3on Skrivet december 18, 2007 Anmäl Share Skrivet december 18, 2007 PS: Jag vet ej om man får lägga in jobberbjudanden här, då länken "forumregler" inte fungerar. Annars får någon Moderator ta bort tråden. Hej. Har skrivit en lite speciell bok, och söker nu efter en illustratör för denna produktion. Det är inget vinstprojekt och troligen kommer det hela bli ett förlustprojekt :) men det kommer ändå erbjdas ersättning till illustratören. Summan diskuterar vi fram tillsammans senare. Boken är inspirerad av de gamla tyska folksagorna, men utspelar sig i någorlunda modern tid. Boken kommer vara producerad som en barnbok med stora illustrationer och lite text per sida, men den ska vända sig till vuxna människor och ha en vinkling åt djurrättskampen, så illustratören jag söker ska helst sympatisera eller åtminståne ha förståelse för djurrätt, vegetarianism eller liknande. Jag kommer att behöva 15-25 illustrationer. Jag bor i stockholm men det är inget krav att du gör det, vi kan ha kontakt över mail eller telefon och scanna bilder och skisser mellan varandra. Det är heller ingen speciell deadline och du kan vara hur ung/gammal som helst. Det skulle vara kul med animeinspirerat material! Men då sagan ska va en mörk saga, efterlyses just mörka, lite skitiga illustrationer. Jag kan skicka exempel på vad jag menar om ni är intresserade. Men behöver som sagt absolut inte vara manga, bara en tanke jag hade. Men, som sagt, det kan vi diskutera senare när jag sänder över manus och illustrationsbeskrivningar till dig. Så kan jag också mer i detalj berätta om projektet och publiceringen. Maila mig gärna eller skicka PM här på siten! Ta chansen att bli publicerad! :) Vi hörs! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Alyxes Skrivet december 23, 2007 Anmäl Share Skrivet december 23, 2007 Hej, Jag heter Tim, jag kan mycket väl vara intresserad. Du kan se vad jag gjort på http://alyxes.blogspot.com/ och http://alychecia.smackjeeves.com/comics ... alychecia/ en serie jag håller på med. Trots att min stil är ganska ljus och färgglad så kan jag göra mörkare grejer också. Jag tecknar helt på papper, färgläggning och allt. http://alyxesportfolio.blogspot.com/ Det är min portfolio, där syns lite mer teckningar o annat som jag gjort. Hoppas det är av intresse, isåfall kan du maila mig här: nr1alyxes@yahoo.se Jag ser gärna exempel på vad du tänkt dig, jag är mångbottnad och kan anpassa min stil när det behövs. Om du är osäker kan jag göra en provbild såsmåningom. Jag reser bort över julen, tre veckor, så vi hörs först i januari om det är av intresse för dig. Jag är inte vegetarian, men jag är emot djurplågeri av alla slag och päls. Jag sympatiserar med djurrättsaktivism. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
3on Skrivet december 23, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 23, 2007 Tjena Tim! Jag har mailat dig manuset! Hoppas du gillar det! God jul! :) /Anton Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GreenLiquidBrain Skrivet mars 7, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 7, 2008 Jag vet att den här tråden är ganska gammal, men... om det inte blev någonting med han som svarade fore mig är jag väldigt intresserad. (Jag är själv vegetarian.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg