Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)

Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Det låter ju inte alls som en utmaning ju D:

Han kanske inte gillar öl.

Av att döma efter hans känsla i att skriva inlägget, speciellt med "det djävulska leendet" så skulle jag gissa på att han gör det :)

Vad för öl är det Z0nE? Hur mycket öl (cl/L) rymmer det per öl? Folköl eller starköl? Är ju stor skillnad på utmaningen om det är små lättburksölburkar på 33cl eller om det är starköl på >50cl ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter som en riktigt dum idé ärligt talat.

För mycket vätska till att börja med. Det är direkt skadligt redan det.

Man bygger upp en ganska rejäl mängd alkohol i kroppen tillslut när man dricker på detdär viset. inte helelr bra.

Och slutligen, ett slöseri med öl. De kommer INTE smaka gott efter ens hälften.

Detdär med vätskemängden planerade en polare försöka sig på för några år sedan. Dricka en liter vatten per timme.

Han blev avrådd å det strängaste av sjuksyrre-studenterna. Tydligen kan man slå ut njurarna och få problem med saltbrist och allt vad det var.

Riktigt farligt. Och att slå ut sina njurar är itne bara temporärt. Det ger bestående skador.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tydligen kan man slå ut njurarna och få problem med saltbrist och allt vad det var.

Riktigt farligt. Och att slå ut sina njurar är itne bara temporärt. Det ger bestående skador.

Inte bara det. Man kan av att dricka för mycket vatten rubba elektrolytbalansen i hjärnan, dvs vattenförgiftning: http://en.wikipedia.org/wiki/Water_intoxication vilket med hög säkerhet har en dödlig utgång.

Tänk er som om man byter ut batterivätskan i bilen med vanligt vatten. Kommer batteriet att fungera då?

Även på denna sida, kolla på #2 i topplistan, så står det om en kvinna som dog på detta sätt: http://www.cracked.com/article_16760_6- ... point.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fan det gick inte så bra.

13öl på 5h sedan blev det fel. För lite mat innan....dumt nog han jag bara få i mig 2 rostade mackor innan vi drog igång.....

2 av 4 klarade utmaningen. Och polisen tog sig en titt förbi för att se den andra som inte klarade sig och spydde över min balkong till den nedanför....

Det var en dum idé som ingen bör göra om. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är lite lustigt faktiskt att förvarningar nästan aldrig hjälper xD

Ungefär precis lika effektivt som att säga till en tonåring att du kommer förändras mer under dina tre år i gymnasiet än du gjort under ditt liv hittills, de kommer bara fnysa och tycka att man är dum i huvudet. Tre år senare inser man hur mycket som hänt och undrar varför ingen var snäll nog och berättade om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ungefär precis lika effektivt som att säga till en tonåring att du kommer förändras mer under dina tre år i gymnasiet än du gjort under ditt liv hittills, de kommer bara fnysa och tycka att man är dum i huvudet. Tre år senare inser man hur mycket som hänt och undrar varför ingen var snäll nog och berättade om det.

Rly? Tycker inte det var nån superförändring under dom åren. Men det kan kanske vara för att mitt minne suger.

Fast vara öppen för att man kommer kunna förändras borde man vara i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är lite lustigt faktiskt att förvarningar nästan aldrig hjälper xD

IDD. Jag går nu mitt sista år, och inser hur sjukt mycket jag har utvecklats och förändrats sen innan gymnasiet. Däremot tror jag att det bara är en bråkdel av vad som kommer förändras efter man börjar på högskola och sticker från boet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fan det gick inte så bra.

13öl på 5h sedan blev det fel. För lite mat innan....dumt nog han jag bara få i mig 2 rostade mackor innan vi drog igång.....

2 av 4 klarade utmaningen. Och polisen tog sig en titt förbi för att se den andra som inte klarade sig och spydde över min balkong till den nedanför....

Det var en dum idé som ingen bör göra om. :S

Bra att du lever i alla fall. Vi var lite oroliga över ditt liv ett tag där :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är klart, allting går helt plöstligt mycket, mycket fortare från gymnasiestart. Det är just därför jag småflinar lite förnumstigt när jag hör högstadieelever påstå att de "redan är vuxna" :3

Då skulle du bara veta hur man förändras de följande 4-5 åren därefter ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är klart, allting går helt plöstligt mycket, mycket fortare från gymnasiestart. Det är just därför jag småflinar lite förnumstigt när jag hör högstadieelever påstå att de "redan är vuxna" :3

Då skulle du bara veta hur man förändras de följande 4-5 åren därefter ;)

Jag har redan slutat tänka på det xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av okänd anledning slocknade helt plötsligt min skärm när jag höll på titta på en Crunchyroll-video, och när bilden poppade upp igen hade upplösningen ändrats helt. I ruta går det bra, men fullskärm vill den inte veta av. Det värsta av allt är att samma sak händer när jag försöker spela Aion på min dator, så nu har jag två helt oförklarliga syndrom att tampas med.

Seriöst, inget försätter mig i ett tillstånd av total panik bättre än en dator som krånglar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter