Like A King Skrivet juni 26, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2004 Själv sydde jag en skjorta på syslöjden i 9:an som tog en hel termin att göra (likadan skjorta som Kyo från "King of fighter har). Har dock fortfarande inte haft användning av den :). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juni 26, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2004 jag har aldrig varit med i cosplay. men min storebror va det förut i ett slags rollspel i 1 vecka. han har gjort en rustning o vapen.. har för mig att han va antingen orc eller svart alv Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juni 26, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2004 Så han lajvade alltså.. Jag har för mig att det finns en viss skillnad :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juni 26, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2004 inte en anning.. men cosplay klär man ju ut sig.. o det gör man ju på lajv också.. så det är väl samma sak förutom att man inte typ spelar nått utan bara klär ut sig i cosplays Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juni 26, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2004 inte en anning.. men cosplay klär man ju ut sig.. o det gör man ju på lajv också.. så det är väl samma sak förutom att man inte typ spelar nått utan bara klär ut sig i cosplays Mycket riktigt. På lajv klär man inte ut sig till något specifikt, utan man kan gärna hitta på något själv. Man försöker inte lika den tredje orcen från höger i scen fyrtiofem i sagan om ringen, utan man försöker likna en orc i största allmänhet. Dräktlek (cosplay) handlar om att klä ut sig till en specifik serie- eller TV-spelsfigur och efterlikna dennas kläder så gott det går. Det är viss skillnad. Det förekommer de som klär ut sig till rockartister också, men jag är lite osäker på om det skall räknas. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juni 26, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2004 Zimeon; Men "Bakgrundsninjan" på Dogakon då? Är han också en lajvare? Det borde bli så eftersom du själv sade att han var med i flera animeserier..... Och då är det väl inte så specifikt? Men det är väl i samma gränsland som de som klädde ut sig till Dir en Grey och Malice Mizzer filurer... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yumeni Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 Ja, för fan. :o! Jag cosplayade på Dôgakon~ Se på fotot "Yume" på Sockerdricka! XD~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 Öhh... Fixa en ordentlig länk.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 Det är en ordentlig länk Men skriven i html. Han/Hon/Den/Det trodde väl att det fanns med tanke på att det står HTML... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yumeni Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 Öhh... Fixa en ordentlig länk.. D:~ Jävla dåliga forum. Funkade på n33hlboard minsann. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Monkey-D-Ruffy Skrivet juli 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2004 Har aldrig cosplayat men ska snart göra det i Malmö. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daffid Skrivet juli 11, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 11, 2004 vore kul o testa men orka sy nån dräkt :> n33hlboard = DBSE? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet juli 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2004 Har aldrig cosplayat men ska snart göra det i Malmö. Har aldrig hört talas om något sånt i Malmö eller är jag ute och cyklar eller? kan du förklara mer var någonstans,hemsida?. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Monkey-D-Ruffy Skrivet juli 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2004 Hade för mig om att det skulle vara det snart annars kanske det är jag som är ute och cyklar helt! jaja gå in på www.sydcon.org så står det nog lite fakta om det. Hade för mig att det stog lite i den senaste Manga Mania också men jag är inte säker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jaramide Skrivet juli 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2004 Jo det stämmer nog. Det ska vara en hel del kring anime på årets Sydcon däribland en Cosplay tävling :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Monkey-D-Ruffy Skrivet juli 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2004 Skönt då hade jag inte fel :) Har nämligen lyckats tjata på mamma att vi ska åka dit! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet juli 14, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 14, 2004 moahahaha då ska man dit, första konventet någonsin för mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juli 14, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 14, 2004 Öhh... Fixa en ordentlig länk.. D:~ Jävla dåliga forum. Funkade på n33hlboard minsann. nää, det va du som gjorde fel. du ska ta Img istället för URL så här Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yumeni Skrivet juli 15, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2004 Öhh... Fixa en ordentlig länk.. D:~ Jävla dåliga forum. Funkade på n33hlboard minsann. nää, det va du som gjorde fel. du ska ta Img istället för URL så här Det där gick ju .. väldigt.. bra. XD~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 15, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2004 Det går inte så bra för ni måste länka den till bilden, inte till sidan som Petus har gjort, kolla på adressen en gång till. Yumeni -> phpBB stöder inte html utan BBcode, det finns undantag om administratören tillåter det :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yumeni Skrivet juli 19, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2004 Det går inte så bra för ni måste länka den till bilden, inte till sidan som Petus har gjort, kolla på adressen en gång till. Yumeni -> phpBB stöder inte html utan BBcode, det finns undantag om administratören tillåter det :P Då var det troligtvis ett undantag.. ;o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juli 19, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2004 Yume min älskling!! Vars har du varit i alla dessa år?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yumeni Skrivet augusti 5, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2004 Yume min älskling!! Vars har du varit i alla dessa år?? Jag? På Tokyostyle~ :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet augusti 5, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2004 Sedan vi gifte oss? Gör aldrig om det mot mig!!! *Herid gråter av lycka* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet augusti 5, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2004 Öhh... Fixa en ordentlig länk.. D:~ Jävla dåliga forum. Funkade på n33hlboard minsann. nää, det va du som gjorde fel. du ska ta Img istället för URL så här Det där gick ju .. väldigt.. bra. XD~ det brukar funka ju. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg