Hoppa till innehåll
Anime.se

Leva i en Anime!! vilken?

Lumiere
 Share

Rekommenderade inlägg

Sökte runte på forumet men hittade inget som kunde liknas vid denna tråd så tänkte se vad ni har att säga i saken.

Precis som rubriken antyder så är frågan i vilken anime ni skulle vilja leva i om ni fick chansen,gärna en liten grundligare förklaring.. Jag vet i alla fall att när jag var liten ville jag leva i Pokemon-världen,mest för att allting såg så lätt ut och Ash med vänner bara glassade runt med sina pokemon och hade inget annat att bry sig om.

Men nu på äldre dagar så har jag fått drömmen att leva i den underbara Clannad-världen. Den ger en sådan skön känsla när man tittar på den (animen), att jag bara drömmer mig bort :blush:

Få se vad ni tycker :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Typ, Planetes, Stellvia the universe eller Cowboy Bebop.

Ja, när jag såg just någon utav dessa serier tänkte jag bara hur mysigt det skulle vara att bo i en rymdstation i framtiden.

Leva i rymden, sväva lite, vara med om lite rymd action/drama, jobba lite och sväva lite till.

Kanske inte så mycket animevärld över det hela men, att vara en elev i en rymdskola eller vara kapten för en rymdfärja skulle sitta fint.

Riktigt kul med sådana här nya trådar. =)

Men som jag alltid brukar säga, vad finns det i Anime som inte finns i våran värld?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En värld utan bekymmer, krig, dödande eller större konflikter. Valfri harem-anime låter inte dumt :blush: .

Genshiken - Ingen av mina kompisar i verkliga livet delar mina intressen till samma grad som jag. När jag gick på universitetet försökte jag och en dåvarande kompis starta en klubb, men inte ens kurskamraterna i japanska var särskilt intresserade. Vore helt klart trevligt med några kompisar som man öppet kan prata om sina intressen med.

Ah my goddess - Har inte jag förtjänat att få en önskan uppfylld av en gudinna snart?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror på om vi snackar själva världen/settingen där animen utspelar sig eller bara själva situationen med karaktärerna och så. Vid sistnämnda är det givetvis lockande att välja någon form av harem-situation, typ Love Hina.

Som Erke säger, någon rymdsituation. PlanetES är ball. Vad vore inte skönare än att sväva i lite tyngdlöshet? En kombination av tyngdlöshet och harem vore kanske det bästa. Tänk utlösning with zero gravity. Eller nej, tänk inte det....

Men jag vet inte, tycker det är skitsvårt. Det är väl oftast så att världen inte skiljer sig jättemycket från vår. Kanske är några småsaker som är annorlunda, eller att årtalet är något annat men på det stora hela så är det the same. Fantasy-setting är rätt gött annars, typ Seirei no Moribito eller Twelve Kingdoms. Hade inte haft något emot att åka en tur med Bunta i Initial D heller, även om det förmodligen hade resulterat i kraftigt illamående ;)

Helt realistiskt dock. Någon form av anime där karaktärerna har ett visst band, där stämningen på det stora hela är bra. Honey & Clover, Azumanga, School Rumble.. rätt härligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tillåt mig lista mina fem största önskevärldar:

1. Pokemonvärlden

-Tro't eller ej, men denna värld verkar otroligt lockande. Så vitt jag vet använder de sig inte av bilar eller andra fordon som kan släppa avgaser, och gör det så använder de Pokemon för att driva dem. Visst, världen är riktigt ologisk på sina ställen (En tioåring kan hur som helst valsa in i Team Rockets högkvarter, och ingen kan stoppa denne för att de inte har tillräckligt bra Pokemon), men en värld som lever i harmoni med naturen och djur (dvs. Pokemon) som lever där är inte helt fel. Dessutom är den relativt högteknologisk, så man behöver inte oroa sig om att inte ha internet eller så ^^

2. Pupupuland (Hoshi no Kirby)

-Ett avlägset land mitt ute i ingenstans omgiven av natur, som styrs av en maktgalen ankpingvin. Här bor den rosa bollen och alla hans missformade vänner i (mestadels) frid. Här finns inga krig eller föroreningar; ett trevligt ställe att slå sig ner.

3. Run-Midgård (Ragnarök the Animation)

-Då jag har spelat spelet i närmare två och ett halft år är jag redan bekant med denna värld. Men vad skulle jag inte ge för att själv få gå runt i Payons skogar, Mjölnerbergen och Luties julstad? Dock är det lite riskabelt att bo här; man vill inte gärna stöta på en High Orc när man är ute och går.

4.Slayers-världen

-En medeltida högfantasyvärld med magi och allt som tillkommer. Även här kan det vara aningen riskabelt att bo (banditer och galna magiker får man akta sig för), men är man en fantasynöt så är man.

5. The World (.hack//SIGN - .hack//ROOTS)

-Jag vill spela The World! Och då menar jag The World på riktigt, inte tolkningen i PS2-spelen, där man inte kan röra sig från den angivna banan, och fälten är helt platta. Nej, det ska vara den riktiga The World (alternativt R:2), med headsettet och allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle nog vilja leva i vilken värld som helst där det är accepterat att sätta på loli's. :)

Annars Welcome to the NHK! men jag är nästan där nu.

:sleep:

Word!

Faktiskt så är drömmen isåfall inte speciellt mycket på hur själva världen, dvs ifall det är fantasy eller "verklighetsbaserat". Självklart skulle det vara ett + med fantasy ;). Jag skulle bara vilja leva i en anime så är ofarlig men ändå spännande. Skulle även kunna beskrivas som att man har huvudrollen i en anime, att det är saker och ting som händer hela tiden! Slippa allt det tråkiga~

Det är nog min drömvärld :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror på om vi snackar själva världen/settingen där animen utspelar sig eller bara själva situationen med karaktärerna och så.

Precis som induce så är jag inne lite på frågan, handlar det bara om att bo i den världen? Har man kontakt med huvudpersonerna från animen eller har man tillgång till samma sorts krafter som huvudpersonerna eventuellt har?

Man skulle väl nästan kunna tänka sig Fullmetal Alchemist eller något dylikt, just för att det vore galet coolt att kunna trolla fram saker. Dock så återkommer ju frågan om ens egen kraft. Har man samma kraft som Edward Elric eller är man bara någon liten slumpmässig mes? Eller i Darker Than Black, kanske. Är man då en contractor eller en vanlig människa?

Om vi tar för givet att man har tillgång till de speciella krafter eller dylika egenheter som huvudkaraktärerna eventuellt besitter så måste jag nog säga Hunter X Hunter. Lite lagom ball värld med balla superkrafter i.

5. The World (.hack//SIGN - .hack//ROOTS)

-Jag vill spela The World! Och då menar jag The World på riktigt, inte tolkningen i PS2-spelen, där man inte kan röra sig från den angivna banan, och fälten är helt platta. Nej, det ska vara den riktiga The World (alternativt R:2), med headsettet och allt.

Inte Greed Island då? Från Hunter X Hunter. Jag har sett .hacks-serien och alla HxH avsnitt och jag tycker att Greed Island verkar något roligare faktiskt, men det kan vara Haseo i ROOTS som förstör min uppfattning av The World, stör mig lite på att han är så emo-aktig :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter