zimeon Skrivet september 5, 2007 Anmäl Share Skrivet september 5, 2007 Sveriges television sänder en helnatt med animé, början halv elva på fredagskvällen till halv sju på lördagsmorgonen. Programmet är tänkt för att vara riktat till animéentusiaster men också filmentusiaster. En temakväll på det här sättet är tänkt att kanske bana väg för mer om det blir bra emottaget. Mellankommentarer av Petra Wrangel och undertecknad. Ungefärliga hålltider: Spirited Away kl 22.30 (äventyr, barn/familj) Anime Uncovered kl 00.40 (dokumentär) Perfect Blue kl 01.10 (thriller, viss nakenhet och obehag) Animation Runner Kuromi kl 02.40 (Humor) Voices of a distant star kl 03.25 (Sci-Fi drama) Kakurenbo kl 03.50 (spänning) Grrl Power kl 04.15 (öh… typisk animé?) Stormy Night kl 04.45 – 06.35 (barnfilm, aningen Disney-artad) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet september 5, 2007 Anmäl Share Skrivet september 5, 2007 Detta var ungefär vad Scab skrev. Zimeon var klantarslig nog att lyckas radera texten Här är tråden det nämndes i: http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=5705 Men å andra sidan kom det upp på anime.se-förstasidan, så det kanske var lika bra att posta om. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet september 5, 2007 Anmäl Share Skrivet september 5, 2007 Err, zimeon, råkade du editera mitt inlägg istället för att svara? ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet september 5, 2007 Anmäl Share Skrivet september 5, 2007 Sändningstiderna är väl det som "oroar" mest. Risken finns att dom inte direkt får så höga tittarsiffror som dom har hoppats på. Jag ska i alla fall sitta uppe och titta och om jag gillar det jag ser (vilket jag känner mig rätt säker på) så ska jag maila SVT och tacka dom för detta trevliga initiativ och uppmuntra dom till liknande happenings framöver. Hoppas att flera ser och hör av sig till SVT med lite feedback. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet september 5, 2007 Anmäl Share Skrivet september 5, 2007 Finns även nyheter som relaterar tíll SVTs animénatt på http://genshiken.se/ ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 5, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet september 5, 2007 Sändningstiderna är väl det som "oroar" mest. Risken finns att dom inte direkt får så höga tittarsiffror som dom har hoppats på. Sändningstiden var det enda alternativet. SVTs bossar ville inte ha tjingtjongtecknat på andra tider i dagsläget. Fanmail skickas till (och endast till) Jan Erik Wieselberg på SVT. Han står bakom hela projektet, det var hans idé, hans arbete, och det var MANNEN som fixade fram Card Captor Sakura och Kaleido Star, så överös honom med beröm och gör en c/c till hans chefer. Hans mejladress går säkert att googla fram om man vill. Finns även nyheter som relaterar tíll SVTs animénatt på http://genshiken.se/ ;) Fräsig sida, förresten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet september 5, 2007 Anmäl Share Skrivet september 5, 2007 Hans mejladress går säkert att googla fram om man vill. Tillåt mig göra detta lite enklare, då jag inte tror vi behöver göra någon hemlighet av vad den är: jan.erik.wieselberg [snabel-a] svt.se [Källa] Här finns ett gäng chefers adresser. Oklart vilka som är relevanta i sammanhanget, dock. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet september 5, 2007 Anmäl Share Skrivet september 5, 2007 Jag har Jan Eriks hem- och jobbnummer, vet dock inte ifall han vill att man ger ut det, annars finns ju alltid www.hitta.se ;) angående emailadress, testa det gamla vanliga! fornamn.efternamn@svt.se, dock funderar jag lite på hur det bli iom hans dubbelnamn... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet september 5, 2007 Anmäl Share Skrivet september 5, 2007 Att ringa känns lite väl ettrigt... Får bli mail för min del. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet september 5, 2007 Anmäl Share Skrivet september 5, 2007 Att ringa känns lite väl ettrigt... Får bli mail för min del. instämmer, ett mail får det bli Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 5, 2007 Anmäl Share Skrivet september 5, 2007 Yupp, samma här. Det krävs fler röster för att jobba för att animen blir mer accepterat i vårt samhälle. Nu återstår bara att försöka vända på dygnet så man inte somnar innan klockan ens hinner slå ett på fredag :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet september 6, 2007 Anmäl Share Skrivet september 6, 2007 Yupp, samma här. Det krävs fler röster för att jobba mot att animen blir mer accepterat i vårt samhälle. ... jag hoppas att du egentligen menade "jobba för". Jag skickar ett e-brev så fort jag får tid, samt inspirationen till det. Vad skall man skriva? "Fy fasen vad bra att någon arbetar för något sånt här. Tack tack"? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 6, 2007 Anmäl Share Skrivet september 6, 2007 ... jag hoppas att du egentligen menade "jobba för". Ja, såklart menade jag det. Det är inte ofta man läser igenom sitt inlägg innan man postar det >.< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet september 6, 2007 Anmäl Share Skrivet september 6, 2007 Efter att ha läst sammandraget av intervjun på Genshiken.se så säger jag bara ... Åååh vad synd att han inte fick köpa in Brave Story för Gonzo! Jag var så bitter eftersom jag missade den på bio i Japan (när jag väl hade tid att gå hade den slutat visas eftersom jag är ett pucko). Men jag hoppas att det innebär att Gonzo har förhoppningar om att kunna sälja in den till någon biofilmsdistributör. Man kanske borde tipsa de som ska ge ut Ghibli-filmerna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet september 6, 2007 Anmäl Share Skrivet september 6, 2007 Sändningstiderna är väl det som "oroar" mest. Risken finns att dom inte direkt får så höga tittarsiffror som dom har hoppats på. Sändningstiden var det enda alternativet. SVTs bossar ville inte ha tjingtjongtecknat på andra tider i dagsläget. Fanmail skickas till (och endast till) Jan Erik Wieselberg på SVT. Han står bakom hela projektet, det var hans idé, hans arbete, och det var MANNEN som fixade fram Card Captor Sakura och Kaleido Star, så överös honom med beröm och gör en c/c till hans chefer. Hans mejladress går säkert att googla fram om man vill. Först CCS, sedan Kaleido Star (även om den blev dubbad) och nu en hel natt med anime. Samt att dom väl även har sändningsrättigheter till att visa Det levande slottet framöver (kanske till jul?). Tycker att framtiden ser ljus ut för anime på SVT och vem vet vad framtiden har att erbjuda? Tack för att du poängterade vem man ska rikta sina kommentarer till. Har redan mailat honom tidigare angående CCS och Kaleido Star. Fick för övrigt ett väldigt fint bemötande av honom när det gällde den senare av serierna och dess dubbning. Tycker ni om det ni ser natten mellan fredag och lördag tycker jag helt klart att ni ska maila herr Wieselberg med era åsikter. Det hjälper säkert till med en kanske framtida fortsatt satsning för anime i SVT's utbud. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet september 6, 2007 Anmäl Share Skrivet september 6, 2007 Jag kommer definitivt att maila till Wieselberg på lördag och skriva vad jag tyckte om natten :) ska troligen även bjuda in lite kompisar som inte bruka kolla Anime och se om man kan få dem att få upp ögonen för anime ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet september 6, 2007 Anmäl Share Skrivet september 6, 2007 Jag kommer definitivt att maila till Wieselberg på lördag och skriva vad jag tyckte om natten :) ska troligen även bjuda in lite kompisar som inte bruka kolla Anime och se om man kan få dem att få upp ögonen för anime ;) Men först får du förska få deras ögon att vara öppna i huvudtaget :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet september 6, 2007 Anmäl Share Skrivet september 6, 2007 Jag kommer definitivt att maila till Wieselberg på lördag och skriva vad jag tyckte om natten :) ska troligen även bjuda in lite kompisar som inte bruka kolla Anime och se om man kan få dem att få upp ögonen för anime ;) Men först får du förska få deras ögon att vara öppna i huvudtaget :P Haha japp, ska ladda upp med massor av Red Bull och hinkvis med kaffe XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet september 6, 2007 Anmäl Share Skrivet september 6, 2007 Jag kommer definitivt att maila till Wieselberg på lördag och skriva vad jag tyckte om natten :) ska troligen även bjuda in lite kompisar som inte bruka kolla Anime och se om man kan få dem att få upp ögonen för anime ;) Men först får du förska få deras ögon att vara öppna i huvudtaget :P Haha japp, ska ladda upp med massor av Red Bull och hinkvis med kaffe XD Inte för mycket Red Bull bara, tror för mycket taurin kan skada ditt hjärta. Inta inte heller kaffe runt en måltid då det hämmar upptaget av diverse näringsämnen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet september 6, 2007 Anmäl Share Skrivet september 6, 2007 Att dricka mängder med taurin / koffein någon enstaka gång lär knappast påverka din hälsa. Om man däremot gör det regelbundet är det en annan sak. Drick på, själv kommer jag sova innan första programmet sänds. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet september 6, 2007 Anmäl Share Skrivet september 6, 2007 Inta inte heller kaffe runt en måltid då det hämmar upptaget av diverse näringsämnen! Räknas chips som en måltid? ;) för det är nog det enda ja lär stoppa i mej under natten, kanske möjligtvis en nattmacka vid 4-5 tiden :) angående red bull så anser jag mej själv vara ganska härdad, värre kan det vara med mina kompisar, men bara jag håller koll så att de inte dricker för mycket så ska det nog vara lungt B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet september 6, 2007 Anmäl Share Skrivet september 6, 2007 Red bull, pff. Kaffe ska det vara! :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet september 7, 2007 Anmäl Share Skrivet september 7, 2007 Mängder med läsk och godis ska det vara!=) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet september 7, 2007 Anmäl Share Skrivet september 7, 2007 Red bull, pff. Kaffe ska det vara! :> jao, men man blir ju piggare av massor med red bull :D och man blir dålig i magen av för mycket kaffe ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet september 7, 2007 Anmäl Share Skrivet september 7, 2007 Mängder med läsk och godis ska det vara!=) Helt otroligt korrekt! Faktum är att jag ska promenera (förmodligen så lånar jag en cykel från garaget) ner till ICA här i byn och köper upp ett mindre lager som jag kan stuva undan i mitt soffbord under natten... stänger om en halvtimme... jag kanske borde röra på mig... ses! Förresten! zimeon, du ska ju vara programvärd, vilket är lite intressant. Har du något manus på vad du ska säga mellan programmen? Är det du själv som skrivit det? Hur gick det till när du blev "hallåa"? Hur mycket visste du om animerna och det som händer under natten? Exempelvis att de kommer sändas på japanska med svensk text? Är det du som översätter tro? Många frågor, din tur med många svar ;) Jo, kan lägga till en sak. Jan Erik nämnde att han var intresserad av Paprika också, alla andra exempel glömde jag tyvärr av. ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg