Gao Skrivet augusti 14, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2007 Efter att jag Sätt en skål med ramen i school rumble idag så blev jag välldigt frusterad efter som jag länge letat efter ett ramen recept men aldrig hittat något så nu vänder jag mej till er... Försök svara på dom här frågorna.... 1. villket kött används oftast? 2. hur gör jag buljongen? 3. vad brukar man ha för grönsaker i? 4. och villen sorts nudlar är bäst att använda? Så om ni har lust så kanske ni kan svara.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet augusti 14, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2007 t.ex. efter en snabb googling och ett klick på första länken; http://menumo.se/recept/148/ramen-orter ... ynta-farsk Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet augusti 14, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2007 Fast det där var inte ett särskilt japanskt recept, inte med den kryddningen. 1. villket kött används oftast? - Fläsk tycker jag det verkar som. 2. hur gör jag buljongen? - Beror på vilken sort du vill göra. Man brukar döpa rättern delvis efter vilken smaksättning på buljongen de har. Shoyu - Soja Shio - Havssalt (min favorit) Tonkatsu - Fläskben Miso - Ja, miso Det här receptet på shouyu ramen har jag använt, men vi var lata och bytte ut kycklingsskrovet mot en dyr kycklingfond. Det blev riktigt gott, fast köttet har vi inte fått till som det ska vara än. Kan inte hitta rätt del 3. vad brukar man ha för grönsaker i? Beror på. Bambu, salladslök spenat och rostat sjögräs är vanligt... majs, svamp, vitlök, chili, böngroddar också. 4. och villen sorts nudlar är bäst att använda? Ah, there you got me. Vi tog vanliga äggnudlar, smakade nästan som i Japan ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gao Skrivet augusti 14, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2007 Fast det där var inte ett särskilt japanskt recept, inte med den kryddningen. 1. villket kött används oftast? - Fläsk tycker jag det verkar som. 2. hur gör jag buljongen? - Beror på vilken sort du vill göra. Man brukar döpa rättern delvis efter vilken smaksättning på buljongen de har. Shoyu - Soja Shio - Havssalt (min favorit) Tonkatsu - Fläskben Miso - Ja, miso Det här receptet på shouyu ramen har jag använt, men vi var lata och bytte ut kycklingsskrovet mot en dyr kycklingfond. Det blev riktigt gott, fast köttet har vi inte fått till som det ska vara än. Kan inte hitta rätt del 3. vad brukar man ha för grönsaker i? Beror på. Bambu, salladslök spenat och rostat sjögräs är vanligt... majs, svamp, vitlök, chili, böngroddar också. 4. och villen sorts nudlar är bäst att använda? Ah, there you got me. Vi tog vanliga äggnudlar, smakade nästan som i Japan ^^ Tack precis vad jag behövde :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg