Skatan Milla Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Jag har tänkt på det här ett bra tag nu, och jag har kommit fram till vad jag tror skulle kunna vara svaret på denna livslånga gåta. Skälet är antagligen att det i stort sett aldrig skapas nya trådar på forumet, det är i stort sett alltid samma trådar som man postar i om och om igen. Nya trådar får folk att vilja skriva, det är det de är till för, men när man skrivit sitt 987:e inlägg i onödigt fakta så börjar man nog ställa sig frågan om det är värt att skriva ett 988:e inlägg också. Hur löser man då bristen på trådar. En lösning skulle kunna vara att man postar nyheter och info, även om det inte är stora grejer, i egna trådar istället för att bara skriva det i onödigt fakta. Av någon anledning så får man faktiskt inte lika mycket respons om man skriver något i en tråd med många inlägg som om man skulle göra en helt ny tråd om det. Anime-forumet verkar tuffa på som vanligt, men det känns ändå som om något saknas där, ni som spenderar betydligt mer tid än mig där kanske skulle kunna försöka komma på vad det finns för trådar som saknas där och posta upp det. I grund och botten vill jag komma fram till att anime.se just nu håller på att dö, ja, jag sade det. Det enda som kan förhindra det är att folk postar och skapar trådar vilket leder till ökad aktivitet och ev. nya användare som reggar sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Där satte du allt hammaren på spiken! Forumet har väl varit det segaste i flera år, men nu är det ju på väg att dö. Hoppas det blir något utav det här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Nyheterna måste godkännas också,Det tycks som Flaskis har somnat på sin post :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Då är frågan vilka typer av nyheter vill ni se på anime.se? I Sverige verkar det väl inte hända speciellt mycket, samt att åtminstone har jag inte något som helst intresse för den svenska animemarknaden. Vad som händer på den japanska fronten är jag dock betydligt mer intresserad av och skulle kunna tänka mig att skriva om, men samtidigt finns tex ANN för de som inte kan japanska. Deras krönikor kan man säga vad man vill om men dom brukar vara rätt bra på att skriva opartiska nyheter verkar det som (har själv inte mycket erfarenhet av dom utan brukar använda bla Moonphase för det). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Jag tror att några av idéerna vi fick tack vare Paprika-tävlingen är precis vad doktorn ordinerar. Väl genomfört kan det uppmuntra befintliga användare till högre medverkan (bidragande information, kommentarer etc), samtidigt som det nya innehållet och den ökade användaraktiviteten gör sitt för att locka nya och återvändande medlemmar. Tills dess har jag några upplägg till trådar som jag tror skulle kunna ge intressanta diskussioner, och jag ser gärna att alla nyhetsskribenter skriver allt de själva tycker är intressant. Ingen nyhet är trots allt intressant för alla, och därför är det bäst att skriva många varierande nyheter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Jag håller med Freyja här. Om man har någon nyhet om t.ex en ny anime, så kan man ju starta en tråd om den i Anime forumet. Eller om man har läst på t.ex ANN om att en studio håller på med en ny serie så kan man ju starta en tråd om det i Anime delen, så kan folk komma med sina tankar om det. Folket som kan japanska och fått nyheter på det viset kan ju lägga en tråd om det, behöver inte vara en hel uppsats för att folk ska intressera sig. Men då kommer man ju till problemet att det är många som inte så gärna vill starta en ny tråd p.ga. att man kan vara rädd för att "göra bort sig", jag kan själv vara lite så ibland och förstår dom som känner sig så också, men det släpper efter ett par inlägg. Edit: Fixade rätt namn ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Jag håller med flaskis här. Haha, den där flaskis alltså... Han är så poppis att han till och med får medhåll i trådar han inte skriver i. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Ojoj, haha menade Freyja så klart . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Jao det är klart man håller med, men om vi ska ha mer aktiva trådar skapade så får det bli mycker i Allmänt då. Finns väl inte extremt mycket nya trådar att skapa i dom övriga kategorierna. Att skapa en ny tråd för t. ex. en anime är ju rätt omständigt då man bör skriva en hel del text själv, något man inte alltid orkar med. Sen har anime.se väldigt mycket samlingstrådar med viket är ett tve-eggat svärd, det leder till ett renare forum men också till att det bara postas i dom istället för att skapas nya trådar. Mycket som skrivs i Anime 2007 t. ex. kunde det gjorts trådar av. flaskis Så du har gett upp på Hellis och är ute efter flaskan istället? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Lägg av nu va, alla kan väll skriva fel, bara det att Sceleris upptäckte de innan jag gjorde. >:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Jag håller med flaskis här. Haha, den där flaskis alltså... Han är så poppis att han till och med får medhåll i trådar han inte skriver i. :D Haha, det är nog de värsta jag sett. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Vad är nu detta? Dread, som jag nämde till dig på msn. Skriv ett PM till mig när du har en nyhet skriven, även om det inte behövs då jag denna gång helt enkelt missade läsa ditt nyhetsinlägg och sen stängde ner browsern. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Vad är nu detta? Skulle skriva att jag höll med Freyja, men råkade skriva Flaskis ist XD . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Vad är nu detta? Skulle skriva att jag höll med Freyja, men råkade skriva Flaskis ist XD . Jo, det förstod jag. Ville spela med, men nu sabbade du det :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet oktober 27, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2007 Försöker bara försvara mej lite mot dessa förvrägningar på allt :) . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet oktober 28, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2007 Det bli som man gör det till brukar jag svara på den här frågan. Den har varit uppe på många andra forum där jag håller till och om oftast brukar det vara en del som klagar på att forumet är inaktivt och sakta men säkert håller på att dö ut. Det bästa man kan göra är att starta en diskussion själv och inte enbart förlita sig på att någon annan ska komma på diskussioner som man sedan kan haka på. För om alla andra tänker så, så händer det ju ingenting. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet oktober 28, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2007 Det bli som man gör det till brukar jag svara på den här frågan. Den har varit uppe på många andra forum där jag håller till och om oftast brukar det vara en del som klagar på att forumet är inaktivt och sakta men säkert håller på att dö ut. Det bästa man kan göra är att starta en diskussion själv och inte enbart förlita sig på att någon annan ska komma på diskussioner som man sedan kan haka på. För om alla andra tänker så, så händer det ju ingenting. :) Det finns en gräns för hur många intressanta trådar en person kan skapa. Om inte alla deltar i att försöka hålla forumet vid liv, så dör det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet oktober 31, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 Ehh det var väl det jag skrev. Alla måste vara med, det går inte bara och sitta och vänta på att andra ska skapa och starta trådar, man kanske även måste göra det själv? Det är bara fantasin som sätter gränser för hur många intressanta trådar man kan skapa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet oktober 31, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 Ehh det var väl det jag skrev. Alla måste vara med, det går inte bara och sitta och vänta på att andra ska skapa och starta trådar, man kanske även måste göra det själv? Det är bara fantasin som sätter gränser för hur många intressanta trådar man kan skapa. Och jag som trodde det var spamskyddet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg