Hikari no Hohenheim Skrivet november 19, 2007 Anmäl Share Skrivet november 19, 2007 Är det någon annan här som är uppväxt med det kultklassiska barnprogrammet Teenage Mutant Ninja Turtles? Jag snackar förståss om den gamla serien från 80-talet, inte den nygjorda serien. Själv har jag börjat samla denna pärla på DVD. Det som gör serien så oemotståndlig är att den är så sanslöst korkad, så fruktansvärt animerat samt har så många plot-holes att den är genomskinlig. Som liten upptäckte man inte detta, utan följde spänt med när Strimlaren översvämmar hamnstaden New York (med vatten från havet), eller suger ut all energi från solen och stoppar den i Dimension X-batterier. Hur har ni upplevt de tonåriga ninjasköldpaddorna? Diskutera! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet november 19, 2007 Anmäl Share Skrivet november 19, 2007 Kollade mycket på denna serien när jag var liten, då tyckte jag att den var asbra. Dock så har jag inte sett den på riktigt länge så jag kan inte uttala mej om den verkligen är dålig, men jag har faktiskt en massa gamla VHS-band, kanske skulle ta och titta igenom dom ^.^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 19, 2007 Anmäl Share Skrivet november 19, 2007 IBSM/IBF Det enda jag upplevt var spelet till Snes som senare kom till Xbox Live Arcade. =( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet november 19, 2007 Anmäl Share Skrivet november 19, 2007 Jag tittade på det och var riktigt insnöad på turtles som liten men om jag tittar på det idag så skulle jag tänka mig att det vänder sig i magen för att sedan skapa en mänsklig fontän. -_- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet november 19, 2007 Anmäl Share Skrivet november 19, 2007 Minns när jag följde den på TV1000 och någon tysk kanal (RTL?) för länge sen. Har en del gamla figurer och andra saker undanstoppade i någon låda någonstans, sen har jag också spelen till Nes och Snes. Har säkert något avsnitt sparat på något gammalt VHS band också, skulle nästan vara kul att se i dagens läge. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 19, 2007 Anmäl Share Skrivet november 19, 2007 TV-serien, spel, actionfigurer, you name it. Michelangelo var min favorit om jag minns rätt. Men nu skulle jag inte ens komma på tanken att se något med dom, det var något i ens barndom och gör sig bäst som minnen imo. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 19, 2007 Anmäl Share Skrivet november 19, 2007 TV-serien, spel, actionfigurer, you name it. Michelangelo var min favorit om jag minns rätt. Men nu skulle jag inte ens komma på tanken att se något med dom, det var något i ens barndom och gör sig bäst som minnen imo. Exakt. Fast Raphael var ju ändå coolast B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suspan Skrivet november 19, 2007 Anmäl Share Skrivet november 19, 2007 Tittade alltid på det när jag var liten.. har även sett en konsert med TMNT i Globen :D Min favorit när jag var liten var Leonardo.. storebrorsan hade Donatello och lillebrorsan hade Michelangelo Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet november 20, 2007 Anmäl Share Skrivet november 20, 2007 TV-serien, spel, actionfigurer, you name it. Michelangelo var min favorit om jag minns rätt. Men nu skulle jag inte ens komma på tanken att se något med dom, det var något i ens barndom och gör sig bäst som minnen imo. Exakt. Fast Raphael var ju ändå coolast B) Raphael is cool but crude (Gimme a break!). Så här ligger det till. Vissa saker mår man bra av att minnas. Men det finns undantag som med allt annat. Räddningspatrullen tex. Turtles vetifan. Hur som helst, jag var en turtles-collector. Jag hade massa actionleksaker och tidningar. Technodromen kan ha varit mitt livs sämsta köp, pizzakastaren var asball men minns den ej ifrån serien. Helicoptern med boxningshandskar och ormar som propellrar var ball. Min Super Shredder-figur gick sönder, han tappade en av sina sådana där strimlargrejer, men det ordnade jag säkert med lim. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet november 20, 2007 Anmäl Share Skrivet november 20, 2007 Ahhh, turtles pizzan som man köpte varje fredag är minne det (sen att det var en vanlig vesuvio är en annan femma). Kommer fan också ihåg att jag och min bror byggde en turtles bil som vi satt i och kollade på serien ifrån. Med andra ord var man en riktig sköldpadds fanatiker som liten, och jag har nog även kvar några inspelade vhs band med dom när det väl sändes får å så länge sen. Raphael var ju den coolaste paddan f.ö.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andreaaas Skrivet november 20, 2007 Anmäl Share Skrivet november 20, 2007 Vågar hålla med om att jag tycker Leonardo var coolast, själv hade jag en turtlesdräkt som jag smög runt med ibland. Fan va fräck man var back in the days! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet november 20, 2007 Anmäl Share Skrivet november 20, 2007 Oj, jag skulle inte vilja se Turtles idag då man garanterat skulle misshandla ett kärt barndomsminne till döds. Min favorit var Donatello för övrigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet november 20, 2007 Anmäl Share Skrivet november 20, 2007 Favoriten var lätt Splinter, råttjävel. -_- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet november 20, 2007 Anmäl Share Skrivet november 20, 2007 Turtles var det ballaste som fanns. (eller tja, Transformers var nog snäppet ballare i min bok) Jag älskade TV-serien, TV-spelen, leksakerna, (dock fick jag aldrig några egna Turtles-leksaker) allt som hade med Turtles att göra. Jag blev grön av avund när en kompis fick en julkalender med Turtles-tema och på Fars Dag gav jag min pappa en porslinsfigur som var formad efter någon av sköldpaddorna. Gick jag förbi ett öppet gatulock hände det att jag försökte titta i hopp om att få se någon av mina hjältar. Raphael var för övrigt favoriten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet november 20, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet november 20, 2007 Min favorit är helt klart Strimlaren. Jag kan inte sluta roas över hur han gång på gång får alla uppenbara chanser i världen att göra slut på sköldpaddorna, och hur han sumpar varenda en. Ett otal gånger har han haft dem bundna - en gång förde han dem till och med till Technodromen - men istället för att avsluta jobbet måste han på något vis ge sköldpaddorna tillräckligt med tid för att fly. Jag har en teori. Strimlaren vill inte ha ihjäl Turtlarna. Han är egentligen ett jättestort Turtle-fan, som spelar skurkrollen för att skydda dem från Krang. Turtles är egentligen en djup saga om vänskap, svek och kärlek. Skaparna var bara väldigt dåliga på att framföra detta ^^ En annan favorit är för övrigt April O'neil. Och jag tror nog Donatello håller med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erika Skrivet november 21, 2007 Anmäl Share Skrivet november 21, 2007 Även jag var förtjust i Turtles när jag var liten, men numera bryr jag mig inte så mycket om dem, även om det händer att jag ser något avsnitt ibland. Min favorit var Michelangelo och jag gillade även Shredder. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gao Skrivet december 23, 2007 Anmäl Share Skrivet december 23, 2007 Den som inte har set TMNT har ju missat något. Själv var man ju bessat av det. Splinter var och är fortfarande favoriten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 23, 2007 Anmäl Share Skrivet december 23, 2007 Även jag var en turtlesfanatiker när jag var en liten påg. Favoriten var Leonardo liksom TVÅ SVÄRD OMGZORS!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg