Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)

Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Till er som ännu inte köpt någon Xbox 360, nu uppmanar jag er att inte göra det. Jag är så förbannat trött på M$ och allt vad Xbox heter nu att jag är beredd att säga att det är rena skiten. Fick igår tillbaks vad som skulle vara en ny konsol från UPS.

Tjae, till att börja med är det ingen ny utan en gammal modell såklart. Givetvis låter den också mer än min gamla enhet vilket är smått otroligt. Men det allra roligaste är att mottagaren för de trådlösa handkontrollerna är så svag så att de tappar anslutning redan när jag sitter i soffan, hela två meter bort. Det räcker faktiskt med att jag har min egna kropp emellan kontrollen och basenheten för att anslutningen skall fara och flyga. Här gick man och blev glad i onödan för att man fick tillbaks enheten innan Forza 3 kommer på fredag, men nu måste man skicka tillbaks den på direkten.

Det är fan nästan så man gråter. Vilket skit. Värt att nämnas är att en av handkontrollerna är sprillans ny, och att jag testat med X antal batterier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till er som ännu inte köpt någon Xbox 360, nu uppmanar jag er att inte göra det. Jag är så förbannat trött på M$ och allt vad Xbox heter nu att jag är beredd att säga att det är rena skiten. Fick igår tillbaks vad som skulle vara en ny konsol från UPS.

Tjae, till att börja med är det ingen ny utan en gammal modell såklart. Givetvis låter den också mer än min gamla enhet vilket är smått otroligt. Men det allra roligaste är att mottagaren för de trådlösa handkontrollerna är så svag så att de tappar anslutning redan när jag sitter i soffan, hela två meter bort. Det räcker faktiskt med att jag har min egna kropp emellan kontrollen och basenheten för att anslutningen skall fara och flyga. Här gick man och blev glad i onödan för att man fick tillbaks enheten innan Forza 3 kommer på fredag, men nu måste man skicka tillbaks den på direkten.

Det är fan nästan så man gråter. Vilket skit. Värt att nämnas är att en av handkontrollerna är sprillans ny, och att jag testat med X antal batterier.

Tro det eller ej, men Playstations service för reparationer är värre. Nordisk Film som har hand om allt detta i uppdrag av Sony slarvar bort, skickar tillbaks oreparerade, och har en otroligt lång väntetid på sin service. Jag såg många sådana när jag extrajobbade på EBGames förut.

Men satan vad jobbigt :(

Nu när Forza 3 är på intåg liksom ;_;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förmodligen. Därför tycker man att de kan göra sig själva, och kunderna inte minst, en tjänst och skicka ut NYA konsoller. Inte nya gamla som går sönder igen.

Yeah men tror Microsoft bara pumpa ut sin konsol fast den var halv färdig så dem skulle konkerera ut Sony.

Dock blev det backfire då X-Box hade red light of doom.

Min inställning till x-box har alltid varit dålig då jag trodde alla bra rpg spel endast skulle komma till Ps3 .

Ledsen för din x-box :(

Kommer bli sjukt deprimerad om Japanerna försvinner från spelmarknaden, En viss konkerans är jo bra men inte alltid som vi sett dock .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, så är det helt klart. Det är skillnad mot gamla hederliga komponenter som håller i år efter år. För att inte tala om gamla datorer. Jag kan bara hoppas på att Sonys hårdvara håller lika hög klass som den gjorde på PS2 men det återstår väl att se.

Men som sagt, förstår inte varför de inte gör sig själva en tjänst och skickar tillbaks nya enheter. De skulle slippa så oerhört många serviceärenden och UPS-fakturor om de gjorde det. Förmodligen skulle de även få mer nöjda kunder men det är bara en gissning från min sida. Det tråkiga är att man inte kan göra något annat än att bojkotta konsolen, och vem gynnar det? Man vill fortfarande köpa spelen för att gynna kreatörerna. Får helt enkelt se till att köpa alla kommande spel till PS3 om det finns någon valmöjlighet. Det beslutet hade jag förvisso redan tagit eftersom Xboxen låter som en skördetröska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yeah vissa titlar kommer jo försvinna Som gears, halo, ninja gaiden .

Fast Ninja gaiden sigma kommer till Ps3.

Hört man kan sätta en egen fläkt mot 360 för att hålla den kyld så hörs den mindre.

Så du får sätta 3 fläktar haha fast då lär dem höras istället.

Som tur så görs dem flesta spel till dem båda konsolerna nu för tiden , blev förvånad då Finalfantasy 13 skulle komma till 360 :P

Men spelföretagen vill jo bara känna pengar men trodde squareenix hade mer ryggrad haha

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skulle det vara ocoolt?

För även om han inte ljuger rätt ut så säger han inte heller hela sanningen, och det är oärligt. Så ska man inte göra i en seriös debatt. Nu har jag väl sett mycket värre saker förr, men mitt förtroende för honom har ju minst sagt skakats när jag ser honom göra något sådant.

Har du läst hans artikel?

Nej, bara citaten som stod där, men jag har väldigt svårt att se hur 1400 år av krig, vad folk trodde för 20 år sen och att skolor slutar servera fläskkött har med det muslimska "hotet" att göra.

En fet jävla lögn till teori jag aldrig kommer tro på. Påstår du att jag kommer från apor? Tillåt mig hånskratta. Att jag är en del av vårt ekosystem? Ja, det håller jag med om.

Ok, nu har jag läst hans artikel. I feel like doing some research.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För 20 år sedan tror jag att de flesta svenskar skulle ha mycket svårt att tänka sig:

att islam skulle komma att bli Sveriges näst största religion

...

att svenska konstnärer som kritiserar eller skojar med islam skulle leva under ständigt dödshot

Det gäller väl för alla som var som helst kritiserar islam och hörs tillräckligt långt. Det säger inte lika mycket om islams hot mot Sverige som vissa muslimers nivå av idioti/hjärntvättning.

att ett tiotal muslimska terrororganisationer skulle komma att etablera sig i Sverige

Det låter ju otrevligt. Vad jag hittade på Worldwide Incidents Tracking System har det dock inte skett ett enda terrordåd av muslimer i Sverige under dom 20 år han pratar om, så igen vet jag inte riktigt hur hotfullt det här är mot Sverige.

att ledande muslimska företrädare skulle framföra krav på införandet av sharialagar i Sverige

Igen, det gör dom väl överallt dom kan. Betyder det att vi någonsin kommer anpassa Sveriges lagar till det? Nej.

att svenska landsting skulle använda skattebetalarnas pengar till att skära av förhuden på fullt friska småpojkar

Förstås ingen bra sak i sig, men jag ser nog hellre att det sker under ordentlig bedövning av proffesionella läkare än att barnet måste lida pga sina föräldrars idioti.

att Sverige skulle ha flest våldtäkter i Europa och att muslimska män skulle vara mycket kraftigt överrepresenterade bland förövarna

SvD säger att det inte ens förs statistik över vilken religion en våldtäktsförövare hör till. Jag uttalar mig inte.

att svenska badhus skulle införa separata badtider för män och kvinnor

Yeah? Låt dom göra det då ._.

Jag vet inte hur det är med Jimmie, men jag tycker i alla fall inte det är hotfullt mot Sverige att badhus anpassar sig till och respekterar sina kunder, oavsett vad kundernas önskemål är baserade på.

att svenska kommuner skulle överväga införandet av könssegregerad simundervisning i skolorna

Lite som omskärningen. Även barn till väldigt lustiga människor borde få lära sig simma.

att frysdiskarna i våra livsmedelsbutiker skulle erbjuda ritualslaktat kött samtidigt som svenska förskolor slutar att servera fläskkött

Är något av det där farligt egentligen? Han hänger ju bara upp sig på fullständigt triviala saker och kritiserar det av ingen annan anledning än att det grundas i islam. Insinuerar han att det betyder att vi i framtiden kommer acceptera även dom galna muslimska idéerna? Det tror jag absolut inte på.

att svenska skolor skulle införa nya lov för att fira avslutningen på Ramadan samtidigt som kyrkliga skolavslutningar förbjuds på fler och fler skolor

Så länge dom där båda grejerna inte sker på samma skola är det inget problem, och jag antar att inget sånt har hänt. Antingen tolerar dom båda religionerna eller ingen. Inget hyckleri försigår, allt är rättvist. I så fall är det mer aktuellt att klaga på skolorna som fortfarande bara har lov för kristna högtider men inte muslimska.

Look, jag har inget speciellt till övers för islam i sig, men att det skulle vara det största utländska hotet mot Sverige? Såvida inte "Islamistdemokraterna" vinner med över 50% tror jag vi går rätt säkra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående det här med badhusen...Min kusin som bor i Örebro är simlärare åt muslimska tonårsflickor och då går det till såhär. Först stängs simhallen ner så enbart de muslimska flickorna och min kusin då befinner sig där inne. Sedan täcks de flesta fönster över, och nu snackar vi stora jävla fönster med stora svarta skivor så att ingen har möjlighet att se in. Min kusin får inte heller ha på sig sin vanliga baddräkt då den visar för mycket hud. (Och det är ju en sån man tävlar i etc). Sen är det la frid och fröjd i 2 timmar eller något och sen får de öppna upp simhallen som vanligt.

Nu vet inte jag hur det ligger till på andra platser som gör såhär och jag personligen badar inte eller besöker inte simhallen speciellt ofta för att faktiskt bry mig. Samtidigt har jag absolut inte svårt att se varför detta skulle göra folk väldigt irriterade. Vad jag vet mer så har inte min kusin klagat mer än att hon inte får ha sina vanliga simkläder, och andra sidan tyckte väl hon att pengarna vägde upp det hela.

Nu tillför kanske inte detta något till diskussionen som förs här, men i brist på annat att göra kunde jag lika gärna dela med mig. Kanske bringar lite ljus på hur det KAN vara upplagt i dessa "omtalade" badhus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hey hey snacka om radikal lösning woot snacka om pengar och tid det borde gå på är inte det diskrimenerande att hon måste ha en annan baddräkt?

Fan din kusin får väll ha vafan som helst bara hon inte är naken eller?

Psiiisch Stör mig på diskrimenering sant menvafan det ska gå åt båda hållen bara inte ett håll

Störigt med sådana komplexa sitvationer yadeyade men ifråsig bara kommunens pengar räcker :)

Vill jo att alla människor har det snöigt och bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående det här med badhusen...Min kusin som bor i Örebro är simlärare åt muslimska tonårsflickor och då går det till såhär. Först stängs simhallen ner så enbart de muslimska flickorna och min kusin då befinner sig där inne. Sedan täcks de flesta fönster över, och nu snackar vi stora jävla fönster med stora svarta skivor så att ingen har möjlighet att se in. Min kusin får inte heller ha på sig sin vanliga baddräkt då den visar för mycket hud. (Och det är ju en sån man tävlar i etc). Sen är det la frid och fröjd i 2 timmar eller något och sen får de öppna upp simhallen som vanligt.

Nu vet inte jag hur det ligger till på andra platser som gör såhär och jag personligen badar inte eller besöker inte simhallen speciellt ofta för att faktiskt bry mig. Samtidigt har jag absolut inte svårt att se varför detta skulle göra folk väldigt irriterade. Vad jag vet mer så har inte min kusin klagat mer än att hon inte får ha sina vanliga simkläder, och andra sidan tyckte väl hon att pengarna vägde upp det hela.

Nu tillför kanske inte detta något till diskussionen som förs här, men i brist på annat att göra kunde jag lika gärna dela med mig. Kanske bringar lite ljus på hur det KAN vara upplagt i dessa "omtalade" badhus.

Har de muslimska tjejerna separata simlektioner från de som inte har några krav på baddräkter? Jag kan ju nog förstå att vissa blir irriterade om de helt plötsligt inte kan köpa en vanlig baddräkt som man kunde förr. Sedan finns det säkerligen de som blir ganska irriterade över att det ens skall behöva täckas för fönster och släcka ner simhallen innan simlektionen då detta (utan hänsyn till religioner eller så) bara är extra arbete och tar även det sin lilla tid. Är det dessutom ett stort badhus så kan man ju inte bedriva sin vanliga verksamhet samtidigt som man har simskola (som jag vet att många badhus gör) utan att täcka för själva området för att man inte skall kunna se in.

Resterande andel människor som inte direkt är berörda av badhusets egentliga verksamhet är förmodligen bara arga över att detta anses vara ett så stort steg i fel riktning (och bakåt i tiden) gentemot de kliv man tagit mot den öppenhet som annars anses existera idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och på vilket sätt är detta nytt i skandinavien?

Vi har ju fåra egna små kristna fanatiker benämnda lestadianer.

De får inte ha fönster på tvättmaskinen ifall en man skulle råka gå förbi och få glimten av en flik damunderkläde.

De tillåter inte heller preventivmedel, så vid 30 års ålder har de 10-15 ungar och en fru med trasig bäckene.

och det är bara början. Sen skulle jag kunna säga en hel del om deras "bönemöten" där de mer eller mindre planerar sin maffiaverksamhet där de stötet ut icketroende släktingar och sätter embargon mot affärer som säljer "fel" varor.

En släkting blev konfronterad av bönehusets repressentanter som krävde att hon skulle sluta sälja öl. Hon tvärvägrade.

Sen blev enda skillnaden att samma lestadianer köpte sin öl vid mer diskreta tidpunkter. XD

Kanske inte så vanligt förekommande i södra sverige, men i vissa regioner i norra sverige och finland finns det gott om dem.

Så det är inte bara muslimer som kan vara fundamentalistiska fanatiker av en förvriden lära.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så extremt som att täcka över fönster? Illa.

Fast alternativen är väl att inte lära dom simma alls eller att tala förnuft i deras föräldrar, och det senare antar jag inte kommer hända på den här sidan domedagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

man ska låta folk ha vilken religion de vill, man ska inte pracka på dem sin egen och jag förväntar mig att bli visad samma respekt av dem.

Absolut. Det gjorde mig missbelåten att se vad som ägde rum på chatten igår natt.

Det man ska bekämpa är när religiösa politiska aktivister försöker påverka samhällspolicyn till det mer människo-, utvecklings- och frihetsfientliga. Då snackar jag inte om badhusgrejen, utan om att förvägra homosexuella samma rättigheter, att försämra vetenskaplig undervisning i skolorna (evolution), eller, ptja, att införa religiösa lagar (som någon moraliskt förkastlig version av sharia -- det finns väl flera tolkningar).

Angående det sistnämnda tror jag att det skulle krävas en väldigt olycklig utveckling för att Sverige skulle bli ett komplett sharia-land från norr till söder ens på tusen år... men jag kan inte med övertygelse säga att det skulle vara bortom våra politiker att införa regionella eller lokala lagskillnader för att tillfredsställa någon skrikig ansamling fundamentalister.

Nej, det största hotet mot Sverige är inte "muslimer". Det är våra egna ryggradslösa jävla svin till politiker som inte står upp för frihet och rättvisa, utan hellre bygger ut möjligheten till total kontroll över den befolkning vars intressen de egentligen ska representera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter