Sceleris Skrivet april 23, 2014 Anmäl Share Skrivet april 23, 2014 Jag funderade på att posta min lista, men den hade varit i princip samma som den jag postade i tråden 2007, så... jag gjorde en sammanställning av vår kollektiva topp-25! Death Note Neon Genesis Evangelion (inkl. End of Evangelion) Air (TV) Code Geass (inkl R2) Elfen Lied Kimi ga Nozomu Eien Kanon (2006) Fullmetal Alchemist (2003) Hajime no Ippo Clannad (inkl After Story) Cowboy Bebop Honey & Clover NHK ni Youkoso Tengen Toppa Gurren Lagann Berserk Eldflugornas grav Haibane Renmei Hunter X Hunter (1999) Suzumiya Haruhi no Yuuutsu Toradora Blood+ Full Metal Panic Legend of Galactic Heroes Great Teacher Onizuka Gunbuster Det där var en lista där fler omnämningar = högre placering. Death Note hade 19, Gunbuster hade 5. Men jag gjorde också en lista där jag gav poäng åt alla som hade numrerats: 5 poäng åt förstaplatser, 4 åt andraplatser, 3 åt tredjeplatser, 2 åt fjärdeplatser, 1 åt femteplatser, och 1 poäng åt alla som inte numrerats alls. ("Utan inbördes ordning"-listorna.) Tanken här är: "kanske de som numrerats högre förtjänar mer poäng än andra eftersom de tydligen kunde urskiljas". Sen om det är vettigt eller inte, det är väl diskuterbart. Death Note Neon Genesis Evangelion (inkl. End of Evangelion) Air (TV) Code Geass (inkl R2) Kanon (2006) Elfen Lied Clannad (inkl After Story) Tengen Toppa Gurren Lagann Honey & Clover Fullmetal Alchemist (2003) Naruto (inkl Shippuuden) Hunter X Hunter (1999) Kimi ga Nozomu Eien Bleach Hajime no Ippo Toradora Haibane Renmei Blood+ Azumanga Daioh One Piece Cowboy Bebop Eldflugornas grav Suzumiya Haruhi no Yuuutsu .hack//SIGN Bokura ga Ita Death Note hade 37 poäng, Bokura ga Ita hade 10. Antar att jag borde se Air och Blood+ nån gång... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snok3n Skrivet april 23, 2014 Anmäl Share Skrivet april 23, 2014 1. Samurai Champloo 2. Mind Game 3. Wolf's Rain 4. Top wo Nerae 5. Trigun Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
savepoint Skrivet april 24, 2014 Anmäl Share Skrivet april 24, 2014 En topplista utan någon speciell rangordning. Cross Game GTO Monogatariserierna (ja, jag buntar ihop alla.) FLCL Spice and Wolf Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gorodon Skrivet april 27, 2014 Anmäl Share Skrivet april 27, 2014 Kör utan ordning jag me :) GTO Usagi drop Naruto Clannad NHK ni Youkoso! Vill nog har nåra fler på den men 5 va gränsen så ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet april 28, 2014 Anmäl Share Skrivet april 28, 2014 - Busou Renkin - Elfen Lied - Code Geass - Hangyaku no Lelouch - Death Note - Här vilar flera diverse serier jag inte orkar räkna upp! (Men som är ganska mycket på samma nivå som ovanstående) Men tjena, glöm bort att det var sex år sedan jag begrundade en tidig topp 5-lista, det är snart åtta år sedan Code Geass började sändas! Revideringar sedan sist i ingen speciell (kanske lite speciell) ordning: Neon Genesis Evangelion Tenshi no Tamago Gintama Trigun Sista punkten är i stort sätt densamma som sist, fast jag nämner åtminstone Top wo Nerae! Gunbuster!, Ghost in the Shell, Serial Experiments Lain, Busou Renkin och Blood+. Ursäkta om jag fuskar på den sista, jag har svårt att välja/placera. Elfen Lied, Death Note och Code Geass har fallit i rank, men jag tycker inte mindre om dem för det; jag hittade bara verk som jag tycker om mer! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saten Skrivet april 28, 2014 Anmäl Share Skrivet april 28, 2014 I ordning: 1. Madoka Magica 2. Alla monogatari (shaft) 3. Mirai Nikki 4. Shinsekai Yori 5. Hyouka EDIT: Efter 03/05/14 1. To Aru Kagaku no Railgun 2. To Aru Kagaku no Railgun 3. To Aru Kagaku no Railgun 4. To Aru Kagaku no Railgun 5. To Aru Kagaku no Railgun 6. To Aru Kagaku no Railgun 7. To Aru Kagaku no Railgun 8. To Aru Kagaku no Railgun 9. To Aru Kagaku no Railgun 10. To Aru Kagaku no Railgun 11. Madoka Magica ... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet maj 23, 2014 Anmäl Share Skrivet maj 23, 2014 Reserverad plats för den bästa animen of all time. Långt ovanför top 5 på God Tier nivå!! https://www.youtube.com/watch?v=LvQsdX8pS8w&feature=youtu.be Min Top 5 utan någon ordning: Steins;Gate Code Geass Bakuman Gintama Darker Than Black Attack on Titan och Sword Art Online hamnar på delad 6:e plats. Värda att nämna: Shinsekai Yori, Ergo Proxy, Hyouka, Monogatari serierna (shaft), Katanagatari, Rurouni Kenshin, Psycho-Pass, Nagi no Asukara, Log Horizon, Kill la Kill, K-On, Great Teacher Onizuka, Gosick, FMA: Brotherhood, Death Note, Durarara, Btooom!, One Piece, Fairy Tail. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 23, 2014 Anmäl Share Skrivet maj 23, 2014 Reserverad plats för den bästa animen of all time. Långt ovanför top 5 på God Tier nivå!! Spoiler https://www.youtube.com/watch?v=LvQsdX8pS8w&feature=youtu.be ... Spoiler Jag gick på det! 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brezals Skrivet maj 24, 2014 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2014 Nichijou Full metal AlchemistCode GeassDaily Life of Highschool BoysClannadMåste lista fler..(inte i speciell ordning)AnohanaYuyushikiTegami BachiPlastic Nee-sanD-fragSteins gateNagi No asukaraSpice and WolfSoul eaterTengen toppa gurren laganBeelzebub Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pantless_ninja Skrivet oktober 21, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2014 I ingen särskild ordning. Black Lagoon Cowboy Bebop Sakurasou no peto no kanojo (med reservationer för felstavningar) Steins Gate 5 centimeters per second. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xadlin Skrivet januari 18, 2015 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2015 Topp 5... Jag ska gå med mitt egna klassiska val och gå på magkänslan. 5. One piece En av de bästa shonen animes som jag sett. Superb drama, fighting och story. En av de första animes, som fick mer intresserad av mer. 4. Sailor Moon Klassisk. En av de gamla godingarna. Varje lördag var det Pokémon och sailor Moon på lördagsmorgonen. Fina animationer(för sin tid(och nej, jag tänkte inte på förvandlings transformationerna, era pervon)) 3. Pokémon Behöver jag säga mer?(mer än att jag är en gammel gädda som kom ihåg då Pokémon säsong 1 visades på TV4, grump, grump) 2. The Melancholy of Haruhi Suzumiya En anime som jag inte vet vad jag ska tycka om. Den sätter en prägel iallafall. Too deep 4 you. Karaktärena är bra. (Kyon is the saviour!) 1.Hokuto no Ken (Fist of the North Star) Tänk att jag inte har sett denna på någons lista än. Javisst är den lite gammal(kom ut under 80-talet) och lite cheezy ibland, men den är definitivt en av de mest manliga animes därute. Den är cool och färgstark, har underbara huvud, sido och skurk-karaktärer och Rao. Rao, som får allt i dagens shounen( förutom Toriko, Zebra, Kenpachi och Vitskägg) att framstå som små, mesiga sillmjölkar. Det är min lista och stolt över. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nikushimi Skrivet januari 19, 2015 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2015 Jag har sett mycket bra anime genom åren men ska försöka att ranka de 5 bästa. 1: Death Note 2: Code Geass 3: Attack on Titan 4: Gungrave 5: Elfen Lied Var osäker på ordningen då alla är riktigt bra. Code Geass hamnade nog på andra plats pga det mästerliga slutet som då enligt mig är ett av det bästa sluten som gjorts Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet mars 31, 2015 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2015 Att ranka serier och filmer är ju sjukt svårt då man får olika känslor för det man sett. Men här är iaf. en lista av vardera utan inbördes ordning då jag omöjligt kunde göra en lista från bägge varianterna. Filmer Toki wo Kakeru ShoujoFrom Up On Poppy Hill Princess Mononoke Wolf Children Summer Wars Eve no Jikan Serier My-Hime Toradora! Sola Eureka Seven Angel Beats! K-On! Ops, det blev visst 6 av varje, men men, det är svårt att riktigt välja ut sina absoluta favoriter. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nikushimi Skrivet augusti 11, 2015 Anmäl Share Skrivet augusti 11, 2015 1: Death Note 2: Hunter X Hunter 2011 3: Attack on Titan 4: Naruto 5: One Piece Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuraiRin Skrivet augusti 11, 2015 Anmäl Share Skrivet augusti 11, 2015 Cowboy Bebop Kimi ni Todoke Serial Experiments Lain Kill La Kill Full Moon wo Sagashite (Kanske mest pga. nostalgi och tårar.) Tycker att serier som Toshokan Sensou och Lovely Complex skulle kunna tryckas in i listan också, men känner att jag måste försöka vara objektiv i alla fall <__< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tachikomatic Skrivet september 7, 2015 Anmäl Share Skrivet september 7, 2015 Uppdaterar min topp 5+1 ;) från och med i år 2015. ■Kill la kill ■Horizon in the middle of nowhere ■Ergo Proxy ■Code Geass ■Guren Lagann ■Chaika the coffin princess Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet september 7, 2015 Anmäl Share Skrivet september 7, 2015 ■"Horizon in the middle of nowhere" Sceleris reaktion: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tachikomatic Skrivet september 7, 2015 Anmäl Share Skrivet september 7, 2015 Sceleris reaktion: Hahahahaha! Jag tänkte på det när jag skrev med Horizon på listan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mikmento Skrivet september 7, 2015 Anmäl Share Skrivet september 7, 2015 1. Shingeki no Kyojin 2. Elfen Lied 3. Isekai no Seikishi Monogatari 4. Clannad: After Story (2nd) 6. Sekirei Gott och blandat ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 7, 2015 Anmäl Share Skrivet september 7, 2015 Sceleris reaktion: Nja, mer så här: Uppdaterar min topp 5+1 [...] [...] ■Horizon in the middle of nowhere [...] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tachikomatic Skrivet september 7, 2015 Anmäl Share Skrivet september 7, 2015 Nja, mer så här: haha... nej nej inte då ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yakururu Skrivet september 22, 2015 Anmäl Share Skrivet september 22, 2015 1.Bokusatsu tenshi Dokuro-chan. | Borde finnas mer utav den! 2. Code Geass | bättre än Game of thrones~ 3. Attack on Titan | säsong 2 kan kom ut nu, plz ;c 4. Death Note | säsong 2 sög :( 5. Hellsing Ultimate | Skulle va på nr2 orka bara ej ändra :DDD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zodd Skrivet april 9, 2017 Anmäl Share Skrivet april 9, 2017 1. Berserk (1997) Älskar förlagan någonting fruktansvärt och jag tycker serien gör den rättvisa. 2. Gungrave (2003-2004) Verkar underskattad och förbisedd. Riktigt gripande ändå tycker jag. 3. Samurai Champloo (2004-2005) Uppskattar verkligen humorn i denna. 4. Hellsing Ultimate (2006-2012) Alucard är den mest badass karaktären i världshistorien. Snygg animering. Femteplatsen vet jag inte vilka serien jag ska placera på. Har sett en hel del som varit bra men samtidigt lättglömda. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikikomori Skrivet mars 10, 2018 Anmäl Share Skrivet mars 10, 2018 Utan inbördes rangordning. Långfilm Wolf Children The Tale of the Princess Kaguya Millennium Actress Ponyo The Wind Rises Serie Azumanga Daioh Princess Tutu Cowboy Bebop Paranoia Agent Haré+Guu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg