Yumii-Chan Skrivet november 4, 2007 Anmäl Share Skrivet november 4, 2007 Jag bara undrar vilka kanaler som visar anime på tv? Dessa är bara dom jag har vet: ZTV Naruto - japanskt tal, svensk text - Börjar igen den 26 November Samurai Champloo - japanskt tal, svensk text - Inga planer på att sändas Berserek - japanskt tal, svensk text - Inga planer på att börja sändas Nån annan som vet nån kanal med anime på? (Inte svensk dubbat, det är ju hemskt) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet november 4, 2007 Anmäl Share Skrivet november 4, 2007 Det är nog bara dom, annars så sänds väl filmer lite då och då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet november 4, 2007 Anmäl Share Skrivet november 4, 2007 Canal+ har visat några serier. Tror det var Hellsing, kanske Samurai Champloo också. Nu visade de pokemon 6 tidigare idag. Tror de fortfarande visar någon serie på vardagarna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet november 4, 2007 Anmäl Share Skrivet november 4, 2007 det intressanta är: VEM översätter!? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yumii-Chan Skrivet november 4, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet november 4, 2007 det intressanta är: VEM översätter!? säkert nån stackars liten unge som jobbar på kanalen. Själv tycker jag dubbad anime är hemsk, även om den är engelsk Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet november 4, 2007 Anmäl Share Skrivet november 4, 2007 Om bara Animax kunde komma till Sverige skulle jag jubla. ;) http://en.wikipedia.org/wiki/Animax Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 4, 2007 Anmäl Share Skrivet november 4, 2007 Om bara Animax kunde komma till Sverige skulle jag jubla. ;) http://en.wikipedia.org/wiki/Animax Wow, det ser ut att vara lite på G i alla fall om man läser hur de ska starta i Europeiska länder. Orkade dock inte läsa om det blir Dubbat då det är för läskigt. England/Amerika styr väl med sina sjuka begär... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 4, 2007 Anmäl Share Skrivet november 4, 2007 Så vitt jag vet så har väl även Howls moving castle och Spirited away varit på tv med svensk sub(?). Minns inte vilken kanal (kanal plus kanske?) , men har hur som helst varit på bio också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yumii-Chan Skrivet november 4, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet november 4, 2007 Om bara Animax kunde komma till Sverige skulle jag jubla. ;) http://en.wikipedia.org/wiki/Animax oj vad många program http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pr ... _by_Animax Men ush om dom är dubbade är det ju nästan ingen mening :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 4, 2007 Anmäl Share Skrivet november 4, 2007 Men ush om dom är dubbade är det ju nästan ingen mening :( Då kan man ju liksom lika gärna gå tillbaka till Cartoon Network. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
spånjesus Skrivet november 4, 2007 Anmäl Share Skrivet november 4, 2007 såg Cowboy bebop på tablån till TV6 här om dan, men vet inte om det är serien eller filmen. fick vi stömabrott då jag skulle kolla :sleep: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 4, 2007 Anmäl Share Skrivet november 4, 2007 ZTV ska börja visa anime igen inom snar framtid. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hanaji Skrivet november 10, 2007 Anmäl Share Skrivet november 10, 2007 Sånt hat mot dubbning... Kan ni inte visa lite medkänsla för tröga människor som inte hinner läsa? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 10, 2007 Anmäl Share Skrivet november 10, 2007 Sånt hat mot dubbning... Kan ni inte visa lite medkänsla för tröga människor som inte hinner läsa? ;) Det är väl mer så att vi inte vill bli straffade bara för att tröga människor inte vill speeda upp sin läsförmåga. :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hanaji Skrivet november 11, 2007 Anmäl Share Skrivet november 11, 2007 Ja det var mest menat på skoj.. Men jag har märkt att när det är textat kollar jag bara på texten och missar mycket av själva animen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet november 11, 2007 Anmäl Share Skrivet november 11, 2007 Det finns inga tekniska hinder för att sända avsnitt med två ljudspår - säg dubben som standardspår - med ett valbart undertextspår i digitaltv. Med det i åtanke känns hela den här uråldriga dub vs. sub-diskussionen ärligt talat rätt meningslös; det går att låta folk välja själva. Sen är det där med att faktiskt anamma möjligheterna en annan femma... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erikku Skrivet november 11, 2007 Anmäl Share Skrivet november 11, 2007 Ifall någon har missat det så kommer Metropolis att visas på TV 3 nu på tisdag kl 02:55. Metropolis är en framtidsstad befolkad av såväl människor som robotar. Människor och robotar lever dock inte sida vid sida utan är djupt segregerade. Anti-robotgrupper gör sitt bästa för att störa husfriden i staden och livet som Metropolisbo är kaotiskt. Detektiv Shunsaku Ban och hans kollega Ken-ichi är på jakt efter forskaren doktor Laughton som är efterlyst på grund av sin senaste skapelse - en vacker ung flicka. När Shunsaku och Ken-ichi till sist hittar doktor Laughton upptäcker de dock att den excentriske forskaren är utom räckhåll... (källa) Tyvärr har man prov den dagen så jag kommer tyvärr att missa den, men det känns ändå kul att svensk media har börjat få upp ögonen för animé, det bådar gott för framtiden. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lumiere Skrivet november 11, 2007 Anmäl Share Skrivet november 11, 2007 Kul med Anime på svensk tv!!! Läste din källa Erikku och måste säga att det upprör mig lite att de skriver Äventyr/Tecknat/Science-fiction. När de skriver Tecknat så låter det som om det är något barnprogram för 7 åringar.. de kan väll skriva Animerat så det inte låter så barnsligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg