Hikari no Hohenheim Skrivet februari 22, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2008 Vilket sammanträffande; även här i Nacka har det blåsit hela den. Dessutom blev jag paff över hur varmt det var utomhus när jag lämnade huset, strax efter klockan 9 på morgonen. Det blåste ovanligt varma vindar i mitt ansikte, och i stan visade termometern sju plussgrader. Sju! Ska detta vara vinter?! Ur led är årstiderna... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet februari 28, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2008 Onödig fakta: efter mycket letande har jag äntligen hittat (levande) torrentar med alla Pokemonavsnitten. På japanska! Kalla mig tokig, men jag gillar faktiskt serien. Ja den är tradig, och ja den är barnslig... men ändå! Det är just denna lättsamhet som gör den så trevlig att titta på. Dessutom är den perfekt att kolla på utan subb, då storyn är såpass intetsägande (läs: obefintlyg) att det inte gör så mycket om man missar en del replik. Jag känner mig stolt; jag förstår kanske 40-50% av vad de säger ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aoz Skrivet februari 28, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2008 Blev en dyr shopping-runda igår Dom hade rea på en musik affär så jag var bara tvungen att gå in och kika... kom ut med 2 elgitarrer och 1 bas med förstärkare! basen ska dock min farsa köpa av mig sen. Allt som allt gick kalaset på drygt 5500:- inte sååå mycket egentligen för 3 musikinstrument men som "impuls" köp så känns det ganska rejält ;) Ska försöka sälja min gamla gitarr nu (någon här intresserad kanske? =) fender stratocaster, svart, mexico) så i slutändan ska det nog inte bli såå farligt :P Den här är jag mest nöjd med (som vanligt har jag ingen kamera så får bli en bild från nätet) Andra gitarren var en Stratocaster kopia och basen Fender Jazzbas kopia. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet februari 28, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet februari 28, 2008 oj.när du impulsköper så gör du det rejält O.o riktigt snygg gitarr för övrigt. Jag är sugen på en el-gura... men man borde väl kunna spela också om man ska köpa en ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aoz Skrivet februari 28, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2008 riktigt snygg gitarr för övrigt. tack tack =) Jag är sugen på en el-gura... men man borde väl kunna spela också om man ska köpa en ;) Å andra sidan lär man aldrig lära sig spela om man inte har en ^.^ i värsta fall får du något snyggt att hänga på väggen :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet februari 28, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet februari 28, 2008 jag har en gammal landola. men akustisk är lite tråkigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet februari 29, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet februari 29, 2008 (någon här intresserad kanske? =) fender stratocaster, svart, mexico) vad skulle en sån leksak kosta i så fall? :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aoz Skrivet februari 29, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 29, 2008 jag har en gammal landola. men akustisk är lite tråkigt. Nee nog är det skoj också, dra hem lite gitarr-tabulatur på t ex Stairway to heaven, nothing else matters etc så kan man ha kul med akustiskt också :D (någon här intresserad kanske? =) fender stratocaster, svart, mexico) vad skulle en sån leksak kosta i så fall? :S Den gick på ca 7500:- när jag köpte den för ett par år sedan, hade tänkt börja med att begära 5000:- inkl. ny mic som jag monterat. Detaljer: Fender Stratocaster 60's Deluxe ny mic: Seymour Duncan Hot rails Humbucker i Stallposition Bild (den nya micken är inte med på bilden) Lite för dyr tror jag om man precis tänkt börja med gitarr fast det beror ju på ens ekonomi också iof ;) Jag köpte en kopia av den där fast i röd färg tillsammans med den svarta ESP'n för 795:- (på rea då) lite bättre prisnivå där kanske =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet februari 29, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet februari 29, 2008 snygg som fan, men ja. för dyr för mig. får leta upp nån begagnad kopia för en femhundring eller nått ;) har dock ingen koll alls på elgitarrer. har du något tips på bra "lära sig spela" sidor eller nått? XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aoz Skrivet februari 29, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 29, 2008 snygg som fan, men ja. för dyr för mig.får leta upp nån begagnad kopia för en femhundring eller nått ;) har dock ingen koll alls på elgitarrer. har du något tips på bra "lära sig spela" sidor eller nått? XD Njaa jag har inte någon erfarenhet av några webkurser, när jag började gick jag Gitarr kurser i grupp sen har jag farsan som har spelat själv. Det jag kan tipsa om skulle då vara Guitar Pro samt att du lär dig att läsa tabulatur om du inte redan kan, det är dock väldigt enkelt. "How To Read Guitar Tab" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet mars 3, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet mars 3, 2008 Soundtracket till GITS 2: innocence, är så jäkla bra! B) http://www.deezer.com/#music/album/3040 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet mars 7, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet mars 7, 2008 um... hanterade precis ett ärende åt en "Scellan" Impersonator eller the one and only? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 7, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 7, 2008 um... hanterade precis ett ärende åt en "Scellan" Impersonator eller the one and only? ...Det kan du undra på ett tag. ^_~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Z0nE Skrivet mars 7, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 7, 2008 Fy fan va jobbigt det är att dricka upp en TUNNA (5l) Heiniken på en kväll! Det tar fan på kroppen och man blir "lite" runt om fötterna. Tur att man inte har rest sig än utan tittat på slutet på code geass. Längtar INTE till när jag ska resa mig och försöka gå xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet mars 12, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2008 Jag tänkte att jag skulle sluta prokrastinera och ta itu med lite skolarbete, så jag grävde fram ett papper och gav mig på en uppgift. Efter fem minuter önskar jag att jag hade lyssnat lite bättre på lektionerna... Ingen här som råkar vara expert på engelsk syntax? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NatteN Skrivet mars 14, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 14, 2008 Jag klarade mitt CCNA (Cisco Certified Network Associate) cert igår :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ela Skrivet mars 15, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2008 Tog mitt Open Water dykarcert häromdagen! Fin fint! ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet mars 26, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2008 Safari 3.1 finns att tillgå till Windows nu. Råder alla att byta till den då den är king. Snabbast och mest kompatibel. Bäst score i det där testet, vad det nu heter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet mars 27, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet mars 27, 2008 Morgon poesi. Oh what a horrid morning. Oh souch a wretched day. Now give me my bloody coffee, And go the fuck away. - Ashaz Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet mars 29, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2008 Döm om min förvåning när jag möttes av detta när jag slog på Animal Crossing idag. (Ja, jag har precis börjat spela det) Sådana där småsaker som jag tycker är lite coolt! Hör kanske hemma i spel-sektionen men samtidigt känns det som ganska meningslösa fakta också *hint hint* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet mars 29, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet mars 29, 2008 fyller du år? eller var det för att din karaktär skapades? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet mars 29, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2008 Man matar in birthday och tydligen använder den det till något i det här fallet :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet mars 29, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2008 Grattis induce på födelsedagen och grattis Ashaz för att du har ett härligt tal i post-count (666 :D). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet mars 29, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet mars 29, 2008 tack :D oops. too late. Och grattis på 24års dagen Induce. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet mars 30, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2008 Tackar gubbar! Snart dags för din tur också Ashaz :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg