Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)

Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tänker inte ta något vaccin. Nu går morsan ängsligt runt i huset och tror jag kommer dö... :rolleyes:

Varför inte?

Är inte så sugen på att dra in massa kvicksilver i kroppen. Tycker svininfluensan, och även vaccinet, är ett enda stort mediahippo, så jag orkar inte ta del i något utav det, inte att bli sjuk heller. Men blir jag det så får jag väl bli det, men att jag skulle dö låter rätt otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tänker inte ta något vaccin. Nu går morsan ängsligt runt i huset och tror jag kommer dö... :rolleyes:

Varför inte?

Är inte så sugen på att dra in massa kvicksilver i kroppen. Tycker svininfluensan, och även vaccinet, är ett enda stort mediahippo, så jag orkar inte ta del i något utav det, inte att bli sjuk heller. Men blir jag det så får jag väl bli det, men att jag skulle dö låter rätt otroligt.

Det är gratis!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag känner nu att jag börjar bli sjuk igen, precis som innan. Försöker motarbeta det genom att äta förbannat mycket frukt och andra vitaminer. Problemet är nämligen att jag den här gången har en hel del inplanerat. Dels skall jag spela in en film idag och imorgon, därefter DH, eventuellt ännu en arbetsintervju följt av ett tandläkarbesök...

Jag gillar inte att vara sjuk, tips och råd på förebyggande åtgärder man kan tillämpa innan det bryter ut?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag känner nu att jag börjar bli sjuk igen, precis som innan. Försöker motarbeta det genom att äta förbannat mycket frukt och andra vitaminer. Problemet är nämligen att jag den här gången har en hel del inplanerat. Dels skall jag spela in en film idag och imorgon, därefter DH, eventuellt ännu en arbetsintervju följt av ett tandläkarbesök...

Jag gillar inte att vara sjuk, tips och råd på förebyggande åtgärder man kan tillämpa innan det bryter ut?

Värm ett glas vatten i mikron. Sen blandar du ner ca en matsked honung. När det har svalnat till drickbar temperatur (fast fortfarande så varmt som möjligt) så blandar du ner två matskedar citronsaft. Gör detta 2-3 ggr per dag så kommer det hjälpa något ordentligt. Honung har antiseptiska egenskaper, och citronsaften har den där lilla kicken med C-vitamin.

Har själv fått förkylningssymptom som stoppats vid just symptomen efter att jag kört denna blandning (som dessutom är riktigt god!).

Also, börja ta Fiskoljetabletter regelbundet. De bygger upp immunförsvaret. Och allt det där tjafset om att oljan i tabletterna är förorenat är bara ren bullshit. Det har t.o.m origanisationen som skapades just för att undersöka och motverka föroreningarna i dessa tabletter erkänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har just nu riktiga jävla sömnproblem. Lyckas jag somna så sover jag inte mer än 3-4 timmar och vaknar sedan upp av någon helt outgrundlig anledning och kan sedan inte somna om på det. Har just nu försökt sova i kanske 3 timmars tid men lyckas fan mig inte och har helt sonika bestämt mig för att jag skiter i det, som tur är är man ledig denna dag. Några andra som känner att de haft/har liknande problem och kanske har en lösning som inte har med tabletter att göra?

Är riktigt jobbigt att komma hem runt 02-04 för att kanske bara lyckas sova till 07-08 på sin höjd för att veta att nästa natt kommer vara lika dan. Är riktigt grinig på jobbet just nu för att jag inte får min sömn och vill inte att det ska gå ut över andra. Detta har nu pågått i snart en veckas tid och håller på att bli tokig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag var sådan i vintras. Sov inte på 4 dagar när det var som värst.

Då var man inte rolig att ha att göra med kan jag säga ;)

Sömnproblem kan tydligen bero på hur mycket som hellst.

just min berodde på stress misstänker jag. Plötsligt släppte det bara och jag sov som en klubbad säl.

Du lyckas ju tydligen sommna iallafall. Testat med mörka gardiner? är det tyst i rummet där du sover? Om inget stör är det lättare att sova vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter