NagisaKaoru Skrivet juli 16, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2004 Ja här kan ni skriva vilken Anime serie/film där ni tycker att karaktärs designen är bäst så gör jag en top-lista. Jag röstar på Ruruoni Kenshin vet inte riktigt varför men jag gillar karaktärs designen i den väldigt mycket. Ps: du får bara rösta 1 gång men du får gärna diskutera med dem andra. poäng. Ruruoni Kenshin 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dilandau Skrivet juli 16, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2004 Folken ifrån Escaflowne lägger jag min röst på tycker han är bra designad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juli 16, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2004 Naruto helt klart! (vad hade ni väntat er? ;) ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet juli 16, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2004 Shit, detta var riktigt svårt. Det beror ju på lite vad man är ute efter, så det får komma lite random detta. Jag måste nästan säga Cowboy Bebop. LastEXILE, GetBackers, Hajime no Ippo, GTO, Gundam Seed, HxH, One Piece ligger väldigt tätt bakom. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juli 16, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2004 Kan ju säga Ranma½, men det är mest för att den är så mjuk och härligt. En massa hår och.. Nä, den gillar jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 16, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2004 Hmm vädligt svårt, finns många kandidater men det blir nog Azumanga Daioh, härlig blandning av olika personligheter och karaktärer. Men One Piece följer tätt efter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tohbe Skrivet juli 16, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2004 Askvingssamfundet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet juli 17, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2004 Min poäng går nog åt Rurouni Kenshin också(alla i serien). Om jag skulle ge åt bästa enskilda skulle nog Tina från Ai Yori Aoshi få den platsen, bättre karaktär får man leta bra efter :) *edit* Gungrave blir det självklara valet nu när jag sett den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 17, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2004 Alla "vad är er favorit-XXXXX" på anime.se är så sabla svåra att bedöma. Vad är "bra" figurdesign? Jag kan tänka mig massa sätt som de kan vara bra på: Att man omedelbart gillar figurerna (men då borde ju frågan lytt "vilken är er favoritfigur" och den finns ju redan) att den passar animén att den är unik att figurerna är vackert ritade att utseendet funkar till uppträdandet att den är rolig etc. etc. etc. etc. Det finns ingen som platsar i alla kategorier. Det är som att säga "vad är den bästa flytande vätskan i världen"? Jag menar, te kanske är gott, men det skulle vara svårt att ha te om det inte fanns vatten. Men om jag utgår ifrån att ni menar "tecknad på ett sätt som gör att man tycker wow vad coolt tecknat det här var" så... är det skitsvårt ändå. Det beror ju på vilken animé de figurerar i! Och det är svårt att frånskriva figurerna deras uppträdande, som inte är en del av själva figurdesignen. Bara för det röstar jag på Ken Akamatsu. Ingen ritar söta flickor som han. Gällande animé är dock Ikuko Itou min favoritfigurdesigner (tätt följd av Hajime Watanabe och Akemi Takada), men det är mest bara för att hon bara arbetar med animéer jag tycker om. För den som inte visste: Ikuko Ito: Jag vill kunna magi, Prinsessan Tutu... Hajime Watanabe: Rödluvan Chacha, Kuromi-chan, Kaleido Star... Akemi Takada: Creamy Mami, Orange Road, Maison Ikkoku, Fancy Lala... 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet juli 17, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2004 Mib röst faller nog också på naruto. Det finns alla de underbara sterotypernma man är van vid och de ser precis ut som de skall, sedan finns det en hel del man inte är van vid och det är ju ett plus. Förmodligen röstar jag på Naruto pågrund av Kakashi, Jiraya och Skuggsnubben vars namn jag inte kommer ihåg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet augusti 5, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2004 Leiji Matsumoto, Ikuko Ito och Akemi Takada är tre toppfavoriter. Det är inte det lättaste att göra sådana här listor, känns som man har ganska många favoriter. Leiji Matsumoto får lyda som favoriten av toppfavoriterna. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet augusti 5, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2004 Jag ger Cowboy Bepop min röst.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ammis Skrivet augusti 5, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2004 Svår fråga som sagt men jag tror faktiskt att jag ger Trigun min röst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 5, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2004 Min röst faller på Scrapped Princess! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet augusti 5, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2004 Cowboy Bebop enligt mej; zimeon har fel, cowboy bebop platsar i allt som räknas upp ;) (ok den hamnar inte 1a överallt men ganska nära) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet augusti 6, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2004 Evangelion,Gundam och Transformers. Grymma robotar...liksom ^^ Fast jag vet inte riktigt om det räknas som karaktärsdesign Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 6, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2004 Nej, det betraktas som mekanikform. Figurform är designen på de levande figurerna, mekanikform designen på apparaterna. Eller "mecha design" om man nu vill låta internationell och cool. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrik B Skrivet augusti 7, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2004 Nu, för omväxlings skull, ska jag bara nämna en etta istället för att vela till höger och vänster tills oändligheten tar vid; Yû Watases figurdesign är coolast. Ingen annan kan göra figurer som tamahomar sig mer än vad hon kan! Eller iofs jo... om man är med i Tokimemo Girl's Side och får sin röst spelad av Midorikawa själv är det rätt svårt att INTE tamahoma sig. Eller så är det bara jag som plötsligt insåg att jag dels glor på Ayashi no Ceres, läser Genbukaiden och, nu även, Zettai Kareshi. Att få nog av tamahomiga typer - Ett ordspråk som kan jämföras med; aldrig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet augusti 7, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2004 Nu kom jag förresten på en tecknare Miyazaki. Mysiga figurer som Totoro och kattbussen :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Big_boo Skrivet augusti 7, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2004 ah svårt men jag blev riktigt såld på peacemaker. sen massa andra sjysst future boy conan etc. för svårt detta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet augusti 7, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2004 Ja, jag är barnsligt förtjust i karaktärsdesigneni Giant Robo. Den är mycket estetiskt tilltalande och har ett stilrent utseende som gör sig perfekt för animation. Killen som anpassade figurerna från mangaoriginalet (skapad av Yokoyama Mitsuteru som sorgligt nog dog tidigare i år i en brandolycka) har även designat karaktärerna till Lunar - The Silver Star Story till bl.a. Playstation. Även de figurerna är mycket fint designade. Här är några fler bilder på den uppsjö av karaktärer som dyker upp i Giant Robo: Big Fire Experts of Justice The Magnificent Ten Tetsugyu, Taiso och Ginrei Edit: Fixade länkarna... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Class Rep Skrivet augusti 11, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 11, 2004 Jag tycker om karaktärsdesignen i Kare kano. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
_Kakashi_ Skrivet augusti 11, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 11, 2004 Naruto helt klar bara älskar karaktärerna i den serien speciellt Hitake Kakashi XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kanaljen Skrivet augusti 12, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2004 Vampire Hunter D. Bägge filmerna... Skaffa slokhatt, nästa... :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
aSet Skrivet augusti 12, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2004 jag håller me ammis om trigun... fast skulle nog kunna säga att jag gillar vampire hunter D's D fast det är ju bara en så jag säger nog trigun Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg