Whahaa Skrivet oktober 22, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2007 Hallå! Jag tänkte praktisera i Japan i vår inom animation eller teckning. Grejen är den att dom flesta manga tecknare jobbar mycket individuellt och har inte tid för praktikanter. Så jag undrar om det är nån som vet nåt företag eller skola i Japan som sysslar med animation eller manga som akn tänkas ta emot praktikanter? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet november 3, 2007 Anmäl Share Skrivet november 3, 2007 Enligt vad Japanska Ambassaden i Stolckholm (när jag ringde dem förra året) kan man inte ta praktik i Japan som utlänning eftersom de inte riktigt har den typen av, ja, arbetssätt. Närmast benämning tror jag kan vara lärling och då är det nog under rekommendationer och kanske rent av i samband med stipendier eller utbytesprogram. Ring ambassaden och dubbelchecka. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg