Meatrose Skrivet januari 30, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 30, 2008 Precis som rubriken antyder så anordnar Japanska Ambassaden filmvisning under februari månad. Det hela är uppdelat i två skiljda serier där den första fokuserar på Live Action och den andra på anime. Den senare är extra intressant om man fascineras av den store Miyazaki och hans fantastiska påhittighet. Att det sedan är gratis att ta del av allt detta gör ju inte saken sämre. Nedan följer ett utdrag från Japanska Ambassadens nyhetsbrev: Japanska Ambassadens filmvisningar i februari------------------------------------------------------------------------ Ta chansen att se japansk film! I februari visar vi åtta filmer uppdelade på två serier. Filmerna visas på Filmhuset i Stockholm. Fri entré. Serie 1: Japanska filmdagar (6-9 februari) Se dödsföraktande stuntscener, knepiga fader-son-relationer, rullstolskampsport och robotkärlek. 6 februari: Fall Guy 7 februari: The Village Album 8 februari: Aiki 9 februari: Hinokio För tider och detaljerad information, se följande webbsida: http://www.se.emb-japan.go.jp/filmdagar.htm Serie 2: Hayao Miyazaki x 4 (15-17 februari) Tecknad magi av den mycket populära regissören Hayao Miyazaki. Dessa filmer visas i samarbete med Cinemateket, till vars kassa man ska vända sig för att få biljetter (kostnadsfritt; kan ej bokas, men kan hämtas ut i förväg eller samma dag). 15 februari: Spirited Away 16 februari: Min granne Totoro 16 februari: Det levande slottet 17 februari: Kikis expressbud För tider och detaljerad information, se följande webbsida: http://www.se.emb-japan.go.jp/miyazakix4.htm Välkommen! Vi tackar dengo som tipsade om evenemanget och skickade in utdraget. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet januari 31, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2008 I ärlighetens namn blir jag ganska less på att det alltid ska Miyazaki Miyazaki Miyazaki till när det ska raggas animefans. Anime =/= Miyazaki. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet januari 31, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2008 Trevligt, det blir väl att kanske titta förbi någon av dessa dagar. Då Miyazaki inte visas som sagt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet januari 31, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2008 Trevligt initiativ. Har dom inte haft liknande event tidigare? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet januari 31, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2008 Trevligt initiativ. Har dom inte haft liknande event tidigare? :) Jo, de hade något liknande förra året också, fast det var lite närmre in på våren om jag minns rätt. Och jag håller med dig Saya, det börjar bli lite väl tjatigt. Det är ju inte precis som om han står för exakt allt som har med anime att göra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet januari 31, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet januari 31, 2008 Jag tycker definitivt att man ska ha med något av hans verk när man anordnar något i den här stilen, men det vore skoj om lite andra namn fick komma fram också. Det finns ju mycket bra där ute. Personligen hade jag gärna sett Eldflugornas Grav på listan. Jag kan visserligen tänka mig att man som anordnare av något i den här stilen ser hans namn som ett "säkert kort". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeedox Skrivet februari 2, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2008 Framför allt har dessa filmer kommit ut i Sverige. Synd bara att inte Legender från Övärlden får komma med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet februari 3, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 3, 2008 Självklart har man planerat in detta i almenackan! Åtminstånde de otecknade filmerna. Så vi som ska gå kan ju snacka ihop oss innan! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet februari 3, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 3, 2008 Som vanligt får man beklaga sig över att man inte bor i en storstad :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet februari 7, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2008 Kom precis hem från The Village Album. En väldigt bra film om en svår far-son relation. Var väldigt trevligt ska nog gå imorgon också innan filmen visade de en reklam film om varför japansk frukt är så bra och i synnerhet äpplen, det var ganska komiskt. Sen vann jag en finn kalender på mitt biljett nr. Kalendern innehöll olika bilder på blommor i diverse konstnärliga behållare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg