JockeII Skrivet oktober 11, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2007 Jao funderar lite på vilka spel jag ska beställa tillsammans med konsolen, finns ju ett par 360 lurkar här så. ^^ Dom självklara köpen för min del är: Halo 3 (Skitbra spel och självklart för Live) The Elder Scrolls IV - Oblivion - Game of the Year Edition (har typ redan kört igenom allting på PCn men kul att lira igen och dessutom har jag inte kört expansionen) Blue Dragon (Mysigt RPG) Enchanted Arms (Mycket intressant RPG) Viva Piñata (Sött litet spel som man inte kan låta bli att köpa) Sen funderar jag på att dra med dessa med bara för att dom är så billiga: Perfect Dark Zero (Live spel) Kameo - Elements of Power (Bra platform-äventyr) The Godfather (Ska tydligen vara riktigt bra, minns att jag läste en recension för ett tag sen) Ska läsa lite recensioner imorgon för alla spelen men det är preliminärt vad jag ska ha i alla fall. Något jag missat som jag borde skaffa? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet oktober 12, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2007 Spelen som du redan listat själv är extremt bra spel(enchanted arms är väl inte det bästa men det tåls och spela igenom 1 gång faktist!). Jag kan ju tipsa om följande: Gears of War(Extremt bra actionlir, lite för kort tyvärr. 10/10 från de flesta sidorna i betyg, extremt kul i MP). The Darkness(Helt ok actionlir som duger att spelas igenom 1 gång, MP delen var ingen vidare dock. Köpes begagnat). Bioshock(Ett självklart val till 360). Ghost recon advanced warfighter 1 samt 2(tåls och lira igenom om du gillar genren). Rainbow six las vegas(Se ovan, kul i MP). Lost Planet(Capcom, monster och snö.. behöver jag säga mer?). Kommande (måste ha!). Eternal sonata (RPG) Lost Odyssey (RPG) Mass Effect (Action/RPG) Call of Duty 4 (Action) Project Gotham Racing 4(Racing) fast bara om du gillar bilar/motorcyklar. Assassin's creed (Action äventyr, kan bli ett av årets bästa) Army of 2 (Action, bör bli askul med 1 kamrat) Naruto - Rise of a Ninja (Om du gillar Naruto, ska vara det bästa av alla som har släppts iaf, RPG / Äventyr) Kane & Lynch - Dead Men (Action äventyr, bör innehålla en bra story om man ska tro på vad folk skriver) Tom Clancys Splinter Cell - Conviction (Splinter cell) Fallout 3 (Du vet, Fallout) Devil May Cry 4 (Ja <3) Har säkert missat några bra spel som släpps men tog dom som kommer inom 2-4(?) månader. Hoppas även att du köper Eliten Jocke. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet oktober 12, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2007 Shit, ska resa bort över helgen nu och precis kom ett Virtua Fighter 5 Demo till Xbox Marketplace. Som för övrigt kommer ut i slutet på denna månad... >:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet oktober 12, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2007 Shit, ska resa bort över helgen nu och precis kom ett Virtua Fighter 5 Demo till Xbox Marketplace.Som för övrigt kommer ut i slutet på denna månad... haahha, yess, F 5 är ett måsteför fighting spels lirare Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet oktober 12, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2007 haahha, yess, F 5 är ett måsteför fighting spels lirare LolYes. :D GTA4 kommer väl ut inom kort också, vet inte riktigt när längre. Men det är ju faktiskt ett måste. Och, . (29kr typ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet oktober 12, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2007 Dead or Alive 4 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet oktober 12, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2007 GTA4 kommer väl ut inom kort också, vet inte riktigt när längre. Men det är ju faktiskt ett måste. GTA4 är ju uppskjutet till nästa år runt första kvartalet eller andra. Skulle gissa på att det släpps någongång innan sommaren. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet oktober 12, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2007 Gears of War(Extremt bra actionlir, lite för kort tyvärr. 10/10 från de flesta sidorna i betyg, extremt kul i MP). Var faktiskt inte så förtjust i det, spelade det en del i Co-Op med min bror men tyckte det var lite stelt och tråkigt. The Darkness(Helt ok actionlir som duger att spelas igenom 1 gång, MP delen var ingen vidare dock. Köpes begagnat). Har dock hört att det skulle vara riktigt dåligt faktiskt, tråkigt och inte läskigt alls. :< Bioshock(Ett självklart val till 360). Har redan spelat en del på PCn men tyckte inte det var någon höjdare heller. Ghost recon advanced warfighter 1 samt 2(tåls och lira igenom om du gillar genren).Rainbow six las vegas(Se ovan, kul i MP). Inte riktigt my cup of tea när det gäller spel. Lost Planet(Capcom, monster och snö.. behöver jag säga mer?). Det funderade jag faktiskt på innan, så det slänger jag nog med i beställningen med då! Eternal sonata (RPG) Lost Odyssey (RPG) Mass Effect (Action/RPG) Assassin's creed (Action äventyr, kan bli ett av årets bästa) Naruto - Rise of a Ninja (Om du gillar Naruto, ska vara det bästa av alla som har släppts iaf, RPG / Äventyr) Fallout 3 (Du vet, Fallout) Devil May Cry 4 (Ja <3) Självklara köp för min del. :D (Okej kanske inte Naruto, men jag köper det nog "bara för att".) Hoppas även att du köper Eliten Jocke. ;) Hade faktiskt tänkt köpa min 360 i Halo Limited Edition versionen. :O Enda fördelen med Elite är väl att man får en 120gb hårddisk? Den är ju svart, men då är nog Halo motiven snyggare. HDMI kabel får man med men det kan jag ju köpa löst till Halo-versionen så. Eller finns det någon annan anledning att köpa Elite? Finns ju ingenting vettigt att ha på hårddisken ändå så. :/ Och Skatan jag är inte så förtjust i beat-em up's tbh. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 12, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2007 Snackar mycket med ett par grabbar på en EB Games-butik, och de sa att den enda skillnaden mellan en 360 och en 360 elite är att den är svart och att det följer med en HDMI-kabel. That's it. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet oktober 12, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2007 Snackar mycket med ett par grabbar på en EB Games-butik, och de sa att den enda skillnaden mellan en 360 och en 360 elite är att den är svart och att det följer med en HDMI-kabel. That's it. Och att det medföljer en 120gb hårddisk naturligtvis. Men jag har tagit mig tiden att läsa igenom massa tråkiga speltrådar och det är helt enkelt så att det inte finns någon anledning att köpa en Elite längre, om man inte vill ha hårddisken naturligtvis. Men vad man ska med 120gb till kan man ju fråga sig, vill man piratkopiera så fungerar ändå inte hårddisken för spel när man flashat sin 360, musik har man hellre på datorn, minispelen man kan tanka på Live tar inte mycket plats etc. Men förr så hade inte Premium HDMI-port, därför folk var så Elitekåta. Dessutom så hade Elite en tystare DVD-läsare och eventuellt så hade den bättre kylning med. Men alla nya 360 Premium ska nu ha nya DVD-läsare och kylare, och för att vara helt säker så slår jag till på Premium Halo Edition som släpptes nyss så! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet oktober 13, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2007 Och så kanske du har turen och får dom nya 65nm cpu chippen istället för 90nm cpu chippen. Jag köpte en elite endast för att min morbror köpte min premium och gav mig 2100 kronor(fick lägga till 2000 och vips så hade jag 120gb, HDMI och svart <3). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet oktober 13, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2007 Och så kanske du har turen och får dom nya 65nm cpu chippen istället för 90nm cpu chippen. Yay titta vad jag hitta! :) Det har nu gått många månader sedan vi först började höra rykten om en ny version av Microsofts Xbox 360 konsol där processorkretsen skulle fått sig en ansenlig uppdatering. Den varma 90nm IBM-processorn skulle få en betydligt effektivare design med ny 65nm teknik, men trots lång väntan har det varit tyst från Microsoft. Microsoft själva håller fortfarande tyst men nu har i alla fall de första konsolerna med den nya Falcon-processorn börjat dyka upp. Falcon är utvecklingsnamnet på den första revisionen av IBMs 65nm processor och har tillsammans med en ny kylanordning hittats i den nya Halo 3 specialversionen av konsolen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 13, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2007 Det har nu gått många månader sedan vi först började höra rykten om en ny version av Microsofts Xbox 360 konsol där processorkretsen skulle fått sig en ansenlig uppdatering. Den varma 90nm IBM-processorn skulle få en betydligt effektivare design med ny 65nm teknik, men trots lång väntan har det varit tyst från Microsoft. Microsoft själva håller fortfarande tyst men nu har i alla fall de första konsolerna med den nya Falcon-processorn börjat dyka upp. Falcon är utvecklingsnamnet på den första revisionen av IBMs 65nm processor och har tillsammans med en ny kylanordning hittats i den nya Halo 3 specialversionen av konsolen. Appropå det, köp den. Jag fick nyligen veta en sak från en kompis som är helt insatt i Xbox 360, och sa att i princip alla Xbox 360 tillverkade innan augusti 2007 kommer någon gång att gå sönder. Microsoft märkte efter att flertalet kunder rapporterat problem, att kylanordningen hade ett designfel som på något sätt belastar pinnarna moderkortet vilar på i konsollen som då skadar moderkortet. Microsoft har även sagt att de inte kommer ersätta denna skada. Jag har ingen källa för det, men jag tror inte att han skulle ljuga om en sådan sak. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet oktober 13, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2007 Nja det vet jag inte om det är helt sant. Det var alla producerade innan en viss månad som riskerade starkt att gå sönder av överhettning, men Microsoft förlängde garantin till 3 år. Men vad jag vet så åtgärdade dom det för det är nya kylare i alla modeller nu, men nu har dom åtgärdat det ännu mer med ett 65nm chip som drar mindre ström och skapar mindre hetta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet oktober 13, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2007 Äsch, om ens 360 går i sönder då måste man göra något fel. ;) Jag har hade min premium från dag 1 tills nu(innan jag köpte en elite) och den har aldrig haft problem. Förväntar mig samma sak av eliten, man ska inte bli avskräckt av att köpa en 360 bara pga av alla rykten om hur många som går i sönder. Det är en underbar maskin! B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet oktober 13, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2007 Så sant som det är sagt, Tobbe-tan. B) Sändning 1: Belkin Kabel - HDMI hane -> DVi hane 5m - [HE] 1 st á 295 kr Blue Dragon - [360] 1 st á 499 kr Halo 3 - [360] 1 st á 549 kr Hama HDMI - HDMI kabel 1,5m (ha - ha) - [360] 1 st á 175 kr Kameo - Elements of Power - [360] 1 st á 199 kr Multimedia - kablage 3,5mm (Ha) till 2x RCA (Ha) 3m - [HE] 1 st á 39 kr Perfect Dark Zero - Classics - [360] 1 st á 129 kr The Elder Scrolls IV (4) - Oblivion - Game of the Year Edition - [360] 1 st á 519 kr Viva Piñata - [360] 1 st á 279 kr Xbox 360 Basenhet - Premium Halo 3 Version - [360] 1 st á 3895 kr Sändning 2: (Spelet är slut överallt =((( ) Enchanted Arms - [360] 1 st á 299 kr Total summa: 7085 kr Det får det vara värt för att få nytt, så man vet att det är kvalité man får och att prylarna inte varit ägda av någon lurk som inte vet hur man vårdar sina saker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet oktober 13, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2007 ^ Du har och göra nu ett bra tag framöver. Du bör inte bli besviken, ha så roligt. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aoz Skrivet december 10, 2007 Anmäl Share Skrivet december 10, 2007 Tänkte jag lånar den här tråden istället för att skapa en ny =) Blir att köpa en Xbox 360 så fort jag får lönen fast är lite osäker på vilken version jag ska köpa, ligger mellan antingen: Xbox360 Basenhet -Premium Version Om jag väljer vanlig Premium så kör jag troligtvis på paketpriset dom har på ebgames då ingår Forza 2, Viva Pinata, CoD 4 och 3 mån Guld för 3499:- Xbox 360 Basenhet - Premium HDMI Halo 3 Version + Halo 3 Bundle Jag har inte HDMI så det hjälper inte mycket fast jag får ju med nätkabel(fast jag har nog någon liggandes jag kan gräva fram), Play & Charge kit, Halo 3 och kanske framförallt "säkrat" 65nm versionen. Fast frågan är om det är värt 900:-(+129/79:- frakt) extra? Är förövrigt ingen Halo-dyrkare heller, 1:an och 2:an var skoj men aldrig tillräckligt för att jag skulle spela klart dom annars hade ju Halo versionen varit självklar. På spel fronten börjar jag nog iaf med Mass Effect och DoA 4 men är det något annat spel ni lirar mycket på Live så är jag intresserad av att få veta :) Lite småsaker: 1. Det ska gå att koppla in ett vanligt PC-keyboard sålänge den har USB visst? eller måste jag köpa ett speciellt? 2. Tänkte fråga om det går att koppla in nätverkskabeln till datorn och nå internet den vägen(måste ha en så jäkla lång kabel annars) men insåg ju att enda näverksingången i datorn redan är upptagen så klart ehe~ ^^ men kan väl kanske va bra att veta iaf så :] 3. Man ska ju kunna flytta över musik på dem, förutom att rippa en vanlig audio-CD hur kan jag överföra musik till den(kan jag bränna alla mp3:or jag vill ha på en Dvd och bara flytta över dom)? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet december 10, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 10, 2007 Personligen så tycker jag att den vita versionen är extremt tråkig. =) Smaken är ju naturligtvis delad men för mig så var det antingen den relativt onödiga Elite versionen eller den limiterade Halo versionen som gällde. Ångrar inte att jag köpte Halo versionen i alla fall, ser grymt fräsch ut. Skulle heller aldrig köpa en version utan HDMI, och även om du inte har användning för det nu så kanske du får det i framtiden. Sen är Play & Charge kit extremt bekvämt med, och sladden är väldigt lång så det är bara att köra med den om kontrollen skulle få slut på batteri när du spelar. Nätverkskabeln du får med 360'n är dock extremt kort, ~2 meter. 1. Ja, dock så kan man bara chatta med det vad jag vet. Inte spela det vill säga. 2. Det borde gå, man kan ju koppla ihop hela köret med Media Center etc. så jag kan inte tänka mig annat än att den skulle ha stöd för det med. 3. Den klarar att spela upp MP3, sen om det är möjligt från en DVD vet jag inte men kan inte tänka mig annat eftersom det är möjligt från en CD. Speciellt med tanke på att man nu ska kunna kopiera över DivX, XviD etc. och kolla på 360'n. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet december 10, 2007 Anmäl Share Skrivet december 10, 2007 Du kan nå internet via datorn men det blir givetvis knepigt om du bara har ett nätverkskort. Har du två kan du antingen brygga anslutnignarna eller köra internetdelning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg