Sceleris Skrivet januari 5, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 5, 2008 (redigerade) Blir du otålig när det inte kommit nya inlägg på forumet? Kan du inte somna och söker något som får tiden att gå? Vill du kanske prata med folk som är till och med nördigare än dig själv? Gå med Anime.se:s nya officiella chattrum redan idag! Vi finns på IRC-nätverket Rizon, i kanalen #anime.se -- öppet för trams, småprat, allvarliga diskussioner och allt däremellan.Det finns också en statistiksida för kanalen som ni finner här.Förvirrad? IRC, Internet Relay Chat (se: Wikipedia), är en av Internets äldsta och mest populära kommunikationstekniker. Via ett datorprogram, en IRC-klient, kopplas man mot en serverdator där man kan samlas i virtuella rum, kanaler, för att samtala i grupp eller mellan individer. Rizon är namnet på det IRC-nätverk, ett nätverk av serverdatorer, där Anime.se:s kanal håller hus. Den vanligaste IRC-klienten till Windows är betalprogrammet mIRC, men det finns många alternativ. Om du har bråttom eller bara vill testa kan du använda Rizons qwebirc-klient som körs direkt i webbläsaren.Obs: Kanalen kräver att man har ett registrerat användarnamn för att kunna chatta. Det står hur man skaffar ett sådant här på Rizons webbsajt. Den som har problem kan skriva här i tråden eller ta kontakt med mig eller Saya. Inte nu längre. Redigerad juni 13, 2013 av Sceleris Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 6, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2008 Tycker det är lite lite folk som hänger på den officiella och lite för mycket som hänger på den inofficiella, skärpning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet januari 6, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2008 Tycker det är lite lite folk som hänger på den officiella och lite för mycket som hänger på den inofficiella, skärpning. Menar det. Kom över till Rizon och lämna QuakeNet till att ruttna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet januari 7, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2008 Kanske bara jag som är dum men hur gör man för att komma till rätt chattrum? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet januari 7, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2008 Kanske bara jag som är dum men hur gör man för att komma till rätt chattrum? /join #anime.se Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet januari 7, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2008 Kanske bara jag som är dum men hur gör man för att komma till rätt chattrum? /join #anime.se Kommer bara upp någon "snabbsöknings grej" nere i rutan när jag försöker skriva det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet januari 7, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2008 Jag hänger inte bara på #anime.se/forum på Qnet så jag stannar nog på den kanalen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet januari 7, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2008 Jag hänger inte bara på #anime.se/forum på Qnet så jag stannar nog på den kanalen. Men kom igen nu! Du hittar nog snart trevligare kanaler på Rizon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet januari 8, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2008 Det finns bara EN svensk fightspels-kanal och EN svensk virtua fighter-kanal att hänga på. Dessutom är jag redan en del utav dom community'na även offline, so that's a no can do. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet januari 8, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2008 skaffa klient som stödjer flera servrar? eller kör två klienter? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet januari 8, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2008 Exakt. One word. irssi ;) Kanalen är redan bättre än den gamla om du frågar mig, eftersom jag redan spammar bra mycket mer än tidigare. Oops, did I say that? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 8, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet januari 8, 2008 Nu tycker jag faktiskt inte att denna kanal och den inofficiella ska jämföras. Det är inte en tävling, och det är som sagt inte nödvändigtvis en antingen-eller-situation om man har en någorlunda kapabel IRC-klient. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet januari 8, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2008 Jag finns i den officiella, nuff said. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet januari 8, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2008 bah brukar använda http://www.rizon.net/index.php?page=webchat men nu när jag försöker gå in där så hakar datorn bara upp sig ;) edit: nu har jag kommit in men får hoppas att datorn inte hakar upp sig nån mer gång. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet januari 8, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2008 Det finns bara EN svensk fightspels-kanal och EN svensk virtua fighter-kanal att hänga på. Dessutom är jag redan en del utav dom community'na även offline, so that's a no can do. Men du kan ju hänga på flera servrar, som dom flesta av oss andra gör. skaffa klient som stödjer flera servrar? eller kör två klienter? ;) Klient som stödjer flera servar, vilket nästan alla gör. Det ska du inte ens behöva fundera över. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mullvad3n Skrivet januari 8, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2008 Har kollat in på den officiella ett antal gånger men har inte sett någon där Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 8, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2008 Har kollat in på den officiella ett antal gånger men har inte sett någon där då har du varit i fel kanal är konstant 15-20+ användare tycker jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 26, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet januari 26, 2008 Lite statistik, någon? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet januari 26, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2008 Har kollat in på den officiella ett antal gånger men har inte sett någon där då har du varit i fel kanal är konstant 15-20+ användare tycker jag. Asså den där chatten är ju värsta Boda för forumet. Senaste det var 20+ användare här var väl för ett par år sedan (då man själv inte var reggad) :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet februari 7, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2008 Någon dumskalle(!) hade satt invite-only på kanalen. Märkte det när jag slog på datorn imorse -.- Jag lyckades få in mig i kanalen nu, och invite-only är avstängt. Edit: Verkar vara Avathar som är dumskallen xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet februari 7, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2008 haa haa XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet februari 8, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2008 Ska se om jag vågar mig in nu efter några års uppehåll kanske. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 24, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet februari 24, 2008 För att fostra aktivitet och locka lite fler idlare kan vi posta citat från kanalen. (^-^) [01] ja [01] där ser man.. [01] NOOOOOOOB [01] jag är sämst som vanligt [01] ;_; [01] snart blir jag väl kickad också [01] *** Gogo|_ har blivit utsparkad från kanalen av flaskis (NOOOOOOOOOOOB). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet februari 24, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 24, 2008 .. Vilket nu står i min signatur för all evighet :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet februari 24, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 24, 2008 Mer Gogo-godis från officiella chatten... Gogo goes Geass: 00:42… Gogo|: Sceleris: 00:42… Gogo|: DÄR?!?!?!!?!?!?!?!??!?!? 00:42… Gogo|: ETT 00:42… Sceleris: mörkt hav. 00:42… Gogo|: AVSNITT 00:42… Gogo|: KNAR 00:42… Gogo|: KLVAR 00:42… Gogo|: KVAR 00:42… Gogo| was kicked by Sceleris (bög) 00:43… Gogo| has joined #anime.se 00:43… Gogo|: ?! ?=E?) ?)? 00:43… Ashaz: jäklar i va han studsar 00:43… Gogo|: V.V's röstskådis är ju samma som till han i AKIRA 00:43… Sceleris: Tag det lugnt, lillen. 00:43… Gogo|: JAG DOG 00:43… Gogo|: FYFAN 00:43… Gogo|: FYFAN 00:43… Gogo|: FYFAN 00:43… Gogo|: ;_;_;_;_;_;_;_;_;_;_;_;_;_;_;_; 00:43… Sceleris: Gogo|: Hur gick det med bruden från Fejsbook? 00:43… Gogo|: Sceleris: SKIT I DET 00:43… Gogo|: detta är viktighare 00:43… Gogo|: ;) 00:43… Ashaz: hahaha 00:43… Gogo|: :D>KDFOPIPIFPID=?ID=?Ã… 00:43… Ashaz: vågar man fråga vad gogo ser på? 00:43… Gogo|: geass /// 00:45… Gogo|: Sceleris: men asså fattar du?!?! 00:45… Gogo|: V.V:s röstskådis!!!!! 00:45… Gogo|: SÅ EPISKT 00:45… Sceleris: Minns inte hur V.V. lät. 00:45… Ashaz: v.v? 00:45… Gogo|: ......... D:D:DDD::D:D::::::::::. 00:45… Ashaz: aah. visst ja 00:45… Gogo|: U FAIL 00:45… Gogo|: AT 00:45… Gogo|: ANIME 00:45… Gogo|: aja 00:45… Gogo|: sista avsnittet 00:45… Ashaz: You fail as a student! 00:45… Sceleris: Säg vem du menar i Akira. 00:45… Gogo|: ._________________. 00:45… Gogo|: Sceleris: Ett av barnen 00:45… Gogo|: möjligen AKRIA 00:46… ×Ashaz greppar sågen 00:46… Gogo|: AKIRA* 00:46… Sceleris: Ashaz :D 00:46… Gogo|: Minns inte 00:46… Sceleris: Haha 00:46… Sceleris: Gogo|: U FAIL AT ANIME. Akira > Geass! 00:46… Gogo|: =SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS 00:46… Gogo|: Just nu 00:46… Gogo|: Geass > * 00:46… Gogo|: BBL!!!!!!!!!1 00:46… Sceleris: lol :> /// 01:08… Gogo|: VAD 01:08… Gogo|: I 01:08… Gogo|: HELVETE 01:08… Gogo|: ? ? ? ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? 01:08… Meatrose: hehe 01:08… Gogo|: ? ? ? ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? 01:08… Gogo|: hUR MYCKET HAR SLÄPPTS AV SÄSONG 2? 01:08… Gogo|: ?? ? ? 01:09… Meatrose: säsong två av vad? 01:09… Sceleris: Gogo|: Den börjar i april. 01:09… Gogo|: ....... 01:09… Gogo|: seriöst? 01:09… Gogo|: typ självmord dirr 01:09… HerrHarlock: Tjohej 01:09… Meatrose: haha, blev du precis klar med Geass eller? ;) 01:09… Sceleris: Meatrose: Berätta hur länge du har väntat. ;) 01:09… Gogo|: ja....... 01:10… Meatrose: Jag har väntat sedan 28:e juli ^^ 01:11… Gogo|: haha 01:11… Gogo|: oh 01:11… Gogo|: WOW 01:11… Gogo|: ???? DOLDKP;D:D: : D:D =?))))))))=)))))))))) 01:11… Gogo|: MÅste se MER 01:12… Ashaz: gogo: visst var det ett skitbra slut? =) 01:12… Gogo|: Ashaz: . 01:12… Gogo|: asssssssså 01:12… Gogo|: April 01:12… Gogo|: tre månader 01:12… Gogo|: kvar 01:12… Ashaz: jag reagerade ungefär som du. fast med färre tecken i chatten 01:13… Gogo|: vad 01:13… Gogo|: ska 01:13… Gogo|: man göra????????????????? 01:13… Gogo|: Ashaz: :D 01:13… Meatrose: :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg