Hikari no Hohenheim Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Imorgon är det Lucia! Hur brukar ni fira detta? Är det någon annan här som brukar gå upp toktidigt och titta på Luciamorgon på TV? Jag kommer ihåg den tiden då man gick i lågstadiet, och man fick gå och titta på Luciatåget i skolan. Det var tider det. Denna tradition höll sig visserligen i högstadiet och gymnasiet, men de senare varianterna innehöll ofta rockversioner av diverse luciaklassiker. Inget ont om nyskapande Luciafirande, men det var ändå något visst med de där ultraklassiska föreställningarna i småskolan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Jag tänker absolut inte fira detta på någit vis mer än att gå till kyrkan på lördag och kolla på lucia tåget där. Håller med om att det var mysigt med lucia när man var liten, men det var väll mest för att man fick lussebullar i skolna just den dagen ;) . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 men det var ändå något visst med de där ultraklassiska föreställningarna i småskolan. ooh ja. detdär är nog det jag saknar mest av allt nu när man blivit "stor". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet december 12, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Lucia Movie Night på SF i Lund kl 00:00 till 07:00 imorgon för min del, sen blir det inte mycket mer Lucia. -_- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Jag hade personligen uppskattat en privat luciaföreställning med en riktigt söt lucia. Naturligtvis skulle de komma hem till en också så att man kan uppleva det hela från sängen. Kommer inte göra något speciellt men luciastämning är rikigt nice faktiskt, om man kommer ihåg hur det var förr när man vara mindre och de hade framföranden och shit i skolan. Fina sånger osv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aoz Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Kommer nog inte att fira någon Lucia, visst var det skoj när man var yngre men nu är det mest meh. Lucia Movie Night var jag på för något år sen och det var iof rätt skoj men nu jobbar man så det har jag inte tid med :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Jag ska inte fira Lucia alls. Skulle jag fira så skulle jag vilja göra det i Tyskland som är äran och hjältarnas land. * Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Jag ska inte fira Lucia alls. Skulle jag fira så skulle jag vilja göra det i Tyskland som är äran och hjältarnas land. * va i helvete? (urklippet alltså) JAg firar inte lucia. Jag ska jobba och tjäna pengar Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Haha, det där urklippet är ju en klassiker.. Typ. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 Jag ska fira men inte själva lucia. Utan farsan som fyller år idag så jag ska besöka föräldrarna för en liten famljemiddag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 Tydligen var det luciatåg på jobbet halv åtta. Då låg jag i min säng och sov som en klubbad säl. B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 Jag hade personligen uppskattat en privat luciaföreställning med en riktigt söt lucia. Spoken like a true otaku! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 23, 2007 Anmäl Share Skrivet december 23, 2007 God Jul? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet december 23, 2007 Anmäl Share Skrivet december 23, 2007 Nästan; bara en dag kvar ^^ Vad har ni önskat er? Vad tror ni att ni kommer få i år? Själv hoppas jag på Metroid Prime 3 samt Naruto: RoaN, men också lite annat smått och gott, som de senaste delarna ur Hagaren-mangan och första DVD:n av .hack//Roots. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 23, 2007 Anmäl Share Skrivet december 23, 2007 äh. har inte önskat mej någonting i år. jag brukar aldrig få grejerna jag önskar mej ändå, så jag ser till att köpa dem själv istället. Det blir väl det vanliga. Lite kläder, godis, pengar och random junk som man inte har så mycket nytta av. Höga förväntningar? jag? nä inte direkt ;) Julen handlar numera om julmat för min del hehe. ...och låååånga dagar då man ska vara social med släkt -.- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet december 23, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 23, 2007 Önskat mig Uncharted och så pengar, kanske lite snygga kläder och ett par nya skor(fast det köper jag antagligen själv). Hur som helst så kvittar det vad jag får, jag är nöjd sålänge jag får fira jul med min familj och ha trevligt. Det är världens bästa julklapp enligt mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet december 23, 2007 Anmäl Share Skrivet december 23, 2007 Ser ut som att jag får största julklappen i år(råkade läsa mitt namn när jag hjälpte far bära) :-> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet december 23, 2007 Anmäl Share Skrivet december 23, 2007 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 24, 2007 Anmäl Share Skrivet december 24, 2007 äh. har inte önskat mej någonting i år.jag brukar aldrig få grejerna jag önskar mej ändå, så jag ser till att köpa dem själv istället. Det blir väl det vanliga. Lite kläder, godis, pengar och random junk som man inte har så mycket nytta av. Höga förväntningar? jag? nä inte direkt ;) Julen handlar numera om julmat för min del hehe. ...och låååånga dagar då man ska vara social med släkt -.- och jösses va jag hade fel O.o Jag fick en ipod nano av syrran :D jay! Nu kan jag se på anime på tåget! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet december 24, 2007 Anmäl Share Skrivet december 24, 2007 Jag fick massor av användbara grejer som jag har nytta av när jag flyttar om ett par månader :) Jag fick en ipod nano av syrran :D jay! Nu kan jag se på anime på tåget! Jag provade att kolla på anime i min mobiltelefon på bussen. Kan säga att det var ganska hopplöst då det var omöjligt att hålla den i en bra position så nacken eller ryggen inte blev lidande. Tåger kanske är bättre om det finns bord eller nerfällbara brickor :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voltaire Skrivet december 24, 2007 Anmäl Share Skrivet december 24, 2007 God Jul! Eller Merri Kurimasu! :P Hoppas alla får en god julhelg! Fick mig en Wii i julklapp, ska skaffa Mario Galaxy när det är mellandagsrea. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg