induce Skrivet december 2, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 2, 2007 Det skumma är att jag trodde hon skulle tycka om Bokura ga Ita eftersom jag antar att det är en rätt normal serie som handlar om en kille och en tjej, no? Men istället så tyckte hon School Rumble var mycket bättre och har sett några avsnitt redan. Kanske för att hon känner igen sig själv i Tenma-chan, dvs airhead :D Jag tror i och för sig att som du säger Meatrose, när acceptansen för anime väl finns så kan man nog kasta in både det ena och det andra. Vi ser en hel del film ihop och det kan vara i princip vad som helst. Bör nog börja med en serie som inte är särskilt mycket "anime-extrem", som mer framhäver stilen och vad som verkligen är bra med anime. Därför jag tänkte komedi&drama direkt, men inte de här hysteriska komediserierna. Vi kan ju nästan göra om tråden till hur man konverterar ett "offer" till ett anime-fan :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet december 2, 2007 Anmäl Share Skrivet december 2, 2007 Svår grej det där, jag vet inte hur länge jag försökt få min grafisk fanatiska bäste vän att gilla anime. ENDA animen han verkade gilla hittils var Greven av Monte...ja... Han skiter nästan fullständigt i vad serierna handlar om. Enligt honom så är allting samma sak: alltid en stereotyp hjälte, en sterotyp komisk karaktär och alla har stora ögon.... Visste anime passar inte alla meeen.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zopyrus Skrivet december 5, 2007 Anmäl Share Skrivet december 5, 2007 LOVELY COMPLEX ~ Din syster kommer älska den, och du med om du inte sett den. Kimi ga nozumo tycker tjejer är för alldeles för dyster (när de e nya på anime). Inget roligt i den alls. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ela Skrivet december 5, 2007 Anmäl Share Skrivet december 5, 2007 Jag är tjej och började se anime när jag var 15 typ... Började faktiskt med Inuyasha av någon konstig anledning (LAN...) Tyckte den var jättebra! sen rullade det bara på med typ escaflowne, full metal panic, kimi ga nozumi eien (jag o stavning) och inte minst gundam seed. Så tror det beror mkt på vad hon tycker om att se, tror jag är en allätare. Men du har fått många bra tips av alla tycker jag! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet december 5, 2007 Anmäl Share Skrivet december 5, 2007 Byta din syster mot en anime.se email? :) (OFFTOPIC JAG VET MEN HEY! SO BAN ME!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet december 5, 2007 Anmäl Share Skrivet december 5, 2007 Fick min syrra att läsa Ranma½-mangan Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 5, 2007 Anmäl Share Skrivet december 5, 2007 Bible Black är rätt poppis bland nybörjarna med. =) HAha! Väntade bara på den där =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Helblinde-_- Skrivet december 5, 2007 Anmäl Share Skrivet december 5, 2007 Kimi ga Nozomu Eien som så många redan nämnt. Jag gav en polare Bible black i födelsedagspresent, vet inte riktigt om han uppskattade det :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet december 5, 2007 Anmäl Share Skrivet december 5, 2007 Escaflowne filmen är min syrra och hennes kompisar helt galna i. De är alla i åldern 16-17. Annars kanske Please Save My Earth vore något? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet december 5, 2007 Anmäl Share Skrivet december 5, 2007 Ghibli kan ju ses och gillas av alla åldrar och kön, så ge henne några ghiblifilmer vetja. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet december 5, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 5, 2007 Återigen, tack för alla tips. Är väl nästan bättre att jag visar tråden för henne så hon kan läsa igenom på egen hand. Ja, Ghibli-filmerna är bra. Hon har redan sett Spirited Away, Mononoke och Grave of the Fireflies tror jag. avathar: Det är lockande, men hon är för mysig för att bytas bort. Tyvärr ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 5, 2007 Anmäl Share Skrivet december 5, 2007 Är väl nästan bättre att jag visar tråden för henne så hon kan läsa igenom på egen hand. Blir hon inte lite sur för att du postar bilder på henne utan vidare då? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet december 5, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 5, 2007 Uppenbarligen inte. Hon vet väl att ni är helt ofarliga människor. Eller hur? ;) Dessutom vet jag att hon är nöjd med bilden själv, hade det varit en 'hemsk' bild så hade jag nog fått höra ett och annat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 5, 2007 Anmäl Share Skrivet december 5, 2007 Uppenbarligen inte. Hon vet väl att ni är helt ofarliga människor. Eller hur? ;) Man vet aldrig med avathar. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 5, 2007 Anmäl Share Skrivet december 5, 2007 Ghibli brukar fungera, min bror fastnade för FMP Fumoffu. Dock så verkar inte min syster vilja se någonting alls -.- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Makko Skrivet december 6, 2007 Anmäl Share Skrivet december 6, 2007 Asså man fastnar inte för Bokura ga ita förrän avsnitt 5 ... säg till henne att ge det lite mer tid, det är en ENORMT bra animé imo. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andreaaas Skrivet januari 3, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 3, 2008 Testa typ GTO, den gillar väll de flesta. Jag vet att jag gillade den första gången jag såg den iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet januari 3, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet januari 3, 2008 För att uppdatera lite kan jag väl meddela att hon sett halva Bokura ga Ita, School Rumble + OVA och börjat på School Rumble Ni Gakki precis. Lite nöjd måste jag väl ändå få känna mig? GTO kan nog funka, ja. Lite samma humor som i School Rumble fast med stunder som är seriösa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet januari 4, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 4, 2008 Uppenbarligen inte. Hon vet väl att ni är helt ofarliga människor. Eller hur? ;) Man vet aldrig med avathar. :D Det där kändes...men är antagligen sant. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet januari 4, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet januari 4, 2008 Bör väl alltid passa sig när det handlar om tentakelmonster, right? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet januari 4, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 4, 2008 Bör väl alltid passa sig när det handlar om tentakelmonster, right? Men jag är ett snällt tentakelmonster. :'( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet januari 12, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2008 Hehe, underhållande läsning! Det åsido, du tror inte hon kan vara intresserad av Minami-ke? Eller kanske Tsubasa Chronicle, den är väldigt lik Inuyasha imo. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet januari 12, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2008 Men jag är ett snällt tentakelmonster. :'( Oss lurar du inte, det finns inga snälla tentakelmonster, alla är bara ute efter samma sak. Bara så att du vet så är kåt inte samma sak som snäll. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hato Skrivet januari 13, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2008 Här är några serier jag valde o visa min flickvän. Hon började att ser NANA och sen sträck kolla hon på de andra och idag har hon nog sett nästan lika mycket anime som mig .... fast bara nästan :P NANA Lovely Complex Kanon Byousoku 5 Centimeter Juuni Kokuki Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg