zimeon Skrivet juli 31, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2007 Seriefrämjandets Stora Serietecknartävling 2007: Öst möter Väst! - Skapa en ny svensk serie, och vinn 20 000! För fjärde gången utlyses »Seriefrämjandets Stora Serietecknartävling«. Tävlingen går traditionsenligt ut på att skapa en ny serie för barn och/eller ungdomar - denna gång med temat att bidragen på något sätt skall spegla mötet mellan öst och väst. Detta kan innebära att man tar avstamp i en speciell stil (till exempel den så kallade mangastilen), i ett sätt att lägga upp sidor (till exempel den friare sidlayouten i asiatiska serier) med mera. Vad det innebär är upp till dig som skapar serien. Serien skall utgöra en avslutad berättelse, vara på maximalt 15 sidor och får inte ha varit publicerad. Bidraget skall sändas in senast den 10 oktober till följande adress: Seriefrämjandet, Friisgatan 15, 214 21 Malmö. Skicka kopior och inte original då vi inte returnerar insänt material. Själva serien skall inte vara signerad, eftersom alla bidrag kommer att bedömas anonymt. Lägg därför med ett följebrev med all kontaktinformation. Juryn kommer att bestå av redaktörer, översättare och andra som arbetar professionellt med serier. Förstapristagaren får 20 000 kronor vid en ceremoni under invigningen av festivalen I seriernas värld i Malmö i början av november 2007. Seriefrämjandet förbehåller sig rätten att publicera ett urval av alla insända bidrag i en gratisbilaga till tidskriften Bild & Bubbla. För mer information om tävlingen kontakta info@serieframjandet.se. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet juli 31, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2007 Intressant. Har vi någon tecknare här som tänker ställa upp? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paddan Skrivet augusti 1, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2007 Åh, det här låter trevligt! =D Jag ställer upp! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet augusti 4, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 4, 2007 Kul att någon härifrån ska vara med. Lycka till Paddan! :) Har alla som postar i konstplanket fått syn på den här tävlingen? Finns ju en massa bra tecknare på det här forumet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet augusti 5, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2007 Go Paddan!! Lycka till. Man har ju sett flera (i mina ögon) riktigt duktiga teknare på Konstplanket, och självklart hejjar vi på "våra egna". Go for it! ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rama Skrivet september 1, 2007 Anmäl Share Skrivet september 1, 2007 Det skulle vara kul att delta, men jag kommer inte på något i öst-till-väst temat. Det vore väll just layouten som skulle kunna vara något, men jag har ärligt talat ganska dålig koll på skillnaderna mellan de asiatiska och europeiska rutorna. Dessutom brukar inte mina storylines vara särskilt barnanpassade, det är nog det stora problemet. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg