Hoppa till innehåll
Anime.se

Efterlysning: Vackraste karaktären

dengo
 Share

Rekommenderade inlägg

Japp. Jag letade, vad jag kunde finna, överallt på anime.se ,men fann ingen liknande tråd.

Om jag missade någon sådan hänvisa gärna (och ignorera denna tråd ^^ )

Som diskussionsämne då:

Efter en del samtal med min bäste vän som är tecknare, dock inte manga tecknare, kom vi fram idag till följande saker:

-Det är sällsynt att hitta kvinliga karaktärer i anime som INTE delar samma ansiktsmall.

Jämnförelsevis med manliga karaktärer, så har dessa oftast annorlunda ansikten men med oftast liknande kroppsstruktur/mall.

-Som oftast så brukar de flesta anime karaktärerna ha stora ögon

-Som oftast brukar många anime karaktärer ha små eller smala fingrar.

Detta är rent av "artistiska" reflektioner, därmed efterlysning.

Under tiden ska jag själv snoka runt på all anime jag sett och kolla genom om jag hittar en sådan där "extraordinär" vacker karaktär.

Intressantast, för mig iallafall, vore att kunna hitta någon kvinnlig anime karaktär som vara vacker/snygg men som INTE delade mallen (oftast hjärtformade ansiktsform, dvs, lite rundare kinder med relativt smal haka).

Och en vacker manlig karaktär som inte bara såg rak ut i kroppsstil.

Klara färdiga gå.

Exempel på "standard V" som oftast används för rita manga/anime figurer:

http://www.mangatutorials.com/tut/headfv.htm

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jun från Happiness är väl den första jag kommer att tänka på, men jag antar att han inte räknas?

t_ppLoIFTzV.gif

Även min avatar kanske passar även om den är från ett spel och inte en anime, men Anes har inte direkt några manliga drag han heller.

ptjaaa, ögonen faller den på :D

Vore ju för enkelt å bara ta det "vackraste" av all anime..

..jag vet inte hur många anime-karaktärer jag inte förlskat mig i genom åren, men alla de tror jag också faller in i stora-ögon-V/hjärt formad ansikte-smala fiingrar- kategorin :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

t_hyTYMLqzm.gif t_jtkbfoOcO.gif t_nNZWPzgOy.gif t_xRNFiPsbg.gif

Saya. Bilderna är självförklarande. Söthet~^2

Ja, faktiskt. även om hon delar V-hakan (känns som det kommer vara intill omöjligt att hitta mer "unika" hakor) så verkar hon vara lite mer.... annorlunda.

Ett exempel, dock inte på ett vackert karaktär, är goth goth loli loli tjejerna i Yamato Nadeshiko Shichi Henge

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns många vackra pojkar men jag är aaaalldes för subjektiv för kunna välja. Blä.

Synd bara att min favorit av dem alla tyvärr inte sticker ur mängden eller för den delen inte ligger i ramen av "urtypiskt anime-drag".

*älska Chichiri ur Fushigi yugi* :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu ska jag vara elak....

..this is how you do it :

ffVII4.jpg

Uppenbarligen så klassas det som anime det med :D >:D

Nej men skämt å sido, det är tyvärr helt enkelt apsvårt å veta vad som är vackert eller vackrast inom anime, dock borde det inte vara en omöjlighet att hitta något som sticker ur mängden, något som helt enkelt inte är ur ett mall, något som helt enkelt är unikt.

T ex så tecknas Greven från Monte Carlo aningen annorlunda än många anime. Ghost in the Shell tror jag också klassas som lite "egen" stil på sitt sätt. Och bland alla dessa "egna" stilar borde det väl finnas vackra karaktärer som är vackra på ett mer..."realiserat" sätt än sträck.

Om jag inte minnes mig helt fel så tror jag man kan till och med finna en del manga som har mer detaljerad karaktärer och därmed som inte helt går från urtypisk mall. tyvärr är jag väldigt lite insatt i just manga så jag vågar inte uttala mig mer än just så.

Men det som min bäste vän, som för övrigt absolut ogillar animen, sa om att oavsett handling så blir anime tråkigt pga deras outtjatiga "standard" av karaktärer. Att det är oftast mest frisyrer som ändras eller på sin höjd kläderna. det är beteenden mer som formar dem än utseendet.

Grafiskt sätt är det överexploierat.

Så tycker han, även om jag inte kan hålla med.

Jag vill dock bevisa honom att så inte är fallet, att det visst finns sådant som sticker ur mängden.

Så genom att efterlysa efter vackraste karaktären (som inte är mallad) kanske....

...ja..hoppas ni kan förstå dom känslorna.

Som anime-otaku(light) så bryr jag mig alltför lite om den grafiska detaljen utan är som oftast mer intresserad av storyn. Men lite frhöjd medvetande skadar väl ingen, eller hur?

:blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Greven från Monte Carlo

Greven av Monte Cristo heter den. >_<

Men ja, den serien är otroligt vacker, helt klart en av dom snyggaste serier jag någonsin sett. Det är dock verkligen inte alla serier som skulle passa med en sådan stil, men denna gör det ack så väl. Och tack vare att du nämnde den så kom jag genast på en karaktär som skulle passa den "unika skönhet" du eftersöker.

Haidee

mmnmBkBWn.jpg

nXgTtpSkv.jpg

QZmjbuJVy.jpg

ngXupynZO.jpg

KBSjechNQ.jpg

Stillbilder gör dock inte denna prinsessa rätt utan Le Comte de Monte Cristo är en serie man bör se i rörelse för att förstå dess skönhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med, och har funderat på det som Dengo nämner förut (fast absolut inte lika ingående).

Efter ytterligare eftertanke så har jag kommit fram till att en stor del av det som gör att jag finner anime så charmig och det som suger mig fast vid skärmen är just den grafiska biten. Alla serier som jag fastnat för och streck-sett har hört till de där lite mer artistiska produktionerna (typ KyoAni, Shaft, Manglobe, Production I.G. etc) och jag tror att det är anledningen till att jag har så svårt för anime som tv-serie producerat före typ -95. Jag gillar den där 'clean'-looken och den fanns inte riktigt innan -95 (eller om den finns så har jag inte sett den - en möjlighet vars sannolikhet inte är trivial), bortsett från i långfilmer.

När det kommer till 'vackra' karaktärer så tycker jag det är svårt att bedöma, eftersom, som det skrevs tidigare, fokus ofta ligger på personligheten. En karaktär blir ofta vacker i mina ögon genom de sammanhang där karaktären visar sig och det är mindre viktigt hur karaktären ser ut - så länge tecknarna inte ansträngt sig för att måla en ful karaktär (någonting som är betydligt ovanligare än karaktärer som utges för att vara vackra eller snygga) så brukar inte utseende ha så stor betydelse.

Men för att faktiskt ge någonting konkret: Jag håller med om att Kusanagi från GiTS är lite annorlunda, precis som Saya från Blood+, men de ser bägge två ut att kunna vara systrar (Production I.G.'s standardmall för vackra kvinnor?). Jag håller nog mer på Balsa (som visserligen även hon ser ut att vara släkt mer Kusanagi eller Saya) eller Haidee i så fall.

Nu slogs jag av någonting. Skulle det inte vara mer talande att hitta en riktigt unik men ful karaktär? Tecknarna får ju mycket större spelrum när det kommer till groteskheter - det är ju det som gör fantasy-anime så häftigt! En groteskt ful karaktär som är riktigt snyggt tecknad, gärna i huvudroll (tecknarna brukar lägga ner mer tid på sådana). Jag tycker för övrigt att det är svårare att rita snygga bilder föreställande missformade eller groteska människor än det är att rita 'perfekta' människor - ytterligare ett argument för att ni letar efter fel sak (men det är fel tråd, kanske...).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter