Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)

Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Har varit sjuk i snart en vecka... började med att man kände sig lite risig, sedan började man hosta... och när man, häromdagen, trodde att allting började avta så kommer en rejäl snuva också och man kan knappt andas!

Whooo!

Svinpesten!

Eller kanske svinkolera. Jag har hört att man får välja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har man dragit på sig en rejäl förkylning också..

Du är inte ensam om det :(

On another note: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3677009.svd

Skrämmande att Aftonbladet ens låter publicera en sådan artikel fylld med propaganda som saknar faktagrund.

Det sista om att Sverige har högst antal våldtäkter i Europa och att muslimer är överrepresenterade här är typiskt statistiskt lurendrejeri. Ungefär som att kolla hur vanligare det är med TV i husen idag jämfört med 50-talet och sen se att en viss psykisk sjukdom också ökat i antal sedan 50-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrämmande att Aftonbladet ens låter publicera en sådan artikel fylld med propaganda som saknar faktagrund.

Det sista om att Sverige har högst antal våldtäkter i Europa och att muslimer är överrepresenterade här är typiskt statistiskt lurendrejeri. Ungefär som att kolla hur vanligare det är med TV i husen idag jämfört med 50-talet och sen se att en viss psykisk sjukdom också ökat i antal sedan 50-talet.

Jag tycker att det var jäkligt bra att de vågade publicera den, så att SDs fasad av hemfrids-putinutt sprack.

Nu visade de istället sitt sanna ansikte. Något som inte syns i deras vanliga propaganda annonser, som de andra tidningarna inte drar sig för att publicera.

Det blev nu istället väldigt uppenbart att de bygger sin politik på främlingsfientlighet och försöker piska upp kännslor med rena lögner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det var jäkligt bra att de vågade publicera den, så att SDs fasad av hemfrids-putinutt sprack.

Nu visade de istället sitt sanna ansikte. Något som inte syns i deras vanliga propaganda annonser, som de andra tidningarna inte drar sig för att publicera.

Det blev nu istället väldigt uppenbart att de bygger sin politik på främlingsfientlighet och försöker piska upp kännslor med rena lögner.

Nej, det läskiga är att denna artikel kommer gå hem i alla småhålor där sådana tankar är vanliga. Där struntar dem i allt detta om lögner och annat. De gillar att se någon med deras åsikter komma i fokus, och detta kommer att leda in dem i riksdagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle nog säga både ja och nej. Om man ser igenom hans lögner/idioti så får man ju också se hans sanna färger, men som sagt lär inte alla göra det. Fast jag blev lite fundersam på exakt hur många det skulle vara.

Islam har ingen motsvarighet till Nya testamentet och inget allmänmänskligt kärleksbudskap

HAHAHAHAHA!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är jävligt mycket svammel i SvD-artikeln.

1. Jag har inte läst Koranen så ingen åsikt.

2. 37% av Storbritanniens unga muslimer sa att de vill ha sharialagar, alltså har Åkesson rätt. Vad de äldre muslimerna tycker, hur en journalist tolkar sharia och att det finns muslimer som vill integreras är ointressant.

3. Att kristna också krigar varandra emellan och att arabländerna har bidragit med kultur och vetenskap är ointressant, faktum är att kristna och muslimer har krigat ofta och länge (se korstågen), alltså har Åkesson rätt.

4. Att SCB inte för statistik över religion är ointressant, faktum är att Malmö har en stor andel invandrare varav många är araber, som oftast är muslimer. Att de blir fler behöver man inte ha en doktorstitel för att se, alltså har Åkesson rätt.

5. Att SÄPO inte kategoriserar organisationer efter religion är ointressant och tvivelaktigt, hur många islamistgrupper är INTE muslimer?

6. Enligt SvD har tre förskolor i Malmö slutat att servera fläskkött, alltså har Åkesson rätt. ”Det finns inget principiellt förbud mot fläsk. Man kan till exempel servera skinka till julen” betyder absolut ingenting.

7. Jaha, Sveriges våldtäktslagar är hårdare än resten av Europa... så vadå, är det våldtäkt enligt svensk lag så är det. Statistiskt sett har Åkesson rätt.

Tror att för många hakar upp sig på att Åkesson pratar om just muslimer, alla vet ju att han egentligen menar araber, afrikaner etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

7. Jaha, Sveriges våldtäktslagar är hårdare än resten av Europa... så vadå, är det våldtäkt enligt svensk lag så är det. Statistiskt sett har Åkesson rätt..

Nej. Statistiskt har han "rätt" i båda fallen, men en sådan koppling måste först bevisas. T.ex så är vi ett relativt öppet samhälle jämfört med övriga Europa. Tjejer vågar i större utsträckning anmäla en våldtäkt än i övriga länder.

Som sagt: "Ungefär som att kolla hur vanligare det är med TV i husen idag jämfört med 50-talet och sen se att en viss psykisk sjukdom också ökat i antal sedan 50-talet."

Det är just en sådan koppling Åkesson försöker dra. Och det är just sådana påståenden som går hem hos den lågutbildade väljarbasen som SD får sina röster från.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.bra.se/extra/pod/?module_ins ... how&id=203

Den brottstyp där överrepresentationen är som störst är våldtäkter, där närmare 40 procent av gärningsmännen är invandrare.

Jag vet inte, räcker det för att dra ett samband? Samtidigt vet jag att det finns exempel på kvinnor som utnyttjar Sveriges våldtäktslagstiftning för att hämnas och jävlas med sina män.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

7. Jaha, Sveriges våldtäktslagar är hårdare än resten av Europa... så vadå, är det våldtäkt enligt svensk lag så är det. Statistiskt sett har Åkesson rätt.

I Sverige hittade man för inte så längesedan på "våldtäkt i hemmet" (att våldta sin partner) vilket gjorde att antalet rapporterade våldtäktsfall ökade och gör att Sverige, gentemot andra länder, uppenbarligen har högre anmälda fall gentemot andra länder där lagarna inte är "lika stränga". Något som är fullt lagligt i ett land kan i Sverige vara olagligt under våldtäktsparollen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2. 37% av Storbritanniens unga muslimer sa att de vill ha sharialagar, alltså har Åkesson rätt. Vad de äldre muslimerna tycker, hur en journalist tolkar sharia och att det finns muslimer som vill integreras är ointressant.

Men eftersom åsikterna mest finns bland unga så blir det ju ett mycket högre antal i hans statistik än om man kollar alla muslimer. Han visar bara det som passar hans egna syften, vilket är ocoolt oavsett hur tekniskt rätt han har i sina uttalanden.

Och det gäller för det mesta som stod där. Det är väl långt mer svammel och vagheter i hans debattartikel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men eftersom åsikterna mest finns bland unga så blir det ju ett mycket högre antal i hans statistik än om man kollar alla muslimer. Han visar bara det som passar hans egna syften, vilket är ocoolt oavsett hur tekniskt rätt han har i sina uttalanden.

Varför skulle det vara ocoolt? För det första är ju inte påståendet att 37% av Storbrittaniens muslimer vill införa sharialagar fel, och för det andra så hade jag också skrivit vad som gynnar mina argument, känns ju idiotiskt att medvetet göra motsatsen. En debatt(artikel) ska, naturligtvis, skapa debatt, och eftersom vi lever i ett fritt land tycker jag Jimmie Åkesson får skriva eller säga vad fan han vill, likväl SvD's kulturapostlar får skriva hur mycket skit de vill om Aftonbladet som tryckt detta, det gynnar ju dem.

Och det gäller för det mesta som stod där. Det är väl långt mer svammel och vagheter i hans debattartikel.

Har du läst hans artikel? Jag tycker inte att det var vagt för fem öre. Jag tycker det är intressant att han vågar stå och säga att västvärlden tror att vi kommer kunna tämja islam lika väl som vi gjort med kristendomen, när det i själva verket är islam som påverkar vårt samhälle. Att säga att han saknar faktastöd för Storbrittaniens undersökning är bara jävla skitsnack. Dessutom får man inte glömma att islamska företrädare har krävt att vi ska införa sharialagar i vårt eget land, och det tycker jag är jävligt att få höra. Skulle jag kräva att få svenska lagar i ett muslimskt land skulle nog chansen att jag får problem med extremister markant, av någon anledning. Men i Sverige är vi fega och ska vara så demokratiska som möjligt...

Han uttalar sig att muslimerna är Sveriges största utländska hot, men personligen kommer jag inte på hastigt något annat hot som skulle vara värre för vårt land. Jag vill varken ställa mig emot eller för honom, eller påståendet, men jag gör inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter