Skatan Milla Skrivet september 13, 2007 Anmäl Share Skrivet september 13, 2007 -:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:- (Priset till Zan Sayonara Zetsubou Sensei) Förtvivlan. Hopplöshet. Lönlöshet. Itoshiki Nozomu, hans syn på livet kan beskrivas med dessa ord. Det är ingen idé att försöka sig på något, det kommer att misslyckas. Varför ens fortsätta leva, det kommer att bara sluta illa ändå. Hopp! Glädje! Livslust! Fuura Kafuka, hennes syn på livet kan beskrivas med dessa ord. Man kan göra vad man vill i livet, bara man verkligen vill! Lev var dag fullt ut, saker och ting brukar lösa sig till slut! En vårmorgon stöter dessa två själar ihop då Fuura träffar Itoshiki då han försöker begå självmord genom att hänga sig själv i ett körsbärsträd. Fuura avbryter dock hans försök genom att dra ned honom (när han fortfarande har halsen i snaran). Efter det så börjar en kamp om vem som kan få den andra att ändra sin syn på livet, vilket är betydligt svårare än vad det låter när det gäller just dessa två människor. Itoshiki jobbar som lärare på en skola, och det visar sig att Fuuka är en utav hans elever. Dock är det ingen vanlig klass som han tar hand om utan det är en klass som består av individer med allehanda störningar. En som måste ha allting perfekt, en som är en kuf, en som förföljer folk, en som är schizofren och en som enbart visar sitt rätta jag när hon skriver på internet/mobilen. - Enligt mig så har det här hitintills varit den roligaste serien som jag sett udner det här året, och då tävlar den ändå med Lucky Star och Seto no Hanayome om den titeln. Animationen är underbart originell och det är SHAFT som står för den. Röstskådespeleriet sitter som det skall också och de passar sina karaktärer som handen i handsken. Humorn är ganska nyskapande, men jag vet inte om det är något för personer som inte redan sett en del anime eller som spenderat tid i Japan själva/förstår deras kultur. Helt klart ett måste att se såhär nu när hösten kommer och drar fram depressionen i oss alla! ________________________________________________________ - Freyja Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet september 13, 2007 Anmäl Share Skrivet september 13, 2007 Äsch då, den hade jag ju velat skriva om, men är det paxat så är det. Kan bara flika in att den andra öppningsvinjetten är i högsta grad älskvärd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet september 13, 2007 Anmäl Share Skrivet september 13, 2007 Kan någon säga fanservice? Helt underbar serie... Vet inte varför det inte gjorts en tråd om den tidigare... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet september 13, 2007 Anmäl Share Skrivet september 13, 2007 Extremt underhållande serie med årets bästa färgtema. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mullvad3n Skrivet september 13, 2007 Anmäl Share Skrivet september 13, 2007 Tycker den är väldigt underhållande ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet september 13, 2007 Anmäl Share Skrivet september 13, 2007 What if I had died!? Sayonara Zetsubou Sensei - TV Spot Extremt kul och annorlunda på sitt sätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet september 16, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet september 16, 2007 Ep 6 är subbad nu. Skall fixa en introduktion till serien imorgon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet september 16, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet september 16, 2007 Uppdaterat första posten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet september 16, 2007 Anmäl Share Skrivet september 16, 2007 Gött... den här ska jag helt klart se. Frågan är bara om jag kommer hoppa på den och därefter följa den eller om jag kommer vänta tills den är klar. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet september 16, 2007 Anmäl Share Skrivet september 16, 2007 Gött... den här ska jag helt klart se. Frågan är bara om jag kommer hoppa på den och därefter följa den eller om jag kommer vänta tills den är klar. :? Vänta såklart! :D Trevligt skrivet för övrigt, Skatanz. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet september 16, 2007 Anmäl Share Skrivet september 16, 2007 Gött... den här ska jag helt klart se. Frågan är bara om jag kommer hoppa på den och därefter följa den eller om jag kommer vänta tills den är klar. :? Tycker du ska se den NU! Jag känner att du är i behov av en rolig komedi och denna är extremt rolig. Uppe i 6 st avsnitt så det tar du på en kväll sen är du ikapp. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet september 16, 2007 Anmäl Share Skrivet september 16, 2007 Vänta såklart! :D Trevligt skrivet för övrigt, Skatanz. Hehe, jag kanske skulle dra en "Jocke" med andra ord? Vi får se, har inte bestämt mig än. =P Tycker du ska se den NU! Jag känner att du är i behov av en rolig komedi och denna är extremt rolig. Uppe i 6 st avsnitt så det tar du på en kväll sen är du ikapp. :) Haha, jasså det känner du? =) Mjo, grundpelaren i min "humor-fix" varje vecka, Lucky Star, har ju bara ett avsnitt kvar nu, så jag kanske måste ha något att falla tillbaka på. Blev för övrigt glad då jag såg att Hayate no Gotoku! inte alls tar slut nu som jag av någon anledning hade fått för mig, men jag tror också att jag behöver något för att fylla upp det tomrum som LS lämnar efter sig. ;) Jag har kikat på ett par klipp från serien, och stilen verkar störtskön. Om jag bestämmer mig för att vänta så dröjer det ju i varje fall inte så länge eftersom den bara är på 12 episoder (och 6 finns ute atm?). Edit: Glömde tillägga det... fin presentation Skatan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet oktober 15, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 15, 2007 Drog igenom avsnitt 1-8 igår. Jävlar vilken bra serie med skit sköna karaktärer där vi bara har en normal person. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet oktober 31, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 Serien verkar fortfarande bara vara subbad till avsnitt 8, men alla 12 avsnitt har sänts så det är nog bara en tidsfråga innan vi får sätta tänderna i de sista 4 avsnitten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet oktober 31, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 Serien verkar fortfarande bara vara subbad till avsnitt 8, men alla 12 avsnitt har sänts så det är nog bara en tidsfråga innan vi får sätta tänderna i de sista 4 avsnitten. Jo, vilket är synd då jag tycker att den här serien är nog bland de roligaste jag sett det här året. Det som är synd är att det bara är 12 avsnitt dvs. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 31, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 Det som är synd är att det bara är 12 avsnitt dvs. Det kommer mer, i början av 2008 startar andra säsongen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet oktober 31, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 Jag såg tre avsnitt och la den på hyllan efter det. Det var för mycket humor som helt enkelt inte var rolig. Jag skulle nog hellre se en anime av hans gamla långkörare Katteni Kaizo. Den var så sjukt rolig att man skrattade flera gånger/sida! Det var lite för mycket...jag vet inte...något som inte funkade för yours truly i denna. Älskar dock själva idén med en självmordsbenägen, ulrapessimistisk lärare. De skämt som funkade bäst för mig var tårtuppdelningen, Meronkortet och förföljarkedjan. Där skrattade jag så att tårarna sprutade, helt absurt! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet oktober 31, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 De skämt som funkade bäst för mig var tårtuppdelningen, Meronkortet och förföljarkedjan. Där skrattade jag så att tårarna sprutade, helt absurt! :D Om du skrattade då så kn jag lova att du kommer älska avsnittet då Itoshiki-sensei skall giftas bort, det är fan ett utav de roligaste avsnitten jag har sett i någon anime överhuvudtaget. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet oktober 31, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 Hmm... jag blir mer och mer sugen på att köra igång med den här, trots att den inte är klar än. De flesta som ser den verkar tycka att den är skit-kul. Gött även att höra att en uppföljare är på gång så pass snart efter denna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet oktober 31, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 Avsnittet där tjejen som bara använder mobilen för att uttrycka sinna rätta känslor är fan kanon, men det som nämnts innan är också förjävla bra. Kul att höra om en andra säsong också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet oktober 31, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 Om du skrattade då så kn jag lova att du kommer älska avsnittet då Itoshiki-sensei skall giftas bort, det är fan ett utav de roligaste avsnitten jag har sett i någon anime överhuvudtaget. Jag har den som en bubblare, något att ta till när jag behöver skingra tankarna och skratta lite. I övrigt är det bara söt och rosa magisk flicka i Shugo Chara som gäller för mig den här säsongen. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suspan Skrivet november 1, 2007 Anmäl Share Skrivet november 1, 2007 Verkar rätt skön.. såg det där klippet som länkades tidigare.. precis efter hon har fått ner honom... deras miner efter det <3<3 älskar sånt :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 1, 2007 Anmäl Share Skrivet november 1, 2007 Hmm... jag blir mer och mer sugen på att köra igång med den här, trots att den inte är klar än. De flesta som ser den verkar tycka att den är skit-kul. Gött även att höra att en uppföljare är på gång så pass snart efter denna. Jag tror grejen är att om man kollar på den så tycker man att den är skitrolig. Om man inte tycker den är skitrolig så kollar man inte på den :P Jag har själv pausat tittandet efter tre avsnitt, då jag precis som My tyckte att den helt enkelt inte var så rolig. Kommer dock med all säkerhet att se klart den då det ändå är Shaft som producerar den ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet november 1, 2007 Anmäl Share Skrivet november 1, 2007 Ja det är som Flaskis säger, jag stannade själv efter fyra avsnitt för att jag tyckte den var tråkig. Jag brukar bara skriva om serier jag gillar och ignorera dom andra eftersom jag finner det ohyfsat att gnälla på saker som andra gillar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 1, 2007 Anmäl Share Skrivet november 1, 2007 Vad är "Pororocian"? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg