Zassim Skrivet oktober 18, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2007 Om du hade en detaljhandel i ditt närområde som sålde anime samt manga, hade du då använt dina surt intjänande peningar gå till att införskaffa dess, och isåfall regelbundet eller bara lite då och då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet oktober 18, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2007 Beror väl på priset, om det är dubbat eller inte, titlarna, kvalitén på materialet med mera. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 19, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2007 Samt var det ligger, jag är inte mycket för merchandise i stort, men nåt då och då skulle jag kunna tänka mig, sen finns det andra här på forumet som jag tror bestämt lever på nudlar för allt dem gör är att beställa merchandise. Fast även om alla skriver att dem köper grymt mycket här så, kommer vi från ganska sprida ställen i det stora hela (även om 08or tycks dominera för tillfället), och då blir det svårt för en detaljhandel att klara sig. Undantaget skulle väl vara ifall det är en onlinestore med ordentliga bilder etc på alla försäljningsobjekt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet oktober 19, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2007 Beror som det sagts innan på hur nära det skulle ligga isf, och självfallet vad priset på sakerna skulle ligga på i jämförelse med andra butiker. Men om det var bra pris, och det låg i eller söder om sthlm så skulle jag antagligen besöka butiken när jag har pengar. Dock är jag en pure otaku, och jag har inget jobb, så pengarna rullar inte riktigt in så fort som jag skulle vilja att de gjorde ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet oktober 19, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2007 Om priserna är rätt och butiken ligger nära (Västerås eller Stockholm) skulle jag höja på ögonbrynen. Ett stort och varierande utbud spelar också en stor roll. Det bästa skulle helt klart vara om butiken även skulle tillåta näthandel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet oktober 19, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2007 Om utbudet och priserna vore dom rätta så skulle jag nog handla på regelbunden basis, typ en gång i slutet av månaden vid löning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet oktober 19, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2007 Om en SfBok liknande butik skulle finnas där man bor hade man självklart handlat där istället för att åka några stationer. Det enda som finns i närheten hittills är tidningarna, ;O. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet oktober 19, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2007 definitivt, hadde antagligen inte vågat gå in för ofta, för att rädda några av mina surt förvarade slantar :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Endolphins Skrivet oktober 19, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2007 Utan tvekan. Tyvärr finns inte den mesta av den mangan jag vill läsa utanför japan :( Men anime skulle jag kunna tänka mig att lägga kring fem sexhundra i månaden på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
albin Skrivet oktober 23, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2007 Jag skulle köpa Manga och om dom hade massa "anime figures"! Anime kan man ju tanka typ halv lagligt plus att det går mycket fortare att få. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet oktober 23, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2007 Om följande kriterier uppfylls: - Rimliga priser - Tillräckligt nära - En atmosfär som tilltalar mig, d.v.s ingen leksaksbutik eller en butik som säljer tonvis med gothic-prylar som till exempel Helges Håla i Växjö. (Nej, jag har inget emot dessa människor. Jag vill helt enkelt bara inte vistas i en butik som är full av dem.) Så skulle jag spendera mycket tid och pengar där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet oktober 24, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2007 Anime kan man ju tanka typ halv lagligt Nej? ...och med "animé figures" menar du säkert "merch", kort för merchandise. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg