Endolphins Skrivet december 1, 2007 Anmäl Share Skrivet december 1, 2007 Har ni tänkt på att oavsett vilken värld vi befinner oss i så kommer vi antagligen ha obetydliga biroller utan några som helst coola förmågor? Vi skulle alla vara sådana där loosers som bara är i vägen och dör i drivor. Då föredrar jag fantasier. Men Simoun låter faktiskt inte helt dumt. Mixa den med cyberpunkness från GiTS så har vi nog faktiskt en värld som nästan skulle vara värd att leva i... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 2, 2007 Anmäl Share Skrivet december 2, 2007 Vi skulle alla vara sådana där loosers som bara är i vägen och dör i drivor. äh. självinsikt har inte i denhär tråden att göra ;) men visst. världen i sig spelar ingen större roll egentligen, utan vilken roll man har i den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suspan Skrivet december 2, 2007 Anmäl Share Skrivet december 2, 2007 Jag skulle lätt vilja ta Gatts roll i Berserk! Varför skulle man vilja lida så? :l Även om han är häftig och så.. jag tror inte ens han själv vill vara i sin egen situation Har ni tänkt på att oavsett vilken värld vi befinner oss i så kommer vi antagligen ha obetydliga biroller utan några som helst coola förmågor? Vi skulle alla vara sådana där loosers som bara är i vägen och dör i drivor. Det är därför jag skrev att man INTE skulle vara sidokaraktär utan man skulle vara som huvudkaraktären eller någon närstående. När man endå drömmer så varför inte drömma det? Inte direkt så att någon hindrar dig :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet december 2, 2007 Anmäl Share Skrivet december 2, 2007 Skulle nog vilja vara i några av gundam universumen, eller kanske någon med övernaturliga krafter, a.l.a scryed, Magical lyrical girl nanoha (Strikers), Tokyo ungerground, etc. Men sen å andra sidan bleach/naruto universumen är rätt lockande också. Eller valfri ecchi, harem, one boy many girls serie :D Så efter att ha tänkt efter så finns det alldeles för många serier som man skulle uppskatta av att vara med i. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jico Skrivet december 2, 2007 Anmäl Share Skrivet december 2, 2007 om ja hade fått välja så ah! my goddess, att en ängel så snäll o vacker kommer och tar hand om en och lovar vara vi ens sida va mer kan man begära? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baka Skrivet december 2, 2007 Anmäl Share Skrivet december 2, 2007 För min del blir det nog en ganska typisk high school anime som Azumanga Daioh och high school girls. En värld av kulturfestivaler, kärleksbekännelser, skolstudier, ignorerande av skolstudier, och att på somrarna fara till stranden för att slå på vattenmeloner med ett slagträ tillsammans med en grupp goda vänner och sin sensei (som i min high school värld naturligtvis är en mycket vacker men helknäpp kvinna). En bättre värld får man leta efter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 3, 2007 Anmäl Share Skrivet december 3, 2007 Hittar man en tös som Sekai, så är jag rätt nöjd med världen som den är... Fast lite action och äventyr är ju aldrig fel. Full metal Panic kanske? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet december 3, 2007 Anmäl Share Skrivet december 3, 2007 Alltså, om man får ha en liknande roll som karaktären i animen så är det ju en helt annan femma. Då är jag inte så säker på att jag skulle ta någon fantasyvärld, eller ja inte dåtidsfantasy utan nutidsfantasy isåfall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet december 3, 2007 Anmäl Share Skrivet december 3, 2007 Första tanken går direkt till Honey & Clover, gärna vara med i ett sådant gäng å allt. Andra tanken går till Paradise Kiss vilket är rätt likt men med sina skillnader. till sist den egentligen mest mig närmast till hjärtat.... ...Kenichi, för jag har trots allt varit en träningjunkie och vill gärna bli det igen. Den världen is sooo me (inombords iaf). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kitsuchi Skrivet december 3, 2007 Anmäl Share Skrivet december 3, 2007 Jag skulle vilja på i Nana-världen (vilket är den här), med Nana, Shin, Nobu och alla så klart ^__^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 4, 2007 Anmäl Share Skrivet december 4, 2007 ... beställde därför nyss Honey & clover 1-2 dvd) Varifrån? Har letat efter dessa! OT: Tja... massvis med olika ställen skulle man väl kunna vilja testa på, men att vara med i ett gäng som Genshiken eller Honey & Clover skulle vara underbart :) Fast om man ska välja en helt annan värld... hmm... jag har funderat på detta tidigare men glömt av vad jag kom fram till... EDIT: En värld som jag absolut inte skulle vilja leva i är från Planetarian (ingen anime, men ändå). Att vara ensam och gå från städer till städer, ständigt hotad av robotar och kvarlevor från ett tidigare krig, vart man än går så är man hotad till livet. För att sedan skaffa sig en vän, en robot, som... Spoilar ordentligt mycket, läs detta och din spelupplevelse är förstörd för all evighet. Det är det utlimata slutet jag spoilar!! sedan går och "dör" när hon offrar sig för dig. Läser man sedan vidare i limited edition-häftet så lyckas man uppenbarligen överleva och man lyckas också återbygga henne och få tillbaka minnet, men ändå. Tänk chocken och hur kämpigt det måste vara att vara en av de få tusen (om det ens var så många) människor som överlevt på hela jorden. Ungefär som en lååååång och plågsam död. Tragiskt minst sagt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DSPanther Skrivet december 5, 2007 Anmäl Share Skrivet december 5, 2007 Är väl lite halvtråkig och säger School Rumble. Då måste man få vara Harima också, ohh.. tanken på att få hänga med Eri och Yakumo :] Ett stort nej till diverse fantasys eller superkrafter, det ska vara 'real-life' Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lumiere Skrivet december 6, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 6, 2007 Klibbnisse: sry var nog lite otydlig när jag skrev beställde. Skulle skrivtit beställde av en kompis. Han kom hem från Japan här om dagen och det var av honom jag köpte dem. Så beställde inte från någon sida :( Men lycka till i din jackt efter dessa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg