Hellis Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Har ådragit sig Alzhaimerz. Detta bekyrar mig nåt oerhört. HAn är min ABSOUTA varoit författare genom alla tider. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Det ska bli intressant att se vad han lyckas skriva de närmsta veckorna innan allt brakar loss. Någonting nytt måste lämnas efter. =( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Låter tråkigt då jag håller med om att han är en kanon författare och tillhör en av favoriterna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet december 12, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 http://www.paulkidby.com/news/index.html sättet han skriver det så har han tid kvar. Detta örstörde verkligen min dag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Jo det är synd, vad värre är, är att Robert Jordan är död. Han var grymt bra, men Terry Pratchett är jag faktiskt inte så förtjust i. Han har en märklig stil, har faktiskt svårt att ta den till mig (har inte läst ut en hel bok av honom än...). Kanske får ge honom en chans till om han nu är så bra? Något att rekommendera? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 En himla tur att Jordan hade allt material klart iallafall, så att hans fru kan färdigställa sista boken. Men ändå väldigt tragiskt om både pratchett & Jordan. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet december 12, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Jo det är synd, vad värre är, är att Robert Jordan är död. Han var grymt bra, men Terry Pratchett är jag faktiskt inte så förtjust i. Han har en märklig stil, har faktiskt svårt att ta den till mig (har inte läst ut en hel bok av honom än...). Kanske får ge honom en chans till om han nu är så bra? Något att rekommendera? Pyramider, Små Gudar, Alla böcker I "Watch" serien Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Good Omens är ett måste. Fullständigt underbar bok. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Det viktigaste för att uppskatta Pratchetts verk till fullo är att läsa dem på originalspråk, eftersom han har en otrolig mängd ordvitsar. Och regel två är att vara allmänbildad eftersom karln driver med och drar paralleller till ALLT. Ju mer man kan, desto roligare blir hans böcker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Tror jag har en 10-15 terry pratchett böcker i min bokylla. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 aa en bra tråd ^^ måste ha lite hjälp om ett namn på en av Terry Prachett böker/pocket. Den handlar om en person som blivit Dödens lärjunge, så Döden ska lära upp den här personen om allt döden gör osv sen har döden en dotter har jag för mig som senare blir nån relation mellan lärjungen och dottern... har bara svaga minnen ur boken men skulle vilja läsa om den men kommer dock inte på vad den heter kan ni kunniga hjälpa mig ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Det är Mort. Jag är så ledsen över det här, alla bra författare dör för tidigt :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Gillar du just "döden" och hans gäng så ska du läsa Hogfather. Tomten har blivit kidnappan. Så vem vikarierar för att rädda julen om inte... en viss mager typ med lösskägg och en kudde under den röda rocken. XD Allt medan dödens dotter räddar världen. Jag måste nog ändå säga att döden (den riktiga) skulle vara betydligt mindre skrämmande om man kunde lämna efter sig något så stort som både Pratchett och Jordan har lyckats med. De lär knappast bli bortglämda, som vi vanliga dödliga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Det är Mort. Jag är så ledsen över det här, alla bra författare dör för tidigt :( FFS han är inte död! punkt slut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Det är Mort. Jag är så ledsen över det här, alla bra författare dör för tidigt :( FFS han är inte död! punkt slut. nej det har du rätt i. Vi borde inte tala om det på det viset. Fast altsheimers är bra läskigt :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Jag menar det faktiskt generellt. Så gammal är han ju inte att bli allvarligt sjuk. Och jag har fortfarande inte förlåtit universum för Douglas Adams *knytnävsviftande* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 /me börjar vifta med bannpinnen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet december 12, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Jag menar det faktiskt generellt. Så gammal är han ju inte att bli allvarligt sjuk. Och jag har fortfarande inte förlåtit universum för Douglas Adams *knytnävsviftande* *viftar med* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 /me börjar vifta med bannpinnen. Ska du banna universum? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet december 12, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Tror du inte auditors kommer säga nåt om det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ela Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 Känns konstigt att han har drabbats av det. Har läst en hel del av hans böcker o de är riktigt roliga! Skönt med en avkopllande bok av Terry faktiskt. Men som sagt är han inte död utan istället få vi hålla tummarna på det som han gör, att det kanske är en lätt variant. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 en Hjälte helt klart. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet december 14, 2007 Anmäl Share Skrivet december 14, 2007 Riktigt tråkigt att en av ens favoritförfattare har drabbats av en så svår sjukdom som Alzheimers. Hoppas att han har mycket kvar att ge, både i sitt privatliv och som författare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg