Blå Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Kurumu, Moka, Yukari och Mizore Snabbfakta: Officiell hemsida: http://www.rosa-vam.com/ Genre: Komedi, fantasy, ecchi, romans, övernaturligt Avsnitt: 13 enligt ANN Produktion: GONZO Startdatum: Januari 3, 2008 Trailer Anime.se Anime Awards 2008: Japp, jag är på en mission om att så många som möjligt ska få upp ögonen för serier som skall komma och dominera 2008! Lite överdrivet kanske... Rosario + Vampire är en mangaserie från början. Om animen nu kan bli lika bra som mangan kommer vi alla att kunna skatta oss lyckliga, jag lovar! Tsukune Aono, en helt vanlig människa, ska börja i sin nya skola. Efter att ha fått väldigt dåliga betyg innan och inte blivit accepterad av någon av de skolor som han valde så fanns det inte mycket att välja bland. När han kliver av bussen till Youkai, den nya skolan, träffar han på Moka. Moka visar sig vara en vampyr som fått starkt tycke för Tsukune's blod. Det visar sig senare vara en skola för monster som förklär sig som vanliga människor. Här träffar Tsukune en hel del olika personer med minst sagt olika smak. Karaktärer: Tsukune Aono Daisuke Kishio; Da Capo, Denno Coil, Happy Lesson En helt vanlig människa i en monster skola. Kan han behålla sin identitet gömd för resten? Moka Akashiya Nana Mizuki; Happy Lesson, Magical Girl Lyrical Nanoha, Minami-ke En vampyr med två personligheter. Den ena är en snäll tjej medans den andra, när rosarion runt hennes hals kommer av, är en supervampyr med en personlighet som får många att bli skräckslagna. Yukari Sendō Kimiko Koyama; Happy Lesson, Negima!?, REC Reservation för bild En blyg liten häxa. Har hoppat många klasser för att hon är väldigt smart av sig. Avskyr människor som de flesta andra monster i den här serien, kanske dock att hon kan komma att gilla Tsukune? Kurumu Kurono Misato Fukuen; Darker than BLACK, Le Chevalier D'Eon En succubus. Väldigt avundsjuk på Moka eftersom hon är så populär . Tävlar även om Tsukune med Moka. Mizore Shirayuki Rie Kugimiya; Hayate the Combat Butler, Shakugan no Shana, Zero no Tsukaima Reservation för bild En snö demon. Mer info om den här tjejen kommer att komma upp senare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Blå, du är en sann hjälte! Keep it up! Efter att ha fått syn på den lilla flickan i häxhatten blir det här något att hålla ögonen på! (Självklart håller du med mig, visst gör du, Timotei?) Yukari Sendō, vänta på mig! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Får väl instämma med övriga på forumet och tacka för ett kanonjobb. Underlättar verkligen att ta in information om ny anime när det presenteras på ett bra sätt. Denna blev jag intresserad av direkt, får hoppas den blir bra! Fastnade för titeln då man är lite svag för vampyrer ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Noes... häxhattar fungerar alltid som en varningsflagg för min del. Ska naturligtvis spana in detta ändå eftersom du verkar vara eld och lågor över serien. Mönster är ju dessutom till för att brytas. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Japp, jag är på en mission om att så många som möjligt ska få upp ögonen för serier som skall komma och dominera 2008! Lite överdrivet kanske... Klart den kommer dominera, jag hjälper dig ^^ Btw så heter tjejen till höger Shirayuki Mizore och är en Snö demon / Snow woman ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Z0nE Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Oj oj! Ser väldigt trevligt ut :P Får sitta och längta med er till den kommer Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Såg den här på animekon och kommer antagligen följa den. -_- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 En till serie som troligen kommer att följas, 2008 verkar bli ett bra Animé år ;) . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet december 12, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Klart den kommer dominera, jag hjälper dig ^^ Btw så heter tjejen till höger Shirayuki Mizore och är en Snö demon / Snow woman ^^ Tackar! Hon kan inte dyka upp förrens slutet på säsong 1 av mangan dock? Läste första kapitlet av säsong 2 bara för att jag var så nyfiken för ett tag sen och då kommer jag ihåg att hon var med. Edit: Att Rie Kugimiya gör rösten åt snö demonen verkar intressant. Skulle nog trott att rösten till den lilla häxan hade passat bättre, men jag märker nog och kommer säkert ändra min uppfattning när jag väl sett och hört henne i serien. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Klart den kommer dominera, jag hjälper dig ^^ Btw så heter tjejen till höger Shirayuki Mizore och är en Snö demon / Snow woman ^^ Tackar! Hon kan inte dyka upp förrens slutet på säsong 1 av mangan dock? Läste första kapitlet av säsong 2 bara för att jag var så nyfiken för ett tag sen och då kommer jag ihåg att hon var med. tror hon kommer komma in i mangan efter häx akten som är nu faktist ^^ man kan ju bara hoppas Liten spoiler varning kanske Gillar dock inte att animen troligtvis bara blir 13 avsnitt det betyder att en del saker kommer dom ju att hoppa över om dom inte kommer att ändra storyn lite dvs med Shirayuki Mizore så att hon kommer komma in snabbare i serien osv... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet december 12, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 tror hon kommer komma in i mangan efter häx akten som är nu faktist ^^ man kan ju bara hoppas Liten spoiler varning kanske Gillar dock inte att animen troligtvis bara blir 13 avsnitt det betyder att en del saker kommer dom ju att hoppa över om dom inte kommer att ändra storyn lite dvs med Shirayuki Mizore så att hon kommer komma in snabbare i serien osv... Det är nog sant att hon kan komma. Det blir nog så att det kommer hoppas och utelämnas rätt mycket från mangan om det nu blir dom 13 avsnitt står just nu. Vilket skulle vara väldans tråkigt också då det finns massor av roliga monster att bekanta sig med. Sen så kanske dom väljer att göra en säsong två senare efter att ha analyserat hur bra det gick för den här serien. Låt oss hoppas på det bästa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet december 24, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 24, 2007 Bumpzor. Uppdatera första posten med en länk till trailern som kommit. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet december 25, 2007 Anmäl Share Skrivet december 25, 2007 OO yes men jag gillar inte rösten till Tsukune Aono han känns lite för barnslig imot den uppfattningen jag fått av honom i mangan... owell mna kan väl inte få allt som sakt bara dom göra Mokka bra ^^ Vamp-fetish ja visst elelr vad säger du Blå? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet december 25, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 25, 2007 Vamp-fetish ja visst elelr vad säger du Blå? Att den som inte har det än har inte läst den här mangan eller Blood Alone bland annat. Men vi får la hoppas på fler efter de sett den här serien! Annars kommer jag och Boda banka in det tills alla fattar att de är teh shit! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet december 25, 2007 Anmäl Share Skrivet december 25, 2007 Uj, ser ju ut som att 2008 kommer att bli ett riktigt bra animéår med många fina titlar. Inte för att det var något fel på 2007 då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet december 28, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 28, 2007 För den som finner det intressant har det kommit en reklamsnutt från serien på deras egna hemsida. OO yes men jag gillar inte rösten till Tsukune Aono han känns lite för barnslig imot den uppfattningen jag fått av honom i mangan... Och när jag tänker efter så måste jag hålla med om att jag inte heller gillar Aono's röst speciellt, känns väldigt barnslig jämfört med min uppfattning om honom. 5 dagar kvar tills den startar! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet januari 3, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet januari 3, 2008 Första avsnittet var helt ok. Chuuuuu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet januari 4, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 4, 2008 Avsnitt 1 Njaa jag vet inte Moka var väldigt "rosa", kommer väl kanske ge den ett avsnitt till för jag är lite nyfiken på att se mer från hennes mörka sida. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet januari 4, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 4, 2008 avsnitt 1 Ja jag hade allt för höga förväntningar på denna serie faktsit... jag kan inte säga att jag är helt besviken... första avsnittet var helt okej och serien har precis börjat så jag kan ju inte utrycka mig så mycket bortsett ifrån att jag gilladde inte fladdermöss effekterna när Moka's andra jag vakna ur sin slummer samt att en del acener ur mangan som jag verkligen vile se animen som inte fick vara med dvs och lite andra scener Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet januari 4, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 4, 2008 Bah. Vill se denna, kan det inte komma en subbad snart... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
demoo Skrivet januari 4, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 4, 2008 Raderat av användare Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet januari 5, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 5, 2008 Sådär, då har jag sett första avsnittet. Mycket lovande tycker jag! Gonzo bjuder som vanligt på enastående animering/artwork och serien verkar bli en perfekt mix av genres (fantasy, school, comedy, romance, ecchi, etc.). Jag är väl svag för sådana här serier antar jag men jag tyckte första avsnittet gav mer än många andra gjort på länge. Gillar att den inte är superseriös utan verkar vara rätt lättsam men ändå med intressanta inslag av action, monster osv. Blir väldigt sugen på att se mer. Kanske hjälper för mig att jag inte läst mangan och har någon aning om vad som kommer hända eller hur karaktärerna och storyn skildras där. Jag undrar lite smått om inte killen också är ett monster eftersom han lyckades komma in på skolan, eller om det helt enkelt räckte med att han lyckades komma över en invite så att säga? No spoils please ;) Sa jag inte att vampyrer var heta! *nosebleed* <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoh Skrivet januari 5, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 5, 2008 Längtar redan till nästa avsnitt ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jico Skrivet januari 6, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2008 samma här denna serien verkar bra ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet januari 6, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2008 teori Jag undrar lite smått om inte killen också är ett monster eftersom han lyckades komma in på skolan, eller om det helt enkelt räckte med att han lyckades komma över en invite så att säga? No spoils please :D Ja dendär misstanken slog mig också direkt när läraren nämnde barriären. Helt klart ett lovande förstaavsnitt. Jag hade å andra sidan inga som hellst förväntningar på den då jag inte läst mangan. *letar efter vad mer som precis börjat sändas* ai vant måår! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg