Hoppa till innehåll
Anime.se

Tonåriga muterade ninjasköldpaddor!

Hikari no Hohenheim
 Share

Rekommenderade inlägg

vlcsnap-307592.png

Är det någon annan här som är uppväxt med det kultklassiska barnprogrammet Teenage Mutant Ninja Turtles? Jag snackar förståss om den gamla serien från 80-talet, inte den nygjorda serien.

Själv har jag börjat samla denna pärla på DVD. Det som gör serien så oemotståndlig är att den är så sanslöst korkad, så fruktansvärt animerat samt har så många plot-holes att den är genomskinlig. Som liten upptäckte man inte detta, utan följde spänt med när Strimlaren översvämmar hamnstaden New York (med vatten från havet), eller suger ut all energi från solen och stoppar den i Dimension X-batterier.

Hur har ni upplevt de tonåriga ninjasköldpaddorna? Diskutera!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Minns när jag följde den på TV1000 och någon tysk kanal (RTL?) för länge sen. Har en del gamla figurer och andra saker undanstoppade i någon låda någonstans, sen har jag också spelen till Nes och Snes.

Har säkert något avsnitt sparat på något gammalt VHS band också, skulle nästan vara kul att se i dagens läge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

TV-serien, spel, actionfigurer, you name it. Michelangelo var min favorit om jag minns rätt. Men nu skulle jag inte ens komma på tanken att se något med dom, det var något i ens barndom och gör sig bäst som minnen imo.

Exakt.

Fast Raphael var ju ändå coolast B)

Raphael is cool but crude (Gimme a break!).

Så här ligger det till. Vissa saker mår man bra av att minnas. Men det finns undantag som med allt annat. Räddningspatrullen tex. Turtles vetifan.

Hur som helst, jag var en turtles-collector. Jag hade massa actionleksaker och tidningar. Technodromen kan ha varit mitt livs sämsta köp, pizzakastaren var asball men minns den ej ifrån serien. Helicoptern med boxningshandskar och ormar som propellrar var ball. Min Super Shredder-figur gick sönder, han tappade en av sina sådana där strimlargrejer, men det ordnade jag säkert med lim.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ahhh, turtles pizzan som man köpte varje fredag är minne det (sen att det var en vanlig vesuvio är en annan femma). Kommer fan också ihåg att jag och min bror byggde en turtles bil som vi satt i och kollade på serien ifrån.

Med andra ord var man en riktig sköldpadds fanatiker som liten, och jag har nog även kvar några inspelade vhs band med dom när det väl sändes får å så länge sen.

Raphael var ju den coolaste paddan f.ö..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Turtles var det ballaste som fanns. (eller tja, Transformers var nog snäppet ballare i min bok) Jag älskade TV-serien, TV-spelen, leksakerna, (dock fick jag aldrig några egna Turtles-leksaker) allt som hade med Turtles att göra. Jag blev grön av avund när en kompis fick en julkalender med Turtles-tema och på Fars Dag gav jag min pappa en porslinsfigur som var formad efter någon av sköldpaddorna. Gick jag förbi ett öppet gatulock hände det att jag försökte titta i hopp om att få se någon av mina hjältar.

Raphael var för övrigt favoriten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min favorit är helt klart Strimlaren.

Jag kan inte sluta roas över hur han gång på gång får alla uppenbara chanser i världen att göra slut på sköldpaddorna, och hur han sumpar varenda en. Ett otal gånger har han haft dem bundna - en gång förde han dem till och med till Technodromen - men istället för att avsluta jobbet måste han på något vis ge sköldpaddorna tillräckligt med tid för att fly.

Jag har en teori. Strimlaren vill inte ha ihjäl Turtlarna. Han är egentligen ett jättestort Turtle-fan, som spelar skurkrollen för att skydda dem från Krang. Turtles är egentligen en djup saga om vänskap, svek och kärlek. Skaparna var bara väldigt dåliga på att framföra detta ^^

En annan favorit är för övrigt April O'neil. Och jag tror nog Donatello håller med.

Turtlesnap5.png
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 month later...