Shikamaru Skrivet augusti 12, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2004 jag måste säga Naruto B) otroligt bra anime... Nara Shikamaru är favoriten :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet augusti 12, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2004 Skitsvårt som vanligt men jag tror att jag också gillar Akemi Takadas figurdesign bäst, främst den i Kimagure Orange Road då. Jag gillar även stilen i Saber Marionette J, J Again och J to X då den känns lite udda. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kiko Skrivet augusti 19, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2004 Jag kan bara säga att Tetsuya Nomura rockar när det gäller Käraktärsdesign. Hans skapelser är Bl.a Cloud(FF VII), Squall(FFIII), Yuna(FF X), Paine(X-2) och tjejen i Parasite Eve. Inte illa! Jag kan inte göra annat än hålla med Grunt och _Kakashi_, Hatake Kakashi (eller hur det stavas) krossar allt! Detta är sanningen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 19, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2004 Jag kan bara säga att Tetsuya Nomura rockar när det gäller Käraktärsdesign. Nu får alla Nomura-beundrare ursäkta mig för att jag spyr galla, men jag fullkomligt avskyr hans figurdesign. Modern, ungdomlig och äcklig. För övrigt har han tillverkat inte bara Cloud och Squall (som för övrigt kommer från FFVIII och inte FFIII) utan varenda typ från FFVIII och FFX och X-2. Han var med och sabbade hela Final Fantasy-traditionen med sina Harajuku-streetmodefigurer och därför hatar jag honom och hans fula design. Hade Square behållt Amano som figurdesigner hade jag inte haft något emot figurer som är åtta huvuden höga, men Nomura fick mig att rysa av obehag. Framför Nomura föredrar jag till och med Disneys figurform. Men jag vet mycket väl att jag är ganska ensam om det. Jag bara agerar traditionalist. Jag skulle nog ändå inte fortsatt köpa FF ändå, så jag är nog inte Nomuras målgrupp. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet augusti 19, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2004 tjae, mina favoriter hör nog till Love Hina serien, för dom har personlighet! (?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Skrivet augusti 19, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2004 Nej, det betraktas som mekanikform. Figurform är designen på de levande figurerna, mekanikform designen på apparaterna. Eller "mecha design" om man nu vill låta internationell och cool. Karaktärsformen i gundam är ju å andra sidan rätt snygg. Gillar mest den i de gamla Mobile Suit-filmerna. De i SEED är ju tragiskt fula :| Annars är karaktärerna i Mahoromatic riktigt fina om ni frågar mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet augusti 19, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2004 Jaha jag som trodde jag hade svarat på den här tråden men men. En anime med favoritkaraktärsdesign var det. Tror inte alla fattade det utan ängnade sig åt namnsnobberi istället, säger inga namn ni vet vilka ni är. I ren teckningsstil (utan hänsyn för personalitet osv) för en enda anime så är nog nån Ghibli film favoriten, men eftersom de ser rätt likadana ut och jag måste nämna en så får väl Häxans budfirma förstaplatsen med sina ljusa och glada färger som gör att man mår bra helt enkelt. Dessutom skulle jag vilja se Dragonball i "Ghiblistil", tänk på den ni. ^__^ Bild från Häxans budfirma Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet augusti 19, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2004 En anime med favoritkaraktärsdesign var det. Tror inte alla fattade det utan ängnade sig åt namnsnobberi istället, säger inga namn ni vet vilka ni är. Namnsnobberi? Mycket ska man höra... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 Jaha jag som trodde jag hade svarat på den här tråden men men. En anime med favoritkaraktärsdesign var det. Tror inte alla fattade det utan ängnade sig åt namnsnobberi istället, säger inga namn ni vet vilka ni är. Vem? Jag? Näää... Jag uppfattade faktiskt tråden så att man skulle dra upp sin favoritfigurdesigner. Känns ganska naturligt att nämna dennes namn då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 här kan ni skriva vilken Anime serie/film där ni tycker att karaktärs designen är bäst Kan det inte bli fel att ge kredit till en enda person då det är flera människor som tecknar/färglägger en anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 här kan ni skriva vilken Anime serie/film där ni tycker att karaktärs designen är bäst Kan det inte bli fel att ge kredit till en enda person då det är flera människor som tecknar/färglägger en anime. Men det är som regel bara EN som är karaktärsdesigner. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 här kan ni skriva vilken Anime serie/film där ni tycker att karaktärs designen är bäst Kan det inte bli fel att ge kredit till en enda person då det är flera människor som tecknar/färglägger en anime. Hoppsan, jag läste uppenbarligen mest bara rubriken och inte första inlägget. Men som sagt är det bara en som är figurdesigner. De brukar alltid anges i Opening-låten och är normalt sett ganska uppmärksammade människor så det kan vara värt besväret att lära sig deras respektive namn. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Son_of_NES Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 Yoshitaka Amano är den jag gillar bäst (Angel's Egg, Amon Saga och en del av ff spelen). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 Rösten till Aoi från Ai Yori Aoshi är helt klockrent bra, synd bara att hon aldrig bytar kläder :P. Berserk är mycket fint framförd och gjord. Cowboy Bebop är otroligt bra gjord i alla sätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrik B Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 Hmm märkte just idag att jag blev tokförälskad i karaktärsdesignen i Time Stranger Kyoko (originalen var bara såååå snygga) och således blev mitt tidigare självklara svar hotat av en stark utmanare. Märkte att det var samma skapare som till Letandet efter fullmånen, de karaktärerna var också toksnygga. Arina Tanemura hoppar härmed upp och utmanar Yû Watase. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 Sadamoto Yoshiyuki Miyazaki Hayao Yoshifumi Kondo Koge Donbo Matumoto Leiji Yoshitaka Amano Tanaka Kunihiko Gotou Keiji Fujishima Kousuke Sugino Akio Kakinouchi Narumi m.fl... ---------- Mellow, bara undrar vad röstskådisar har med karaktärsdesign att göra? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 Jag vet inte, inte mycket antar jag. Men jag var tvungen att få in att hennes röst passar perfekt till den kroppen och personen :D. hihi. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet september 2, 2004 Anmäl Share Skrivet september 2, 2004 Den jag själv föredrar som personlig favorit är nog kakahsi. Fast det kanske inte är precis has design jag utgår från. Men det kan tänkas att han har en sån också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Getbackers Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 13, 2004 Anmäl Share Skrivet december 13, 2004 Hmm, det är ganska svårt att bortse från figurernas uppträdande och bara tänka på deras utseende. Om jag var tvungen att välja så skulle jag nog faktiskt välja FullMetal Alchemist. Alla har verkligen ett genomtänkt utseende där enligt mig. State Alchemist kläderna är ju bara för grymma o_O Men jag föredrar att ha en Edward rock själv :) ah, den serien är oförglömlig för mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet december 13, 2004 Anmäl Share Skrivet december 13, 2004 Den pågående serien Gankutsuou har en otroligt skön karaktärsdesign. Speciellt greven av Monte Cristo :) Det enda problemet där är att de transparenta färgerna tar ett tag att vänja sig vid ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg