zimeon Skrivet september 26, 2007 Anmäl Share Skrivet september 26, 2007 Jamän gott folk, äntligen kommer den klassiska Ghibli-succén på svensk bio. Biopremiär den 23 november 2007. Och med lite tur får vi till och med en svensk dubb! Många kommer givetvis inte vilja se någon dubb, men tänk långsiktigt: Ju fler barnfamiljer som kan se den här, desto fler kommer att förstå hur bra Ghibli är, och desto fler filmer kommer att komma hit! Låt oss hoppas på en bra, högkvalitativ dubb för animé i det långa loppet! Jag fick nyheten från Dame Ningen på zmanga.se källa: http://www.sonetfilm.se/zino.aspx?articleID=769 Och glöm inte att de två första Kikiböckerna finns ute på svenska också! Spring och köp! http://www.ordbilder.se/forlag.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet september 26, 2007 Anmäl Share Skrivet september 26, 2007 Trevligt, då är man uppbokad den 23 november då! Har aldrig sett Kikis expressbud tidigare så det här ser jag fram emot. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aoz Skrivet september 26, 2007 Anmäl Share Skrivet september 26, 2007 Ahh underbart! mer Ghibli på Svenska. :) Jag håller på att "träna" min lillebror att se Anime, han älskade Spirited Away och Flygande Slottet så det här är perfekt ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet september 26, 2007 Anmäl Share Skrivet september 26, 2007 Ja, läs böckerna! Jag vet, jag är partisk, men de är så härliga! Passar för alla åldrar. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet september 26, 2007 Anmäl Share Skrivet september 26, 2007 Den bästa Ghiblifilmen enligt mig, till och med bättre än Totoro! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet september 26, 2007 Anmäl Share Skrivet september 26, 2007 Har sett den innan och den håller samma klass som dom flesta andra Ghibli filmer, kommer självklart att gå på den när den kommer! Bättre än t. ex. Totoro och Spirited Away tycker jag dock inte att den är. Om den ska dubbas så är det bäst för dem att dem sänder den odubbad också, annars kommer jag däremot inte gå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 27, 2007 Anmäl Share Skrivet september 27, 2007 Den bästa Ghiblifilmen enligt mig, till och med bättre än Totoro! Bästa skulle jag nog säga är Eldflugornas grav. Därmed inte sagt att det är min favorit, eller ens att jag skulle vilja se om den på länge... :) Jag kommer däremot se Kiki, hur det än blir med talet. Och kör de separata visningar för svenskt och japanskt tal måste jag se båda. Ja, förutsatt att det inte blir en vanlig smalfilmsdistribution som aldrig tar sig upp i landet. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet september 27, 2007 Anmäl Share Skrivet september 27, 2007 Tja, hit tog sig då aldrig ens Min granne Totoro så jag vete fasen hur det blir med den här. Men kommer den hit så kommer jag givetvis se den oavsett tal. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet september 27, 2007 Anmäl Share Skrivet september 27, 2007 Nej tack till svensk dub, men jap tal med svensk text går ann. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 27, 2007 Anmäl Share Skrivet september 27, 2007 Tja, hit tog sig då aldrig ens Min granne Totoro så jag vete fasen hur det blir med den här. Eftersom det inte är Triangelfilm vågar jag ha lite hopp denna gång. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CopyNinja Skrivet september 27, 2007 Anmäl Share Skrivet september 27, 2007 Kul med ännu en Ghibli film på svensk bio, men jag tycker hellre att man ska ta mononoke hime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet september 27, 2007 Anmäl Share Skrivet september 27, 2007 Första boken är riktigt bra och passar ung som vuxen bara man har barnasinnet i behåll. Rekommenderas varmt! Bok två är beställd och jag tror knappast att jag kommer bli besviken på den. Ser fram emot filmen och hoppas att den går upp med originaltal i Linköping. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet oktober 23, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2007 Någon som vet hur det blir med svenskt tal eller ej? Har lovat mina småsyskon att gå och se den här med dom om det blir så nämligen. Vilket skulle vara jätte skoj om dom tyckte om den här, kanske man kan börja få in dom i anime i tidig ålder, de är fem respektive sju år gamla. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet oktober 23, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2007 Hoppas att det både kommer att finnas en dubb version och en orginal version. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 23, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2007 Någon som vet hur det blir med svenskt tal eller ej? "Alla talar svenska"-märket verkar tyda på det. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet oktober 23, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2007 Någon som vet hur det blir med svenskt tal eller ej? "Alla talar svenska"-märket verkar tyda på det. ;) Ah! fan va bra. Blir det bara att vänta tills den kommer på bio då. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet november 1, 2007 Anmäl Share Skrivet november 1, 2007 Trevlig trevlig, ska nog ta med mig min lillasyster på den då hon fyller år strax därefter. Har aldrig sett den själv heller så det ska bli kul då jag älskade både Howl's moving castle och Spirited away. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet november 2, 2007 Anmäl Share Skrivet november 2, 2007 Trevlig trevlig, ska nog ta med mig min lillasyster på den då hon fyller år strax därefter. Har aldrig sett den själv heller så det ska bli kul då jag älskade både Howl's moving castle och Spirited away. Du och din syster är garanterad ännu ett vackert äventyr. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet november 27, 2007 Anmäl Share Skrivet november 27, 2007 Du har vunnit en biljett till Kikis Expressbud i SF-Bokhandelns tävling. Vi skickar hem biljetten till dig med posten i dag. Fick det i ett mail idag. :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet november 27, 2007 Anmäl Share Skrivet november 27, 2007 Kul! Grattis. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet november 27, 2007 Anmäl Share Skrivet november 27, 2007 Tack! Kom som en glad överaskning det där mailet, har inte sett Kikis Expressbud så detta ser jag fram emot! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet november 28, 2007 Anmäl Share Skrivet november 28, 2007 En riktigt fin och bra film. Har hört av andra att den svenska dubben är riktigt bra om du ska se filmen i den versionen. Hoppas du får ett trevligt biobesök. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 3, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 3, 2008 Äntligen! Hej David! Som programansvarig för Luleå kan jag glädja dig med att Kikis Expressbud kommer att ha premiär hos er nästa lördag, dvs 12/1. Jag kan dock inte med säkerhet säga hur länge den kommer att spelas i Luleå, varpå jag rekommenderar dig att se filmen relativt tätt inpå premiären, om du vill se den på bio. Antalet spelveckor beror på en mängd olika faktorer, däribland som nedan angivet på kopieantalet och där ett litet antal kopior i regel medför kortare speltid då kopiorna måste skickas runt till flera städer. Även besöksantalet är en faktor som är avgörande för spelperioden för en film; få eller inga besökssiffror medför vanligtvis att vi inte kan spela filmen under en längre tid eftersom varje spelning är förenat med stora kostnadsposter. Hoppas du uppskattar filmen! Vänliga hälsningar Charlotte Wallström Programavdelningen Snart blir det bio... ^_^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet januari 3, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 3, 2008 Äntligen!Hej David! Som programansvarig för Luleå kan jag glädja dig med att Kikis Expressbud kommer att ha premiär hos er nästa lördag, dvs 12/1. Jag kan dock inte med säkerhet säga hur länge den kommer att spelas i Luleå, varpå jag rekommenderar dig att se filmen relativt tätt inpå premiären, om du vill se den på bio. Antalet spelveckor beror på en mängd olika faktorer, däribland som nedan angivet på kopieantalet och där ett litet antal kopior i regel medför kortare speltid då kopiorna måste skickas runt till flera städer. Även besöksantalet är en faktor som är avgörande för spelperioden för en film; få eller inga besökssiffror medför vanligtvis att vi inte kan spela filmen under en längre tid eftersom varje spelning är förenat med stora kostnadsposter. Hoppas du uppskattar filmen! Vänliga hälsningar Charlotte Wallström Programavdelningen Snart blir det bio... :) yay, får väl gå med lillbrorsan då men det blir ju kul ändå att denna film kommer upp till luleå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg