Ashaz Skrivet december 15, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet december 15, 2009 lite långt att traska... :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amarda Skrivet december 15, 2009 Anmäl Share Skrivet december 15, 2009 det är snö i småland med Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 15, 2009 Anmäl Share Skrivet december 15, 2009 Det är också en centimeter snö i Göteborg (de delar där ingen är) samt en bra bit norrut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 16, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet december 16, 2009 GAAAAAAAAAAH! BANKA PLATT! >:) ta mig härifrån. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet december 16, 2009 Anmäl Share Skrivet december 16, 2009 Det är t.o.m snö i Skåne! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet december 16, 2009 Anmäl Share Skrivet december 16, 2009 Här i Stockholm vräker det i alla fall ner som bara den. Det hade redan lagt sig en redig mängd snö på marken; nu kanske vi till och med får ett vinterlandskap lagom till jul. Apropå något helt orelaterat har jag sluttenta på japanska I imorgon. Jag har tidigare sagt att jag siktar på ett A, men nu börjar jag tvivla på om det är uppnåeligt med min bristfällande disciplin. Man ska tydligen kunna alla/de flesta kanjisammansättningarna som står i boken, och det är inte lätt att komma ihåg alla On-yomi-uttal. Sedan är det hundra gånger svårare att använda japanskan grammatiskt än att bara kunna förstå den. Men nåja, det ska nog gå vägen; ett B borde jag kunna kamma in. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FrisseFrissén Skrivet december 17, 2009 Anmäl Share Skrivet december 17, 2009 Hoppas tenatan går bra för dig. :) Jag hade faktiskt planer på att läsa japanska när jag gick på gymnasiet, men det blev inget, för kurserna höll på tills efter att sista bussen hem hade gått. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 17, 2009 Anmäl Share Skrivet december 17, 2009 Hoppas tenatan går bra för dig. :) Jag hade faktiskt planer på att läsa japanska när jag gick på gymnasiet, men det blev inget, för kurserna höll på tills efter att sista bussen hem hade gått. Är man riktigt passionerad så tar man lektionen och går hem =D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet december 17, 2009 Anmäl Share Skrivet december 17, 2009 Jag hade faktiskt planer på att läsa japanska när jag gick på gymnasiet, men det blev inget, för kurserna höll på tills efter att sista bussen hem hade gått.Om man går på gymnasiet, har väl kommunen skyldighet att ordna transport hem för eleverna efter skoldagen? Att sista bussen redan gått borde väl inte vara något problem -- i så fall tvingas väl bara kommunen ordna transport på ett annat sätt de dagarna än genom att ge dig ett kort som gäller på bussen... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 17, 2009 Anmäl Share Skrivet december 17, 2009 Jag hade faktiskt planer på att läsa japanska när jag gick på gymnasiet, men det blev inget, för kurserna höll på tills efter att sista bussen hem hade gått.Om man går på gymnasiet, har väl kommunen skyldighet att ordna transport hem för eleverna efter skoldagen? Att sista bussen redan gått borde väl inte vara något problem -- i så fall tvingas väl bara kommunen ordna transport på ett annat sätt de dagarna än genom att ge dig ett kort som gäller på bussen... Grundskolan kan jag tänka mig, men att man med alla medel är skyldig att på något vis fixa transport för en lektion som är frivillig utanför ordinarie lektionstimmar tror jag inte alls att de är tvungna att fixa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet december 17, 2009 Anmäl Share Skrivet december 17, 2009 Nu har jag snart suttit i en vecka i trainee lokalen och redan har jag fått jobba över två dagar, det här bådar gott. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FrisseFrissén Skrivet december 17, 2009 Anmäl Share Skrivet december 17, 2009 Är man riktigt passionerad så tar man lektionen och går hem =D Jo, men man måste vara väldigt passionerad för att gå fyra och en halv mil ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 17, 2009 Anmäl Share Skrivet december 17, 2009 Är man riktigt passionerad så tar man lektionen och går hem =D Jo, men man måste vara väldigt passionerad för att gå fyra och en halv mil ;) Tja... ibland har man det illa, men det finns alltid de som har det värre... se bara på Sceleris som måste åka spark i 30 mil för att komma till närmaste närköp! :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet december 17, 2009 Anmäl Share Skrivet december 17, 2009 Tja... ibland har man det illa, men det finns alltid de som har det värre... se bara på Sceleris som måste åka spark i 30 mil för att komma till närmaste närköp! :O Å andra sidan får han väl benmuskler av detta som skulle göra självaste Kenshiro stolt. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 17, 2009 Anmäl Share Skrivet december 17, 2009 Tja... ibland har man det illa, men det finns alltid de som har det värre... se bara på Sceleris som måste gå i 10 minuter för att komma till närmaste närköp! :O fix'd #1 Tja... ibland har man det illa, men det finns alltid de som har det värre... se bara på mig som helt saknar verklighetsförankring! :O fix'd #2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet december 17, 2009 Anmäl Share Skrivet december 17, 2009 Tja... ibland har man det illa, men det finns alltid de som har det värre... se bara på Sceleris som måste gå i 10 minuter för att komma till närmaste närköp! :Ofix'd #1Vad då, bor du precis vägg i vägg med mataffären i Norrland? :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet december 17, 2009 Anmäl Share Skrivet december 17, 2009 [...]mataffären i Norrland? :O Finns det bara en? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet december 17, 2009 Anmäl Share Skrivet december 17, 2009 [...]mataffären i Norrland? :OFinns det bara en? Det fanns en sist jag var i Norrland, fast den kanske har lagts ner vid det här laget? Det var ganska många år sedan... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet december 17, 2009 Anmäl Share Skrivet december 17, 2009 Imorgon tar en lång och hård termin slut. Ska bli så satans skönt med ledighet nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 17, 2009 Anmäl Share Skrivet december 17, 2009 Vad då, bor du precis vägg i vägg med mataffären i Norrland? :o Vad då, är du så trög att du tar 10 minuter på dig att gå till grannhuset? :o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 17, 2009 Anmäl Share Skrivet december 17, 2009 Åka 30 mil spark på 10 minuter är strongt gjort, Sceleris! I andra nyheter införskaffade jag mig en extern terrabaj-hdd häromdagen, nu vägrar den lila boxformade filuren att ha sex med någon utav mina datorer! Så jag skall på något vis stjäla tillbaka mina filmer från den lilla lådan och sedan kräva en ny från elgiganten! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voltaire Skrivet december 17, 2009 Anmäl Share Skrivet december 17, 2009 Wow, det var minst sagt en snöig dag , plus man var nära att halka. även om man älskar snö hatar jag när det blir ishalt som en ishockeyrink. >:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 18, 2009 Anmäl Share Skrivet december 18, 2009 Åka 30 mil spark på 10 minuter är strongt gjort, Sceleris! Nu tycker jag att du ska sluta låta ditt mindervärdeskomplex gentemot stockholmarna gå ut över mig med dina fantasier. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 18, 2009 Anmäl Share Skrivet december 18, 2009 Åka 30 mil spark på 10 minuter är strongt gjort, Sceleris! Nu tycker jag att du ska sluta låta ditt mindervärdeskomplex gentemot stockholmarna gå ut över mig med dina fantasier. :/ Sceleris 1 - 0 Klibbnisse Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet december 18, 2009 Anmäl Share Skrivet december 18, 2009 Avsnittet av "Kniven mot strupen" (ett program på tv3) som gick igår var dom i Lindome, där jag bor alltså. Det går att se detta avsnitt på tv3play för den som vill se vilken liten håla jag bor i. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg