M Skrivet augusti 31, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2007 Är det någon där ute som sitter på information om hur man ska gå till väga om man vill läsa japanska i staden Sapporo i Japan? Tacksam för svar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
phreak Skrivet september 1, 2007 Anmäl Share Skrivet september 1, 2007 Jag har bott i Sapporo, inte speciellt länge förvisso. Ska dit igen nästa år och plugga. Det finns en bra språkskola (finns ett antal iofs), ska se om jag kan fiska upp länken åt dig. Om du inte gjort det själv. I alla fall, ganska billig stad att bo, leva och plugga i (skulle jag kunna tänka mig). En småstad på 2,000,000 invånare som har allting mer eller mindre. Suveränt ställe. Bra val. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet september 1, 2007 Anmäl Share Skrivet september 1, 2007 En småstad på 2,000,000 invånare - - "Småstad" som bara är dubbelt så stor som Stockholm... ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
harimakun Skrivet september 1, 2007 Anmäl Share Skrivet september 1, 2007 Haha, ja men det är väl en "småstad" i Japan ;). Fixa gärna länk! Lät väldigt intressant! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet september 2, 2007 Anmäl Share Skrivet september 2, 2007 Mja, det är ju iaf Japans femte största stad; http://www.japan-guide.com/list/e1003.html så det ska väl jämföras med hur vi i Sverige ser på VÅR femte största stad, dvs Västerås (drygt 130 000 invånare). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
phreak Skrivet september 10, 2007 Anmäl Share Skrivet september 10, 2007 En småstad på 2,000,000 invånare - - Lät jag inte tillräckligt ironisk för dig? Speciellt med tanke på att jag sa "Som har allting att erbjuda" efteråt. Aja, det var antagligen Japanese Language Insitute jag tänkte på Floff http://www.jli.co.jp/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SantaGo Skrivet april 15, 2008 Anmäl Share Skrivet april 15, 2008 Alltid velat åka till sapporo, får hoppas att du kommer iväg, för det är det väl värt. har själv pluggat i Japan och det gör man gärna om, så bara iväg med dig tycker jag! :] Får du upp en blogg så skulle det vara superskoj att läsa! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hansag Skrivet juni 4, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2009 [Removed by user] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
phreak Skrivet augusti 25, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2009 Har gått 2 år, har du kommit iväg än eller är du exakt som alla andra svennebananer? Bra exempel detta på hur snabbt tiden passerar förbi... utan att man märker något av det, va! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet augusti 25, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2009 Har gått 2 år, har du kommit iväg än eller är du exakt som alla andra svennebananer? Bra exempel detta på hur snabbt tiden passerar förbi... utan att man märker något av det, va! Sant, tiden väntar inte på någon. Hur gick det för dig förresten, pluggat klart? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet oktober 11, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2009 Lät väldigt intressant. Berätta lite som sagt hur det gick, om skolan var godkänd eller rent utav väldigt bra, vad du fick betala för kursen, hur du bodde etc. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg