Noir Skrivet december 11, 2007 Anmäl Share Skrivet december 11, 2007 Anime.se Anime Awards 2008: http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=2240 fortsättning på denna tråd, som blev lite lång ^^ Spoiler Gundam 00 Ep 10 Tycker att serien artar sig bra, har inga problem med tempot. Nästa avsnitt verkar ganska intressant, då Allelujah har blivit min favorit av någon anledning, vet inte varför :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet december 11, 2007 Anmäl Share Skrivet december 11, 2007 Mk2? Btw, skriv ut vilket avsnitt du spoilerar kthxbai. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet december 11, 2007 Anmäl Share Skrivet december 11, 2007 Döpt om tråden till Gundam 00 då det ser ut att diskuteras Gundam 00 här, vill inte ha en stor samlingstråd för ALLT gundamrelaterat igen med 900inlägg som är ett helvete att läsa igenom. :S Hoppas ni förstår vart jag är på väg med detta... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet december 11, 2007 Anmäl Share Skrivet december 11, 2007 Döpt om tråden till Gundam 00 då det ser ut att diskuteras Gundam 00 här, vill inte ha en stor samlingstråd för ALLT gundamrelaterat igen med 900inlägg som är ett helvete att läsa igenom. :S from this day onwards evil reincarnated = avathar. Min älskade gundam tråd :( troligtvis första tråden på det här forumet jag skapade. Och närma mitt tre-årsjubileum också... ajja, kanske leder till att fler börjar skriva om gundam 00, så det kanske för med sig något gott. Hoppas ni förstår vart jag är på väg med detta... I'm not certain I want to know... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet december 11, 2007 Anmäl Share Skrivet december 11, 2007 Såja såja Dread det ordnar sig *Glare* avathar >:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet december 11, 2007 Anmäl Share Skrivet december 11, 2007 Som en åskådare kan jag inte låta bli att små skratta haha Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet december 11, 2007 Anmäl Share Skrivet december 11, 2007 Döpt om tråden till Gundam 00 då det ser ut att diskuteras Gundam 00 här, vill inte ha en stor samlingstråd för ALLT gundamrelaterat igen med 900inlägg som är ett helvete att läsa igenom. :S from this day onwards evil reincarnated = avathar. Min älskade gundam tråd :( troligtvis första tråden på det här forumet jag skapade. Och närma mitt tre-årsjubileum också... ajja, kanske leder till att fler börjar skriva om gundam 00, så det kanske för med sig något gott. Hoppas ni förstår vart jag är på väg med detta... I'm not certain I want to know... Svårt att hitta just Gundam 00 information eller någonsomhelst information bland 900 mixade gundam inlägg, så därför min låsning med rekomendationen att man kanske skall splitta upp topicen efter serie lite mer, många som tycker att gundam seed och gundam 00 inte hör till gundam serien osv så undvika problem genom att specifiera lite mer kanske? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Zomg... du har bytt avathar, avathar, Och jo, jag kom också fram till den slutsatsen, speciellt med tanke på vad tråden handlade om från början. B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 haha alltså GN-004 NADLEEH är fan den fulaste och töntigaste gundamen jag sett ! .. och Tieria är nog den fjantigaste piloten någonsin .. snälla kan dom inte göra en instant kill på han och hans ponytail gundam i nästa avsnitt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Jag blev inte så imponerad av den heller faktiskt, Men tänker inte döma ut den än. Jag stör mig mer på Allelujah, Hallelujah Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Om man inte har set något av Gundam förut, vad ska man börja med? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Jag skulle nog säga gundam seed, men Gundam wing är ganska trevlig den också, även om vissa inte gillar den då den innehåller en del politik. Annars kan man börja med Gundam 00 då ingen av de jag nämnt har något med varandra och/eller orginal serien att göra, helt fristående dvs. Så det är ganska fritt att välja. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Om man inte har set något av Gundam förut, vad ska man börja med? Min åsikt i frågan ligger här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 Om man inte har set något av Gundam förut, vad ska man börja med? Tja, om jag fick lägga upp din Gundam-introduktion så skulle den se ut på följande vis: 1. Mobile Suit Gundam Movie Trilogy - filmtrilogi som tar den absolut första seriens avsnitt och kondenserar innehållet till 3 långfilmer. 2. Zeta Gundam - här promotar jag serien, inte filmerna. Jag upplevde att man var tvungen att klippa bort lite för mycket för att få ner det till "rätt längd". Det funkade betydligt bättre till MSG. 3. Gå vidare med Gundam ZZ, om du känner för det. Enligt mig så var denna inte alls lika bra som de båda ovanstående titlarna, men för att få i sig hela storyn från UC (en tideräkning som används inom Gundam, står för Universal Century) så är det ju naturligtvis bra. Annars kan man sticka emellan med saker som Kriget i Fickan (6 avsnitt lång OVA - har jag för mig), 08:th MS-Team (13 avsnitt lång OVA - har jag än en gång för mig). Avsluta denna introduktion med att "sluta cirkeln"... kör Char's Counterattack och låt därmed Amuro + Char visa vart skåpet skall stå. =) Edit: Tänk bara på att flera av dessa UC-OVA:s utspelar sig "innan" saker som släpptes tidigare... rent kronologiskt. Kika efter UC-talet så ser du vart på tidslinjen du befinner dig. (om du nu känner för att titta helt kronologiskt) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet januari 7, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2008 Och så var Gundam tillbaka, skönt. Avsnitt 13 var lite vad jag hade hoppats på. Mer Setsuna helt enkelt och sköna actionscener. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet januari 7, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2008 Håller med, jag var rätt nöjd ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet januari 14, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2008 Avsnitt 14 Nu börjar det ta fart, lär bli ganska mäktiga fighter i avsnitten som följer :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 14, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2008 Avsnitt 14 Nu börjar det ta fart, lär bli ganska mäktiga fighter i avsnitten som följer :D helt sant, men förstår inte varför han vart tvungen att hälsa på "henne", Ishmael (felstavat tror jag). Såg ingen som helst anledning till det speciellt då hon inte är någon spirituell ledare eller nåt. Lär ju iaf bli fight mellan Setsuna och barnsoldatledaren/gudspredikanten inom en snarframtid iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoh Skrivet januari 14, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2008 ooohh va jag längtar till nästa avsnitt ! Nya opening theme var ju fett najs ungefär lika bra som första. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet januari 21, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 21, 2008 Avnsitt 15 Fy fan vad nice :D, sköna strider men lite förvånad att se dem få stryk för en gångskull :O.Kan knappat vänta på nästa avsnitt ialla fall + att jag reser bort i två veckor nu så kommer ha två avsnitt väntande på mig när jag kommer hem B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 21, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 21, 2008 Avnsitt 15 Fy fan vad nice :D, sköna strider men lite förvånad att se dem få stryk för en gångskull :O.Kan knappat vänta på nästa avsnitt ialla fall + att jag reser bort i två veckor nu så kommer ha två avsnitt väntande på mig när jag kommer hem B) 15 Vet inte vad jag tycker om att ytterligare än gundam tittar in, speciellt inte när jag hoppades att Exia hade en mega special system oaktiverat :| Men fy tusan vad det här avsnittet var bra Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamaBunta Skrivet januari 21, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 21, 2008 Som en galning av Mecha baserade serier/filmer/spel gillar jag Mobile Suit Gundam 00 rätt bra faktiskt. I helhet gillar jag inte Gundam serierna spec mycket då jag stör mig så jävla mycket på den Power Ranger looken dom här Gundam robotarna har. Känns så pinsamt töntigt när man tittar på dom... Men just denna serie har lyckats fånga mitt intresse så följer serien faktiskt. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 27, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2008 avsnitt 16 Vet inte vad jag ska tycka om de nya gundamsen faktiskt... På ett sätt så hoppades jag att det inte skulle komma fler, även om jag misstänkte starkt att det skulle komma minst en till. Fast är nog för klyven för att sammanfatta mina tankar om de nya gundamsen och vändningen i serien som man nog får kalla detta... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 3, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 3, 2008 Avsnitt 17 Gillade den nya vändningen, Nena verkar vara ännu mer psychobitch än sin bror imo. hela högen verkar ha någon form av störning faktiskt av de ny gundam meisterna. Ska bli skönt när Setsuna börjar banka på dem (vilket bör bara vara några avsnitt iväg speciellt med tanke på nästa episodes titel). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet februari 3, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 3, 2008 Det saknas (minst) en gundam, undrar när den kommmer å vem blir piloten. Edit: Syftar på en super stor Gundam, piloten; tja "tow face" (h/allelujaj) verkar vara en bra kandidat eller Neena. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg