flaskis Skrivet oktober 27, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 Kolla på ögonen. De ser ganska olik ut både animen och mangan. Inte fula, men obekanta och lite för stora. Jag ser fortfarande inga nämnvärda skillnader. :P (Den som kan säga var alla bilder kommer ifrån får min eviga respekt!) Men där har vi ju det! Kolla på inre halvan av Akaris ögonlock. På illustrationen från postern så "lutar den inåt och nedåt", medans de från serierna antingen är helrunda eller lutar "inåt och uppåt". Alices ögon är också lite för "mandelformade". Aikas ögon är det däremot inget fel på, men pannan är lite för stor än man är vad vid. MEN, stort men. Aria ser riktigt bra ut :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 27, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 Inget öga är det andra likt i någon av serierna, så jag tycker inte att det finns något konkret ideal att vara olikt. Vissa har runda pupiller, vissa avlånga. Vissa har vinklade övre ögonlock, vissa helrunda. Vissa har en skarp vinkel i ytterkanten, andra inte. På vissa går övre och undre ögonlock ihop, inte på andra. Jag tycker att illustrationen (vänstra) ser ut som ett mellanting mellan Origination-ögat i högra längst ner och något av de rundare ögonen. Det är bara precis som ytterligare en (minimal) variation på animédesignen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 27, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 men tänk såhär då. Den svarta linjen som skiljer ögonlocket med ögat är grovt uppdelat i tre delar i alla bilder där. Om du då kollar på mittendelen så lutar den till höger i majoriteten av bilderna från serien, och även på de bilderna då linjen är helt utan kanter så är ögat mer "snällt lutande" än den på postern. Tänk typ skillnaden mellan Kagamis och Tsukasas ögon i Lucky Star där Kagami har mer "arga" ögon än Tsukasa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet oktober 27, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 Inte för att vara dryg nu, men jag tycker dendär bilden bara gjorde det ännu tydligare. Den vänstra raden har alla ögonbrynet vinklat innåt. den högra har alla det vinklat utåt. Detta i sig gör ju en jätteskillnad eftersom det är en av de viktigaste detaljerna man visar en kännsla med. Medan det vänstra ögat är argt/bestämt/förföriskt/vuxet så är det högra oskyldigt/barnsligt/moé/sorgset/uppgivet/lyckligt (vilket av domdär beror på resten av ansiktet.) Notera >:) vs :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 27, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 det vänstra ögat är argt/bestämt/förföriskt/vuxet And that's why I like Fujibayashi Kyou ¦3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet oktober 27, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 27, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 men tänk såhär då. Den svarta linjen som skiljer ögonlocket med ögat är grovt uppdelat i tre delar i alla bilder där. Om du då kollar på mittendelen så lutar den till höger i majoriteten av bilderna från serien, och även på de bilderna då linjen är helt utan kanter så är ögat mer "snällt lutande" än den på postern. Tänk typ skillnaden mellan Kagamis och Tsukasas ögon i Lucky Star där Kagami har mer "arga" ögon än Tsukasa. Men Kagami och Tsukasas ögon är i olika "stilar" (om än i Lucky Star-stilen), medan här är det bara en pytteliten variation på samma stil. Du liksom antydde att det var en annorlunda karaktärsdesign, och det kan jag helt enkelt inte hålla med om. Jag måste liksom göra hela den här bildanalysen för att nå fram att skillnaden är "en tredjedel av övre ögonlocket lutar 20 grader åt fel håll" -- men seriens karaktärsdesign är inte ens tillräckligt konsekvent för att det faktiskt ska betyda att den skiljer sig. Däremot finns det några gånger i serien där hon är väldigt konstigt tecknad, typ för brett mellan ögonen, skelögd eller så. DET börjar vara anmärkningsvärt. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 27, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 =D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 27, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 Awawawawa! Awawawawa! Awawawawawa! Haha, underbart. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 27, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 Men Kagami och Tsukasas ögon är i olika "stilar" (om än i Lucky Star-stilen), medan här är det bara en pytteliten variation på samma stil. Du liksom antydde att det var en annorlunda karaktärsdesign, och det kan jag helt enkelt inte hålla med om. Jag måste liksom göra hela den här bildanalysen för att nå fram att skillnaden är "en tredjedel av övre ögonlocket lutar 20 grader åt fel håll" -- men seriens karaktärsdesign är inte ens tillräckligt konsekvent för att det faktiskt ska betyda att den skiljer sig. Däremot finns det några gånger i serien där hon är väldigt konstigt tecknad, typ för brett mellan ögonen, skelögd eller så. DET börjar vara anmärkningsvärt. :P Nu satt jag på jobbet och kunde inte kolla på bilden så noggrant. Och min utförliga förklaring nu var för att just poängtera skillnaden som Ashaz också nu poängterade. En sådan drastisk ändring i ögats form jämfört med originalet är anmärkningsvärt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 27, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 Nu satt jag på jobbet och kunde inte kolla på bilden så noggrant. Och min utförliga förklaring nu var för att just poängtera skillnaden som Ashaz också nu poängterade. En sådan drastisk ändring i ögats form jämfört med originalet är anmärkningsvärt. Nej, det här hade varit drastiskt. Spoiler Illustrationens vinkeländring på 20-grader är en mindre formändring än vad serien har uppvisat i övrigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 28, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2009 Nej, det här hade varit drastiskt. Illustrationens vinkeländring på 20-grader är en mindre formändring än vad serien har uppvisat i övrigt. Nej. Formändringen i alla ögon från serien är ändå inom "ramen" för Akaris ögonform. Den där ändringen på snarare 40 grader i postern ger ett öga som ser mer vuxet/förföriskt/bestämt än vad Akaris ögon normalt är. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 28, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2009 Men nej. Formändringen i alla ögon från serien är ändå inom "ramen" för Akaris ögonform. Den där ändringen på snarare 40 grader i postern ger ett öga som ser mer vuxet/förföriskt/bestämt än vad Akaris ögon normalt är. Nä, jag kan bara inte hålla med. Jag må vara visuellt handikappad, och det är klart att olika människor kan få olika intryck av bilden i helhet, och jag kan gå med på att ögat isolerat blir något slags rorschachtest, men i mina öron låter det bara som inbillning att en maximal vinkeländring på 30 grader (jag kollade) skulle ge ett sådant förändrat intryck. En större intrycksgivare är hur mycket av iris som syns, men inte ens Akari har sina ögon naivt uppspärrade hela tiden. Ovanstående bild visar inte arga ögon, glada ögon, förvånade ögon, trötta ögon, förföriska ögon eller något annat. Ögonrelaterade känsloindikatorer som skarpt vinklade ögonbryn, halvdold eller helvisad iris etc. är helt enkelt inte där för att ge henne något speciellt för henne ovanligt intryck, och än mindre en karaktärsdesign olik den vanliga. Meneh, ja, we'll have to agree to disagree kanske? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet oktober 28, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2009 Jag fick för mig att "öppna" alla mina verktyg på den Schweiziska armékniv jag nyss funnit här hemma... nu har jag två skärsår på min vänsterhand. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 28, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2009 Meneh, ja, we'll have to agree to disagree kanske? :P Tycker det låter som något rimligt herr visuellt handikappad ;) Klibbnisse: WHU Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet oktober 28, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2009 Jag fick för mig att "öppna" alla mina verktyg på den Schweiziska armékniv jag nyss funnit här hemma... nu har jag två skärsår på min vänsterhand. emo != moé :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet oktober 28, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2009 Jag fick för mig att "öppna" alla mina verktyg på den Schweiziska armékniv jag nyss funnit här hemma... nu har jag två skärsår på min vänsterhand. hur i helv"#¤ lyckas man :D försig jag ska väl inte säga nåt, jag har 5 ärr på mitt vänstra pekfinger >.> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet oktober 30, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 30, 2009 "A man has apparently narrowly avoided divorce after being accused of adultery by his wife, after she discovered his virtual relationships with three schoolgirls." Källa Aah... Japan... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet oktober 31, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2009 Gått runt naken hela dagen. Skönt att vara ensam hemma en vecka! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet oktober 31, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2009 Iaktagit en person som gått runt naken hela dagen. Skönt att vara stalker i en vecka! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet oktober 31, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2009 Drar till huvudstaden ett tag. BRB! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 31, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2009 Anime.se är kul på engelska. ^_ ^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet oktober 31, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2009 Anime.se är kul på engelska. ^_ ^ Haha! Synd att vi inte har en WidgetLand i den svenska versionen... typiskt engelsmän, skall alltid få det bättre! :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet oktober 31, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2009 Idag är jag inte naken längre, såg någon som kikade in genom fönstret. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet november 4, 2009 Anmäl Share Skrivet november 4, 2009 1 svensk krona = 1400 iranska rial. Inga små summor här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg