Jocke Skrivet juli 15, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2004 Nu frågar jag, för jag har ingen aning. Kolla in min avatar <-- där nånstans En smågrym ninja, fast jag stör mig på den vita bakgrunden, men av vad jag har förstått så går det att fixa.. har sett en del andra avatarer på detta forum som gör att bakgrunden blir samma färg som färgen i forumet. Exempel på fungerande avatar, den som Zimeon kör med. Hjälp, någon? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 15, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2004 Det är lätt, öppna bilden i photoshop tex, makera bakgrunden, radera den och spara den som gif. Vips så ar du en transparent gif bild. För det är väl såhär du menade: (gick så snabbt så jag gjorde det åt dig :P) EDIT: hihi hann före forehead :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet juli 15, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2004 fixat ^^ Edit: gaah docster, så hann du före :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet juli 15, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2004 Nu frågar jag, för jag har ingen aning.Kolla in min avatar <-- där nånstans En smågrym ninja, fast jag stör mig på den vita bakgrunden, men av vad jag har förstått så går det att fixa.. har sett en del andra avatarer på detta forum som gör att bakgrunden blir samma färg som färgen i forumet. Exempel på fungerande avatar, den som Zimeon kör med. Hjälp, någon? du "målar" bakgrunden transparent och sparar den i ett format som klarar av transparent..t.ex gif eller png... edit ah ni han före mig me..=( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet juli 16, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juli 16, 2004 00:09 00:10 00:11 verkligen, just efter varann.. XD tackar så mycket för svaret, då vet jag det i framtiden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 ok,nu är det ju så attjag inte har photoshop. Det vore "snällt"om någon har lust att fixa detta åt mig. (som har photoshop) Tack i förväg! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 fixat... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 Tack , tack helbussigt! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 inga problem, glad att vara till hjälp Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mogger Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 För er som inte har Photoshop kan ni testa Gimp. Markera det som ska bort med "trollstaven" och ta bort, spara sedan i gif/png. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg