Blå Skrivet september 28, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet september 28, 2008 Code Geass har man lyckats med. Avsnitt 25 Sista avsnittet kändes lite väl förhastat den första biten med hopp mellan de flesta karaktärer i serien där de får säga sitt om saker och ting. Men när vi väl var framme vid slutscenen med Lelouch där man fick sin förklaring känner jag mig rätt så nöjd ändå med hur det hela sluta. Och tanken att kanske Lelouch nu överlevde det hela pga att han vart odödlig för att han fick överta Coden när han dog gör det hela lite roligare. Ett riktigt öppet slut som inte riktigt kanske gav en all den closure som man ville ha så är det något som man är van vid. Till hela serien sett så har det varit ett samt nöje att få följa den här historian. Kommer bli svårt att vänja sig en söndag nu ett tag framöver utan Code Geass. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet september 28, 2008 Anmäl Share Skrivet september 28, 2008 25 Pappersfågeln på vagnen bredvid CC tycks ju egentligen ha en större innebörd för Lelouch då han fick den av Nunally i början, minns inte att CC nånsin relaterats till fågeln iallafall :p, det ihop med dom andra argumenten fr mig at ttro att det är Lelouch på vagnen http://trainwreck.ggkthx.org/2008/09/28/ccs-pink-crane/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 28, 2008 Anmäl Share Skrivet september 28, 2008 25 Haha, Jeremiah och Anya startade en apelsinfarm xD Haha, att jag missade det xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet september 28, 2008 Anmäl Share Skrivet september 28, 2008 25 Haha, Jeremiah och Anya startade en apelsinfarm xD Haha, att jag missade det xD Bästa i hela avsnitt ju, jag inväntar doujins på detta! >:] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Strife Skrivet september 29, 2008 Anmäl Share Skrivet september 29, 2008 25 Haha, Jeremiah och Anya startade en apelsinfarm xD Haha, att jag missade det xD Bästa i hela avsnitt ju, jag inväntar doujins på detta! >:] ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DigBick Skrivet september 29, 2008 Anmäl Share Skrivet september 29, 2008 sista avsnittet e inte guildford blind?...och haller i ett vapen? gg[http://i34.photobucket.com/albums/d102/ ... thagun.png Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet september 29, 2008 Anmäl Share Skrivet september 29, 2008 sista avsnittet e inte guildford blind?...och haller i ett vapen? gg[http://i34.photobucket.com/albums/d102/ ... thagun.png nej, tror bara han har solglasögon på sig tbh... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet september 29, 2008 Anmäl Share Skrivet september 29, 2008 Kollade om sista avsnittet ikväll och måste säga att jag känner mig nöjd med slutet nu när man har sett det igen och fått smällt att serien faktiskt är slut. Finns ju vissa lösa grejer man skulle vilja ha fått reda på men något ska man väl ha och fundera på när man jobbar eller gör något annat ;) . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet september 30, 2008 Anmäl Share Skrivet september 30, 2008 Well, nu när det gått ett tag kan jag ju slänga upp mina åsikter om vad som var not cool i R2. Hade gärna sett någon sorts elitplatå (typ rounds) med massproducerade lancelots (vincent var en bra idé) och ett fåtal (1-3) gawains eller liknande som command-stationer in battle (vilket är vad de var menade till från början och precis vad Lulu använde den till). Inte femtielva olika knightmares som ändå discardas jättesnabbt i slutet (av gurren och albion). Det känns både meningslöst och inte geass. Jag trodde att det skulle vara real robots -_-' Charles hade faktiskt goda intentioner == inte coolt. Han skulle bara vart en bitch som tyckte att folk var olika etc. Att Marianne kom tillbaks var dåligt. Det kanske var oundvikligt att hon levde eftersom hon snackat med CC då och då, men... näe. Det skulle vart mer sökande efter varför hon dog från Lulus sida, och det skulle helst ha något med Schneizel att göra (han förde bort kroppen etc). Inte att allting avslöjas och löses upp på ett avsnitt. Helst skulle hon och Charles varit emot varandra också vilket skulle ge CC vs VV. Charles mål var i allmänhet rätt lamt. Hellre än "göra världen god" kunde dom väl åtminstone haft nåt "purge the world from evil" (med någon luddig definition på evil). Han hade vart så mycket coolare som en total galning. VV hade också en rätt tråkig roll when it comes down to it. Hela geasscult kändes rätt livlös eftersom man inte fick se så mycket av den. Jag fattade inte heller riktigt vad den var till för. Den största besvikelsen var att den inte avslöjade den här bilden. Dessutom hade väl Schneizels och Bartleys (han hette så va) experiment på CC inget med dom att göra. Det var nåt eget för dom hade... hittat CC nånstans och undrat "vod er ditte för någet". Dom hade ju också flera st såna där kapslar som CC först låg i. Hade gärna sett något utvecklas runt det. Agree/disagree? Något mer som borde ändrats eller något som var jättebra som det var? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Strife Skrivet september 30, 2008 Anmäl Share Skrivet september 30, 2008 Grymt Volba, håller med mig på de flesta punkter. Hade gärna sett Lelouch hämnas på sin mors mördare, och det hade vart roligt om det var någon riktigt ond. Tyvärr visade sig Marianne vara en bitch... som blev mördad av någon tråkig som VV. Jag hade också velat se Charles som slut boss, och det hade vart roligare om han hade vart en värdig rival till Lelouch. Han är ju ändå pappan till två genier som Lelouch och Sneizel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jico Skrivet september 30, 2008 Anmäl Share Skrivet september 30, 2008 nja egentligen tycker jag inte man ska klaga så mycket på en serie som har lyckats så bra i mina ögon , men om vi nu säger marianne inte kom tillbaka och att Charles bara var pure evil då hade det inte direkt blivit någon överraskning när saker väll händer så jag är glad att det gick som det gick. men däremot blev jag nyfiken på vagn scenen efter jag läste flaskis post. aja kanske nån gång i framtiden får man reda på det. och sen älskade jag slutet hur sazukua och lulu fick allt att gå ihop kan inte begära mer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet september 30, 2008 Anmäl Share Skrivet september 30, 2008 Vad heter låten som spelas innan Continued Story? Instrumental med stråkar etc. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet september 30, 2008 Anmäl Share Skrivet september 30, 2008 Serien hade sina hög och lågpunkter men slutet var riktigt bra så jag tycker serien är lyckad rakt igenom. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet oktober 1, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2008 Vad heter låten som spelas innan Continued Story? Instrumental med stråkar etc. Menar du den där lugna med lite pianoklink i? Hittar den inte på ostsen :/ Dont you hate it when they do that? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Louise-sama Skrivet oktober 5, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2008 söndag utan Code geass, någon annan som känner sig lite smått "out-of-place"? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet oktober 5, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2008 nej gundam har ju börjat nu :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 5, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2008 söndag utan Code geass, någon annan som känner sig lite smått "out-of-place"? Jag, känner mig väldigt "out-of-place"... :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet oktober 5, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2008 Vem fan behöver geass. Skit säger jag. Gundam är det som gäller för riktiga män. Ingen jävla CLAMP-skit. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet oktober 5, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2008 Vem fan behöver geass. Skit säger jag. Gundam är det som gäller för riktiga män. Ingen jävla CLAMP-skit. Du är väldigt snabb på att ställa om dig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet oktober 7, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2008 söndag utan Code geass, någon annan som känner sig lite smått "out-of-place"? Not really. Jag kan inte alls förstå mig på när folk klagar på att en serie tar slut. Sett om 15 avsnitt på R2 nu. http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... whaaaa.jpg Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet oktober 7, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2008 Du är väldigt snabb på att ställa om dig. :D Ironi lol! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamaBunta Skrivet oktober 7, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2008 Får nog ta o ge denna en chans också. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet oktober 10, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2008 ep 25. f-ing awesome. så jävla bra. Har mer att säga, men sitter som sagt på en polares burk nu så det får bli en annan gång. 9/10 B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thartaros Skrivet december 23, 2008 Anmäl Share Skrivet december 23, 2008 Vill bara tacka o ödmjukast för tipset att se denna serie Såg båda säsongerna på 2 veckor och tyckte att de kompletterade varandra mycket bra. Storyn får många + för dess djup och de vackra tvisterna. Karaktärerna känns genom tänkta, där alla har sin egna historia att berätta något som jag uppskattar. På det stora hela kan jag bara sammanfatta det med att boxen skall beställas å det snaraste samt att jag varmt rekommenderar den vidare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amarda Skrivet juni 6, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2009 Jag som inte ens gillar mecha tycker att det var blande bästa serierna som jag har sett. Jag kommer inte på något bra att skriva om slutet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg