Dread Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Den 4 december är det dags, då börjar nämligen världspremiären för turnén Final Fantasy: Distant Worlds på koncerthuset i Stockholm och firandet av Final Fantasy seriens 20års jubileum. På plats finns inte bara Kungliga Filharmonikerna utan även seriens hovkompositör Nobuo Uematsu. Musik från de elva första Final Fantasy spelen kommer framföras , bland de låtar som kommer att framföras under den 2 timmar långa spelningen är Theme of Love, Dear Friends, To Zanarkand, Liberi Fatali, Aeris’ Theme och den tolv minuter långa operan Maria and Draco, som bygger på den klassiska scenen från Final Fantasy VI. Vid konserten kommer minnesvärda sekvenserna från spelseriens historia visas på skärmar i salen. Bland musiken som framförs finns ett antal stycken som aldrig tidigare spelats live för publik. Efter konserten ges fansen tillfälle att träffa Nobuo Uematsu och Arnie Roth vid en s k Meet & Greet. Antalet platser är begränsat, varför biljetter säljs separat till denna träff. Pris 150 kr. Biljetter för koncerten i sig kostar 390 / 485 kr Biljetter har funnits ute sen i onsdags och finns att köpas via Ticnet Kungliga Filharmonikerna Arnie Roth dirigent Allmänna Sången Elisabet Strid sopran Fredrik Strid tenor Johan Schinkler bas koncertens hemsida: FFDistantworlds.com Källor: koncerthuset.se Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet oktober 27, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2007 Hade verkligen inte haft något emot att gå på konserten, fast det är inte direkt så att man orkar ta sig till 08ornas håla bara för den. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 27, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2007 Jag däremot kommer orka ta mig till 08:ornas håla bara för den. Har fått min och mina kamraters biljetter samt min Meet & Greet-biljett. Tråkigt nog verkar det som att jag får gå "ensam" på den då mina vänner var för snåla. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 27, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2007 Meet & greet är utsålda nu, F.ö. så skulle jag väldigt gärna gå på koncerten, men har nog varken råd och tid att åka upp till stockholm. :( Men jag skulle faktskt gänra komma upp å få en guidad tur av någon stockholmare från anime.se (annars är jag vilse på fem minuter). Och träffa lite liksinade (iaf när det gäller anime) Men de får nog ske i sammanknutning med nästa års anime-/mangakonvent, Tänker fane mig komma dit nästa år. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet oktober 27, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2007 Många enskilda biljetter kvar, det blir väl att gå ensam som andra får göra man känner. Ett ord: Det ska bli sjukt intressant samtidigt kul! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 27, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2007 Meet & greet är utsålda nu Inte enligt Ticnet. De anger "fåtal" med gul färg. (De har ju också "fåtal" med röd färg där det även kan innebära "uppbokat") Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet oktober 28, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2007 Jag har redan biljetter till konserten och Meet & Greet. Tror det kommer bli en upplevelse utöver det vanliga. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet oktober 28, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2007 Hmm... konserter är något som jag älskar men jag vill helst ha hört, inte allt naturligtvis, men i varje fall något av vad som kommer spelas. Mitt problem bottnar väl i att jag aldrig har spelat eller ens sett någon spela ett Final Fantasy-spel. XD *Hukar sig för att undvika verbala luggningar* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ela Skrivet oktober 28, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2007 Oh! hade varit så kul! Men kan nog inte få semster och komma tillbaka från Egypten bara för nån dag... Får spela spelen så länge och drömma att jag är där... ;) Ni som är där får sända en tanke till oss som inte kan delta! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet oktober 28, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2007 Oh! hade varit så kul!Men kan nog inte få semster och komma tillbaka från Egypten bara för nån dag... Får spela spelen så länge och drömma att jag är där... ;) Ni som är där får sända en tanke till oss som inte kan delta! :D Egypten... Dit ska jag i slutet av November. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet oktober 28, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2007 Egypten... Dit ska jag i slutet av November. ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet oktober 28, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2007 Egypten... Dit ska jag i slutet av November. ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suspan Skrivet oktober 28, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2007 Verkar rätt häftigt :P Själv har jag bara spelat FF 8.. eller om det var 9 vet inte riktigt, aldrig varit en stor fan av FF tyvärr.. men gillar musiken Så man får väll se, har några polare som gillar det ska snacka med dom o se ifall dom vill gå, isåfall hakar man nog på! :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamaBunta Skrivet oktober 31, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 själv har man köpt 4st biljetter till mig o polarna. :P ska bli skoj. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet oktober 31, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 Nu tycker jag att ni skall sponsra mig till en biljett för detta ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamaBunta Skrivet november 1, 2007 Anmäl Share Skrivet november 1, 2007 yay! yay! yay! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet november 9, 2007 Anmäl Share Skrivet november 9, 2007 YES, nu är biljetterna köpta! Jag och två till kommer att gå på konserten och njuta av FF:s underbara melodier ^^. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamaBunta Skrivet november 10, 2007 Anmäl Share Skrivet november 10, 2007 YES, nu är biljetterna köpta!Jag och två till kommer att gå på konserten och njuta av FF:s underbara melodier ^^. i hear u brother. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet november 15, 2007 Anmäl Share Skrivet november 15, 2007 Ja men självklart ska man dit och lyssna särskilt när man spelat sig igenom nästan alla Final Fantasy-spel som finns. Eller i alla fall de flesta. Musiken kommer säkert bli storslagen ^^. Ska bli riktigt skoj! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet november 15, 2007 Anmäl Share Skrivet november 15, 2007 hoppas det finns biljetter kvar på nästa fredag då jag får lön. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet november 25, 2007 Anmäl Share Skrivet november 25, 2007 argh! ha r¨d eller inte ha råd.... ..OM jag ser den, ingen som har ett golv att låna? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 25, 2007 Anmäl Share Skrivet november 25, 2007 argh! ha r¨d eller inte ha råd......OM jag ser den, ingen som har ett golv att låna? Bara Tak, men JockeII har ju alltid. xD Lidköping lol Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 25, 2007 Anmäl Share Skrivet november 25, 2007 Är det något fel på Lidköping? t_t Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 25, 2007 Anmäl Share Skrivet november 25, 2007 Är det något fel på Lidköping? t_t Det ligger åt Helvete. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet november 25, 2007 Anmäl Share Skrivet november 25, 2007 argh! ha r¨d eller inte ha råd......OM jag ser den, ingen som har ett golv att låna? Bara Tak, men JockeII har ju alltid. xD Lidköping lol jag vet att mastah har, men det är flera mil bort i helvetet och det blir för varmt då... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg