ElgeN Skrivet juli 6, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2004 Kikade lite på animenewsnetwork och upptäckte ett litet ryckte som går just nu. Väldigt intressant faktiskt, specielt om man är ett litet Gundam Freak. http://www.animenewsnetwork.com/article.php?id=5185 Jag själv älskar Gundam SEED. Det finns inte mkt som är dåligt med den, men en sak är faktiskt lite småirriterande och det är alla dessa upprepningar av stridsscener bla. Om dem jobbar på en uppföljare så hoppas jag att dem rättar till detta lilla "misstag" dem gjorde. Om det är ngn som hört ngt mer så får det gärna kommenteras.[/url] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ohem Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 Först nu jag får talas om denna "uppföljare" (eller är det en OVA?), tur att man älskar mecch. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet juli 7, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 Betvivlar att det skulle vara en OVA faktiskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet juli 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 8, 2004 http://www.jascii.net/newanime/jascii.p ... i_view=155 Verkar inte detta väldans likt G Seed ? Kira är väl med på bild 2 eller har jag helt fel, första avsnittet har redan börjat i allafall! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet juli 8, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juli 8, 2004 Det gör det faktiskt. *Inväntar mer info med spänning* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet juli 17, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2004 Sett 1:ta avsnittet nu. Det var inte Gundam Seed 2, det var bara karaktärer som såg väldigt lika ut. Storyn liknar en Evangelion klon. Skumma monster från rymden eller liknande som bra kan bekämpas med en jätte robot, robotar. Gundam Seed 2 skall börja sändas efter FMA är slut, senare i höst då! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet juli 17, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2004 Sett 1:ta avsnittet nu. Det var inte Gundam Seed 2, det var bara karaktärer som såg väldigt lika ut. Samma character designer om jag inte minns helt fel ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 Mmm, verkar vara en efterföljare. Såg precis trailern(den långa) och den gav mig ryssningar längs ryggraden precis som det ska vara :D. Verkar som de introducera en ny karaktär... Vet inte riktigt hur han ser ut såg bara ett par röda ögon och om jag inte missminer mig hade ingen i Gundam Seed det. 9 oktober är release datumet, klockan 6 på kvällen på tv-kanalen MSB/TBS. Har hört en del rykten om att det ska komma ytterligare en serie efter Gun- dam Seed Destiny. Rykterna har också gått om att man ska få klargöring angående "beviset" för utomjordningar som ZAFT har. Nu kan man återgå till att gnaga på muskabeln i väntan på GSD. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 Om jag bara för göra en instickare... lite offtopic. Den där sidan ser så... slarvigt gjord ut att jag har svårt att tro på den. Faktiskt är det så. Om de sedan kommer med fakta här så okej. Gundam Seed är bra... Har dock inte sett klart den ännu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 Den där sidan ser så... slarvigt gjord ut att jag har svårt att tro på den. Faktiskt är det så. Om de sedan kommer med fakta här så okej. Menar du ANN? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Skrivet augusti 23, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 Jag själv älskar Gundam SEED. Det finns inte mkt som är dåligt med den Tja, isåfall borde du gilla allt annat baserat på Gundam då SEED av många fans (och även av mig) betraktas som den näst sämsta av alla filmer, serier, OVAs osv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet augusti 23, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 Den där sidan ser så... slarvigt gjord ut att jag har svårt att tro på den. Faktiskt är det så. Om de sedan kommer med fakta här så okej. Menar du ANN? Ja. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet augusti 23, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 Ja. Det visar bara att utseende inte är allt, då det troligtvis är en av de mest seriösa nyhetssidorna och slår Animenfo med hästlängder när det gäller anime-databas. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet oktober 11, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2004 Kan medela att en fansub finns tillgänglig, jag tankar nu denna i 1 byte/s .txt format ;) *SARKASM* har det om 1 timma eller så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet oktober 11, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2004 Kan ju säga att den har börjat visas på Tv i Japan! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet oktober 12, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2004 Jo, tack. Det har uppmärksammats hos mig också. Ska bli intressant ^^. Jag kommer nog att vänta ett par episoder innan jag börjar kolla. Vill ha lite att komma in i så att säga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet oktober 12, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2004 Har nu sett första avsnittet, ett ord GUDOMLIGT! SPOILER! Serien flödar på, det känns som serien är mycket mer tragiskt (är det möjligt?). Folk som har sett gundam V kommer känna igen sig på hur en av robotarna är konstruerad... Seriens op och end är nästan en ren rippoff från första från gundam seed men det känns som att det passar ganska bra endå. Cagalli(vad blev hennes slutgiltiga romanska stavning?) har utvecklats oehört mycket och är lite annorlunda men mycket intressantare. Vi få också följa en kille från när han förlorar sina föräldrar i slaget vid ORB ön, och han blir senare en krigare för att förhindra alla kirg eh? aja serien håller fast mig så jag väntar nu med drägglet liggandes över tangentbordet på nästa avsnitt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 Det är ju direkt en uppföljare så det är inte konstigt att den ser lika ut som Gundam Seed. Så sant att musiken känns igen men det beror väl på att samma gör musiken. Men vem klagar, Gundam seed hade ju ett otroligt bra soundtrack. Hur som helst så vill även jag se avsnitt 2, den började bra :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Skrivet oktober 14, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2004 Jag har aldrig gillat SEED särskilt mycket. Känns tämligen oseriöst i förhållande till UC-serierna. Har SEED-DVD-boxen men den tja... nej, jag gillade den inte. Boxen är såklart en bootleg och jag vill passa på att påpeka att jag skyr piratverksamhet som pesten. Boxen var en gåva, jag skulle aldrig i mitt liv kunna tänka mig att stödja Hong Kong-piraterna. :| Jag rekomenderar alla som faktiskt gillar SEED att köpa DVDerna, de är inte dyra och ni stödjer samtidigt de som faktiskt tagit sig tid att skapa serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg