Blå Skrivet januari 8, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2008 Författare: Ikeda Akihisa Genre: Komedi, ecchi, fantasy, övernaturligt Säsong 1 Utgivnings år: 2004 Volymer: 10 Säsong 2 Utgivnings år: 2007 Volymer: 0 (finns 2 kapitel ute) Varför inte? Inte så att vi har överflödigt med diskussions trådar på olika serier här. Och den här serien väl något som jag tror några här på forumet följer. Rosario + Vampire handlar om Aono Tsukune som av misstag hanmar på en skola för enbart monster. Av en slump träffar Tsukune på Moka som vid första anblick inte kan hålla tillbaka och avslöjar sin identiet som vampyr för honom. I serien presenteras olika monster i stort sätt hela tiden och ju längre in man kommer i mangan desto djupare blir handlingen och karaktärerna utvecklas för den delen också. Utan att överdriva så är mangan riktigt spännande på sinna håll och bjuder på endel moralkakor som är intressant att läsa om. Men missförså mig inte, det är knappast en djup serie ala Monster utan den bjuder helt enkelt på sig själv och jag tror knappast att tanken är att ta den allt för seriöst heller. Takten som mangan håller är bra, den presenterar en som sagt för olika karktärer på ett bra sätt och något som kanske har hänt tidigare i serien är något också som kan tänkas dyka upp senare, dvs att saker som varit kasstas inte bara bort utan man följer upp det på ett snyggt och roligt sätt. Ge den här ett försök om du gillar att läsa om monster, få in lite fakta om dom som du kanske inte visste samt att det bjuds på lättsam komedi med ecchi-action. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet januari 13, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2008 chap 25 Jag undrar hur lägne dom har tänkt att hålla på med outcast Ayashi akten, jag hoppas inte att den kommer vara allt för lägne till. Så jag tycker att Tsukine ska ta av sig sitt armband vissa vad han går för igen ^^ Jag hoppas att det kommer en familje dag på skolan också så man får se allas föräldrar hur dom är osv det skulle vara ett roligt chap tycker jag ^^ men men den saken tror jag inte kommer hända men man vet aldrig ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet januari 21, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet januari 21, 2008 Kapitel 26: Intressant upptakt. Men jag vill nästan få ett slut på outcast Ayashi akten inom en snar framtid. Skulle vara intressant att kanske gräva lite djupare i Moka´s bakgrund och kanske träffa en syster eller två. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet januari 21, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 21, 2008 haha har du redan tröttnat på Moka och vill ha 1 eller 2 systrar också ^^ Fy på dig Blå... :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 21, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 21, 2008 härmed tillkänna ger jag att jag vigt mitt liv åt Rosario+Vampire och gundams. och lite andra finstilta titlar (som jag inte orkar skriva upp pga mängden). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet januari 21, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 21, 2008 höhö du säger gundam i denna heliga Rosario vampire tråd, du borde veta bättre :P eller vad säger du Blå ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet januari 26, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2008 Blev intresserad av manga efter att ha kollat på 2-3 avsnitt av animen och måste säga att jag gillar verkligen mangan, stilen passar mig väldigt bra när den går från alvar till humår. Lite surt bara att man har läst ikapp alla kapitel så nu måste man vänta för varje uppdatering. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg