induce Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 Omg, jag hade rätt angående lucka 12 alltså :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 Nej, nu får jag ta och skärpa till mig ordentligt. Jag har fortfarande inte sett avsnitt 10. Fördelen är väl att jag har en och en halv timme Kanon framför mig. Avsnitt 10 plus hela Mai-scenariot är dessutom favoritdelen av serien för min del. =) Varför har jag inte följt serien varje dag då? Jag skyller på plugget, min felande dygnsrytm och slutligen KotOR. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 Dagens "Kanon ord": Pikyuu (Sayuri) BTW Vilken är eran favorit karaktär? Min är iallafall Shiori. ;) Oerhört mysig tjej! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 pikyuu? Jag är itne säker. Det balanserar mellan Mai och Ayu. Båda charmiga som fasen, fast på helt olika sätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 pikyuu? När Sayuri står i nallaffären och ska köpa den gigantiska nallen. 19:29 in på avsnittet för att vara exakt ;). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 BTW Vilken är eran favorit karaktär? Yuuichi. Inget snack om saken. Han är den enda som beter sig mänskligt, och har huvudet på skaft. Piroshki är också en stark kandidat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aoz Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 BTW Vilken är eran favorit karaktär? Min är iallafall Shiori. ;) Oerhört mysig karaktär! Ayu Ayu! Hon är bara för härlig! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 13, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 Min är iallafall Shiori. ;)Oerhört mysig karaktär! Vänta bara till avsnitt 16 och frammåt *host* Shiori är min favorit, tätt följt av Mai. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 Vänta bara till avsnitt 16 och frammåt *host* Avsnitt 16+ är helt klart en av de bästa delarna av serien. Spoiler Längtar tills avsnitt 16 då Shiori och Yuuichi ägnar dagen tillsammans.Tillfället då hon ska banka "bäver" älskar jag ;) och sången som spelas när de har snöbollskrig tycker jag är lika mysig varje gång jag hör den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 Jag tror att det kan vara lite av charmen med dessa uttryckslösa karaktärer. Att när de väl visar några känslor så vet man att dom är äkta, till skillnad från "vanliga" karaktärer som skriker, rodnar och skrattar och har sej hela tiden utan att det någonsin käns riktigt äkta. Jo du har nog rätt. Avsnitt 13 var som en pil från Amor rakt in i hjärtat på mig! Kärlek till Mai från mig. Kanon avsnitten känns så korta jämfört med andra serier, ett tecken på bra underhållning! Förhandstitten resulterade i att mitt ansiktsuttryck blev såhär: X3 -kyaaa~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 Kanon avsnitten känns så korta jämfört med andra serier, ett tecken på bra underhållning! Känner precis samma sak. Man vill att avsnitten ska fortsätta i evigheter. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 Min är helt klart Shiori, hon är så lugn och mysig. Gillar även Amano, hon hade förtjänat mer tid i serien. På delad andraplats kommer nog Nayuki och Makoto. Svårt att välja någon favorit alltså eftersom de alla är så olika. Dock faller jag inte särskilt mycket för Mai även om jag älskade Rei i NGE, men visst har hon sina stunder. Men som sagt, skall jag säga någon får det bli Shiori. Fastnade omedelbart för henne. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 14, 2007 Anmäl Share Skrivet december 14, 2007 BTW Vilken är eran favorit karaktär? Yuuichi. Inget snack om saken. Han är den enda som beter sig mänskligt, och har huvudet på skaft. Ord! Han är som den enda vuxna i ett dagis. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 14, 2007 Anmäl Share Skrivet december 14, 2007 ...annars tycker jag att favorit citatet från det avsnittet var från Mais grundkurs i självförsvar: "Doggie. woof. piggie. moo." Hade inte denhär serien blivit väldigt tråkig om alla varit vuxna och ordentliga mäniskor hela tiden? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 14, 2007 Anmäl Share Skrivet december 14, 2007 Jo alltså, det är ju tur att de har Yuuichi. Han är som en gud vars uppgift är att hålla en sorts balans. Jag gillar Yuuichi, han är en riktigt skön karaktär. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 14, 2007 Anmäl Share Skrivet december 14, 2007 uj uj uj... vad har jag missat nu? Har inte kunnat komma hit, kolla på Kanon och tända mitt kalenderljus på fyra dagar! EDIT: <.< Favorikaraktär? Vet inte, skulle förmodligen välja Yuuichi på grund av hans ständiga sarkasm och ironi. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andreaaas Skrivet december 14, 2007 Anmäl Share Skrivet december 14, 2007 Oh nice! Fan jag hoppar in på ep 13 här då. såg den för inte så länge sen. Så jag kör på också. puss och kram. Well duty calls. Åter till jobbet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 14, 2007 Anmäl Share Skrivet december 14, 2007 Mai <3 Mindre spoiler, avsnitt 14. Jag vet inte om det var bra eller dåligt att Sayuri överlevde, ett tag trodde jag att hon hade dött. Det gjorde säkert några av er andra också. Men om det var bra eller dåligt vet jag som sagt inte, ska fundera lite längre på det. Däremot tyckte jag att Mais reaktion var lite overkill, tror jag i alla fall.. Det vart lite för mycket när hon började hoppa omkring istället för att bara springa mot närliggande saker och hugga med svärdet. Och så var det såklart synd om Ayu, hennes reaktion om sylten när hon pratade med Yuuichi efteråt var underbar. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet december 14, 2007 Anmäl Share Skrivet december 14, 2007 Ny lucka öppen på http://jul.yatta.nu/ :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet december 14, 2007 Anmäl Share Skrivet december 14, 2007 Och så var det såklart synd om Ayu, hennes reaktion om sylten när hon pratade med Yuuichi efteråt var underbar. XD Tycker mer det är synd om Mai. För första gången i serien visar hon känslor. En väldigt sorglig scen som verkligen gjorde Mai förkrossad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 14, 2007 Anmäl Share Skrivet december 14, 2007 Självklart tycker jag väldigt synd om Mai också, var lite för underförstått av mig. ^^' Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 14, 2007 Anmäl Share Skrivet december 14, 2007 Blev lite sent idag, men nu rullar avsnitt 14 igång på TVn framför mig =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet december 14, 2007 Anmäl Share Skrivet december 14, 2007 Ett riktigt bra avsnitt. Tycker detta är Sayuris avsnitt helt och hållet, och hon är en av de jag gillar mest i serien. På fiket, Canon rullar i bakgrunden och hennes historia om sin lillebror och allt. Heartbraking är det T_T. Sen råkar hon ut för det alldeles i onödan och Mai visar som sagt riktiga känslor för första gången, det gör mycket. Helt klart ett av Kanons bättre avsnitt. Läckert! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 15, 2007 Anmäl Share Skrivet december 15, 2007 Att se kanon på fyllan var en intresant upplevelse. =) Kollade precis på avsnittet nu, efter att ha kommit hem lite lagom slirig. heh. blev nästan lite glansögd av att höra intro musiken. Tycker den är riktigt vacker. Detdär offbeat pianot... mmmm. Ett mycket bra avsnitt. Mycket Mai och lite ordentligt drama också. Är lite inne på Kakans linje. Det kunde blivit riktigt intressant om hon strukit med där. Man kanske skulle gå och lägga sig, så man snart kan stiga upp och kolla avsnitt 15? Mera Mai åt folket! (Hon får duga som substitut nu när man inte får mera elfen-lied-Lucy...) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet december 15, 2007 Anmäl Share Skrivet december 15, 2007 Att se kanon på fyllan var en intresant upplevelse. =) Den är nästan gjord för det ju :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg