JockeII Skrivet november 23, 2007 Anmäl Share Skrivet november 23, 2007 Med tanke på alla små fluffiga och mindre fluffiga kompanjoner som existerar i mången anime är det inte mer än självklart att en sådan här tråd behövs! När jag hör meningen "söt maskot" är min första tanke helt klart Mokona Modoki från Tsubasa Chronicle (bland annat). Inte nog med att denna vit-rosa lilla tok kan prata, han (trap?!) har en alldeles egen karaktärspersonlighet med (som älskar att retas med Kuro-pin >^.^< ). Sen får vi naturligtvis inte glömma Mokona's svarta tvilling vid samma namn. Mycket söt vokalisering av röstskådespelaren med. Mokona uppfyller helt klart alla krav för en söt maskot! ^_^ Nu upprepar jag ordet "söt" mycket i dess olika former, men det är ju faktiskt söta maskotar det handlar om! Det går självfallet bra att ta maskotar från visuella noveller/bishoujo spel med, manga är dock tveksamt med tanke på att svartvitt inte går att göra lika sött. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 23, 2007 Anmäl Share Skrivet november 23, 2007 Kommer ihåg för länge sedan när du hjälpte m... En ny medlem nu okänd "The Fool", med en avatar som var självaste Mokona Modoki. Mer vet jag tyvärr inte om den söta~ Får plugga vidare om ämnet några minuter. Får väl börja med att se färdigt serien... : O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet november 23, 2007 Anmäl Share Skrivet november 23, 2007 there can only be ONE Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 23, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet november 23, 2007 Kommer ihåg för länge sedan när du hjälpte m...En ny medlem nu okänd "The Fool", med en avatar som var självaste Mokona Modoki. Hahaha, var det du som var The Fool! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet november 23, 2007 Anmäl Share Skrivet november 23, 2007 Mokona är söt, men lite för irriterande i sin MKR-inkarnation för att jag tycker den förtjänar titeln sötast. Den håller i mitt hjärta helt solklart Ryo-Ohki! Gullig maskot med gullig morotsbesatthet som dessutom är ett häftigt rymdskepp. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baka Skrivet november 23, 2007 Anmäl Share Skrivet november 23, 2007 Mokona är söt, men lite för irriterande i sin MKR-inkarnation för att jag tycker den förtjänar titeln sötast. Jag känner igen Mokona från magic knight Rayearth som jag tycker är en grym serie, men jag håller nog med om att filuren mest är irriterande där. Min röst går till den rosa persocomen Sumomo från Chobits, som är sötare än socker. En hedersomnämning också till Piccachu från pokemon, han är blixtrande söt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 24, 2007 Anmäl Share Skrivet november 24, 2007 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet november 24, 2007 Anmäl Share Skrivet november 24, 2007 Inget slår dock allas vår rosa favoritklump Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 24, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet november 24, 2007 Inget slår dock allas vår rosa favoritklump Jag misstänkte att någon skulle göra misstaget att nämna Kirby. Kirby är ingen maskot utan en huvudkaraktär för en spelserie. >_- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet november 24, 2007 Anmäl Share Skrivet november 24, 2007 CLAMP är bra på att göra maskots. Själv tycker jag Sumomo från Chobits är söt och rolig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet november 24, 2007 Anmäl Share Skrivet november 24, 2007 Inget slår âges duo: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet november 24, 2007 Anmäl Share Skrivet november 24, 2007 Jag håller med DB fullständigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet november 24, 2007 Anmäl Share Skrivet november 24, 2007 Inget slår âges duo: Daikuuji Ayu = The truth Tamano Mayu = Another truth Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet november 24, 2007 Anmäl Share Skrivet november 24, 2007 Jag misstänkte att någon skulle göra misstaget att nämna Kirby. Kirby är ingen maskot utan en huvudkaraktär för en spelserie. >_- Screenshoten är tagen från animen, Hoshi no Kirby. Visst han må vara "huvudperson", men serien innehåller andra, mer färgstarka (på mer än ett sätt) huvudkaraktärer, och eftersom Kirby (nästan) aldrig säger ett ord förrutom "puyo puyo!" faller han som maskot-ish i mina ögon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 24, 2007 Anmäl Share Skrivet november 24, 2007 Det är inte sötaste maskoten, men jag tyckte på nåt sätt om direktör Aria i Aria-serierna. Den rultige katten blev till min stora förvåning aldrig störande, trots hans ordlösa pladdrande och beteende som mest liknar ett milt efterblivet barns. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg