Blå Skrivet mars 16, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2008 Titel: Tenshi Kinryōku Genre: Fantasy, Incest, Romantik Studio: Bandai Visual Avsnitt: 3 Animen är en adaption på mangan med samma namn. Mangan är hela 20 volymer lång så animen täcker som sagt var inte hela serien utan bara den första volymen om jag har förstått det hela rätt. Jag har själv faktist inte sett den här OVAn utan bara läst lite utav mangan tidigare. Handlingen i serien kretsar främst omkring Mudou Setsuna som är en inkarnation av ängeln Alexiel. Alexie fick sin skäl och kropp separerade efter att ha begått ett brott där hon hjälpte sin egen tvilling bror att överleva. För detta så straffades hon som sagt var. Setsuna har även han en tvilling syster, Sara. De båda är förälskade i varandra. Men dagen för Setsuna att upptäcka de krafter som finns inom honom närmar sig och vardagen som han väl känner till kommer att bli ett minne blott. Jag har som sagt var inte sett något av den här OVAn utan bara läst de två första kapitlerna utav mangan och kan inte direkt säga om den är bra eller dålig. Men vad jag själv får uppfattningen utav handlingen verkar den både spännande och action fylld. Att det även finns med problemet om syskonkärlek gör knappast saken sämre, enligt mig. Serien är som sagt var på 3 avsnitt som alla är 30 minuter långa. Så att ta sig igenom hela spektaklet tar inte allt för lång tid. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jico Skrivet mars 16, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2008 aa dem 90 min verkar vara värda denna serien, verkar intressant har dock lite problem för incest i serier men men. tack också till blå för dom fina upläggen, haha utan dig hade jag nog vandrat omkring på nån hemsida och letat efter nåt halvdant och se på, så onekligen tack. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet mars 16, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2008 Jag har läst hela mangan och sett animen och jag tycker tyvärr att det var en väldigt dålig version. De har klippt bort massvis såklart (mangan är nånstans uppåt 18 böcker) men i stället för att göra en avslutad berättelse valde man att inkludera en del småsaker som inte förklaras pga tidsbrist och så blir det bara ganska förvirrande. Röstskådespeleriet tyckte jag också var sällsynt dåligt och animationen bara godkänd, inget mer. Så, det här tycker jag är en OAV man kan hoppa över. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zirius Skrivet mars 22, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 22, 2008 Håller med Dancing Moon. Det var länge sedan jag såg den nu så jag kan inte minnas exakt vad det var som störde mig men jag minns att det inte fanns mycket bra med den här OAV:n (förutom ED-låten Knife of Romance). Dessutom lämnades slutet helt öppet, vilket kan fungera ibland men inte i det här fallet. Gör er själva en tjänst och läs mangan istället. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg