Yrat Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 Jo jag har blivit intresserad av Anime precis som er, jag har en hel del Transformers hemma som räknas Anime hoppas jag.Men jag har ett problem, jag har köpt fel märke nämnligen "Kenwood" och så som ajg vet så finns de få butiker som säljer sånna. Vill helst få den att bli "Regionfri" så jag kan se AU import osv, annars så måste jag göra de genom ps2:an och det suger . Så jag två frågor till er 1. Finns de nå slags butik som enkomt chippa dvdspelare,tv-spel osv? Tänkte om jag kunde skick in min där. 2. Finns de bra Animefilmer som är UK import? Själv så vill jag se Material art's film alltså kampsporter. Dragonball skulle jag vilja ha om de var UK import förstås. Men finns de några bra anime filmer som är UK import? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 1. Finns de nå slags butik som enkomt chippa dvdspelare,tv-spel osv? Tänkte om jag kunde skick in min där. Knata in på första bästa ställe som säljer DVD-spelare och fråga dem. Ju nördigare, desto troligare. Onoff skulle jag inte tro gör det, men de kan nog slussa dig vidare i alla fall. 2. Finns de bra Animefilmer som är UK import? Dragon Ball skulle jag avråda dig ifrån. Inte för att den skulle vara kass, utan för att den blir svindyr, så lång som den är. Jag vet faktiskt inte hur mycket som släppts på DVD i Anglosaxland. Animéscenen verkar vara lite död där sen ett tag tillbaka. Men det kan ju hända att det släpps som fasen utan att jag vet något. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 tja och välkommen....=) Transformers räknas till Anime...=) angånde chip till konsoler, vet ja inte något om...undrar själv om det är lagligt? men det finns en del bra anime på http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=272&start=0 annars kan du söka... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet juli 7, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 Hur pass svårtoch dyrt är de att köpa utomlands? Jag menar jag har för mig filmer från USA så kostar frakten 500 kr eller nåt sånt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 http://www.psxcare.com/ chippar konsoler Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 Hur pass svårtoch dyrt är de att köpa utomlands? Jag menar jag har för mig filmer från USA så kostar frakten 500 kr eller nåt sånt. Om du skickar ett TUNGT paket eller skickat med lyxexpressfrakt kanske... Ett expressbud (flyg, tar 3 dagar, levereras till porten) från Japan på 10 DVD:er, varav någon är någon tung box eller så kanske skulle kosta 500 spänn. Annars är DVD:er lätta och kostar inte så mycket i frakt. Dessutom räknar butiken som du beställer ifrån ut det åt dig, så om du tycker frakten är dyr är det ju bara att skita i det. Frakten är kanske inte så dyr. Men skivorna är väl det. Och man måste ju ha tillgång till ett kreditkort för att betala över Intärnät. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet juli 7, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 Hallå? Nu snackar vi om ett lan till ett annat, är inte det dyrt tycker du? För jag menar det kostar 69 kr på Webhallen som är 80 mil dit jag bor. Bor nämnligen i Umeå så då kan man undra hur mycke det kostar i USA som är minst 1000 mil. Har jag fel? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 yrat....det är billigare att skicka ett paket till sverige från italien än vad det är att skicka samma paket inom sverige...det här har ja bara hört så det är la inte helt 100 att det är sant.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 Hallå? Nu snackar vi om ett lan till ett annat, är inte det dyrt tycker du? För jag menar det kostar 69 kr på Webhallen som är 80 mil dit jag bor. Bor nämnligen i Umeå så då kan man undra hur mycke det kostar i USA som är minst 1000 mil. Har jag fel? Posten tar inte betalt via någon fast milkostnad. Det kostar 69 spänn om man så bor i samma stad, och den största biten av den kostnaden är nog postförskottsavgiften. Jag upprepar: Ett paket med ungefär 10 DVD:er, expressfrakt från Japan, levererad till dörren, kostar ungefär 500 spänn. klart det inte kostar 500 spänn per skiva från USA. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet juli 7, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 Så vad är average priset på EN film från USA genomsnitt? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 runt 200-300kr. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 www.dvdboxoffice.com har gratis frakt till hela världen. Priset på deras dvd:er brukar ligga på ungefär 200 kr/st. Ligger i Kanada iofs men det kvittar väl? Annars kan väl fraktkostnaden för 1-2 dvd:er från USA ligga på runt 70-100 kr beroende på vilket företag man handlar av. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 Så vad är average priset på EN film från USA genomsnitt? Det beror på hur många filmer du beställer. Beställer du bara en film kanske portot blir en 80 spänn eller så, men det blir inte 800 för att du beställer 10. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet juli 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 8, 2004 2. Finns de bra Animefilmer som är UK import? Själv så vill jag se Material art's film alltså kampsporter. Dragonball skulle jag vilja ha om de var UK import förstås. Men finns de några bra anime filmer som är UK import? Den Engelska anime distributionen ser tyvärr väldigt tunn ut, det enda bolaget jag känner till som släppt titlar i England är Manga Entertainment och de titlarna är väldigt få. Tror faktiskt det släppts mer anime i Sverige än England. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet juli 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 8, 2004 ...och så fel jag hadde =) http://animezone.co.uk/anime/release_dates.htm Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet juli 8, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juli 8, 2004 2. Finns de bra Animefilmer som är UK import? Själv så vill jag se Material art's film alltså kampsporter. Dragonball skulle jag vilja ha om de var UK import förstås. Men finns de några bra anime filmer som är UK import? Den Engelska anime distributionen ser tyvärr väldigt tunn ut, det enda bolaget jag känner till som släppt titlar i England är Manga Entertainment och de titlarna är väldigt få. Tror faktiskt det släppts mer anime i Sverige än England. Om Pokemon räkans anime så är väl de enda i Sverige :P, Spirited away , Cowboy Bebop är två filmer jag vet som är Svenskt alltså som har svensk text. Nu snackar jag inte om 80-tals filmer utan riktiga långfilmer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg