suspan Skrivet november 3, 2007 Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 ...SNÖ! Nu var det dags igen.. med första snön som försvinner dagen efter! (iaf första snön jag sett denna säsong.. vet inte hur det är med andra platser;P) Här är en bild på första snön(ingen superbild.. har inte superkamera! http://i56.photobucket.com/albums/g200/ ... 0002-1.jpg Säsongens första snöboll! B) http://i56.photobucket.com/albums/g200/ ... 010003.jpg Även om snön antagligen kommer vara borta i morgon bitti tyckte jag det va kul att det snöar Hade tråkigt, kom precis hem från en hemmafest som slutade i kaos, bara en fönsterruta gick sönder -.- Så jag gick ut en sväng i snöandet och tog lite bilder.. men som sagt har jag ingen superkamera så de flesta bilder blev lite halvtaskiga. Enjoy! Ifall ni nu tycker om snö dvs.. det gör jag, tills det blir slask! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet november 3, 2007 Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 Ingen snö här. Bara kallt så in i satan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 3, 2007 Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 Usch, snart dags att gå i ide då. Idag var det dock inte särskilt kallt här, och snö har jag inte sett skymten av än. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet november 3, 2007 Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 Snöa gjorde det på norra sidan huvudstaden också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet november 3, 2007 Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 Lyllos, här har det bara öst regn! Orättvist! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 3, 2007 Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 Det är alltid kul med den första snön men när det gått ett par månader blir det bara slaskigt och deprimerande, hoppas den så kallade växthuseffekten smälter bort snön snabbt denna vinter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 3, 2007 Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 Själv ser jag hellre att snön ligger. För det är bättre med snö än regn och slask, framför allt är man mycket torrare då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet november 3, 2007 Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 Lyllos, här har det bara öst regn! Orättvist! Lika orättvist som din 25+ undersökning. :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suspan Skrivet november 3, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 Lyllos, här har det bara öst regn! Orättvist! Lika orättvist som din 25+ undersökning. :S Haha, mjo! Men i morse regnade det här också, så det varade bara under natten som jag sa att det skulle :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet november 3, 2007 Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 vaknade upp med ett WTF idag gjorde man. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet november 3, 2007 Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 Återigen har jag prickat helt rätt i hjulskiftet (la på vinterdäcken i torsdags kväll). Av någon anledning brukar jag (till skillnad mot majoriteten av nollåttorna) alltid lyckas få på vinterdäcken max en vecka innan första snökaoset i Fjollträsk... :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suspan Skrivet november 3, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 Återigen har jag prickat helt rätt i hjulskiftet (la på vinterdäcken i torsdags kväll). Av någon anledning brukar jag (till skillnad mot majoriteten av nollåttorna) alltid lyckas få på vinterdäcken max en vecka innan första snökaoset i Fjollträsk... :D Skulle inte påstå att det var snökaos men snö va det iaf.. och somliga av oss har inte ens körkort eller bil! Så jag bryr mig inte särskilt mycket om det XD Var dock bra timat med skiftet, så slipper man ta på det i sista minuten när man vaknar o ser skiten i fönstret ~_~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet november 3, 2007 Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 Återigen har jag prickat helt rätt i hjulskiftet (la på vinterdäcken i torsdags kväll). Av någon anledning brukar jag (till skillnad mot majoriteten av nollåttorna) alltid lyckas få på vinterdäcken max en vecka innan första snökaoset i Fjollträsk... :D Skulle inte påstå att det var snökaos men snö va det iaf.. och somliga av oss har inte ens körkort eller bil! Så jag bryr mig inte särskilt mycket om det XD Var dock bra timat med skiftet, så slipper man ta på det i sista minuten när man vaknar o ser skiten i fönstret ~_~ Du..pratar vi Stockholm så BLIR DET snökaos ens om det bara är hård frost ute! :) Tänk på all kollektiv traffik som plöstligt får skrämselhicka så fort kyla kommer på tal. ;) Jag har bott i Märsta och det räckte oftast med frosta för trafikförseningar skulle övergå till mardrömmar om dagarna :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 3, 2007 Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 Åh nej, teh trainz! Think of teh Trainz! (Det finns ingen gråtande smiley på anime.se) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suspan Skrivet november 3, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 Jag vet att det kommer bli kaos, sa att det inte var det igår :P Höll dock fanemig på att halka mig in i tunnelbanevagnen, hälen fick inte fäste så jag gled in, bokstavligt talat! Ser kul ut i huvudet såhär efteråt för att man har sett det hända andra XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet november 3, 2007 Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 Jag vet att det kommer bli kaos, sa att det inte var det igår :P Höll dock fanemig på att halka mig in i tunnelbanevagnen, hälen fick inte fäste så jag gled in, bokstavligt talat! Ser kul ut i huvudet såhär efteråt för att man har sett det hända andra XD Aha! Penguin moves! (kunde inte låta bli, såg Happy feet inatt) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ela Skrivet november 3, 2007 Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 hm... hos mig i egypten var det 30 grader varmt o strålande sol =) Härligt att höra att det snöar hemma! Gjorde vårt flyg från Arlanda 3 timmar försenat ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suspan Skrivet november 3, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 hm... hos mig i egypten var det 30 grader varmt o strålande sol =)Härligt att höra att det snöar hemma! Gjorde vårt flyg från Arlanda 3 timmar försenat ;) Härligt, härligt! Hoppas du har det bra där nere ;) Jag har lite problem med värme, klarar inte av den.. ibland känns det nästan som att svensk sommar är för varmt.. undrar hur jag skulle klara mig där nere :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ela Skrivet november 4, 2007 Anmäl Share Skrivet november 4, 2007 hihi! Du skulle nog klara dig fint! med en pool i närheten =) de är inte uppvärmda här nere, så de e ganska kallt i poolen. Men havet är vackert! Fullt med koraller och fiskar i alla regnbågens färger! Ett av de 10 bästa haven i världen att snorkla och dyka i! Men ligger snön kvar på marken eller har den redan töat bort? Saknar faktiskt kalla sverige nu när det rör sig mot jul... mys... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet november 4, 2007 Anmäl Share Skrivet november 4, 2007 Snö är inte speciellt kul i november. Sommardäck på kompisens bil fortfarande, betyder att jag har träningsvärk i benen av att putta på bilen när den inte tar sig upp för små backar, eller lägdor. Sommarskor på hästen, går alltså inte att brodda, blir halt som bara den och man går omkull. Dessutom måste man hoppa av stup i kvarten och hugga loss höga snöstyltor ifrån hovarna. Mysigt värre. Dessutom är det ett hål i en av mina skor, mitt favoritpar, så jag blir blöt när jag är ute. Åh, vad kul med snö! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suspan Skrivet november 4, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet november 4, 2007 hihi!Du skulle nog klara dig fint! med en pool i närheten =) de är inte uppvärmda här nere, så de e ganska kallt i poolen. Men havet är vackert! Fullt med koraller och fiskar i alla regnbågens färger! Ett av de 10 bästa haven i världen att snorkla och dyka i! Men ligger snön kvar på marken eller har den redan töat bort? Saknar faktiskt kalla sverige nu när det rör sig mot jul... mys... Mjo, kanske skulle överleva med en pool i närheten, men bara kanske.. skulle få vara där 24/7 ! xD kul o resa dit för att bada pool? :lol Och som jag sa "Första snön som försvinner dagen efter" stämde ganska bra ;P Va inte en snöflinga på marken när man vaknade, tyvärr.. Sommarskor på hästen, går alltså inte att brodda, blir halt som bara den och man går omkull. Dessutom måste man hoppa av stup i kvarten och hugga loss höga snöstyltor ifrån hovarna. Mysigt värre. Dessutom är det ett hål i en av mina skor, mitt favoritpar, så jag blir blöt när jag är ute. Njee, kan inte va kul o hoppa av hästen och fixa det hela tiden :P Och det där med skorna... jag EXAKT hur du känner dig.. mina skor är så utslitna dom kan bli(nästan!!) och har hål på sidan av skon så blir blött om jag går på fel ställen :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
spånjesus Skrivet november 5, 2007 Anmäl Share Skrivet november 5, 2007 hihi, var helt tvungen att dra igång min lilla snöskoter och cirkulera på lägdan hemma innan man skulle iväg och och hämta en pickup runt 30 mil bort. kan ni tänka er hur jäkla svårt det är att försöka ratta en cheva minibuss med en bil på släpet i slaskhalka med skitkassa vinderdäck!?! helt livsfarligt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suspan Skrivet november 5, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet november 5, 2007 Haha, kan tänka mig! Men varför då köra den om det nu var så kassa vinterdäck? Byt? xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 5, 2007 Anmäl Share Skrivet november 5, 2007 ´-_> Ungdommen gör vad som helst för att synas nu för tiden. It´s the new thing~ Det var rätt halt med bilen imorse btw... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suspan Skrivet november 5, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet november 5, 2007 ´-_> Ungdommen gör vad som helst för att synas nu för tiden. It´s the new thing~ Det var rätt halt med bilen imorse btw... Hahaha, fin bild ^^ Och jag håller med.. dagens ungdom! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg