Ichigo_Hollow Skrivet juli 30, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 30, 2007 Undrar om man kan ha med sig ett slöslipat svärd på convent när man ska cosplaya eller om de måste vara gjorda i trä eller liknande. Eftersom jag aldrig lyckats ta mig iväg och cosplaya så vet jag inte hur det är med svärd och så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet juli 30, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 30, 2007 Det gäller väl samma regler för konventen som att vistas på andra publika ställen antar jag. Så ett svärd som inte är skarpslipat ska knappast vara några problem, inte olagligare än att bära omkring på en lång metallbit. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ichigo_Hollow Skrivet juli 31, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet juli 31, 2007 Vi får hoppas det är så. Men det du säger låter ju rimligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet juli 31, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2007 Mjo, inte för att jag vet vad lagen säger i det här fallet, men jag tror som Jocke. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ichigo_Hollow Skrivet augusti 1, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2007 Vet ju inte själv vad lagen säger riktigt men Jocke har nog rätt. Fast enda sättet att vara riktigt säker är väl att prata med arrangörerna för konventen va? Hoppades bara att någon visste ifall det var några speciella regler som gällde. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet augusti 1, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2007 Du gör naturligtvis som du vill men jag tror inte det är så nödvändigt att fråga, ta med dig ditt svärd bara och slå inte folk (för hårt åtminstone!) med det bara så ska det knappast vara några problem. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ichigo_Hollow Skrivet augusti 9, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2007 Hade inte tänkt slå någon med det alls faktiskt :P Det värsta som kan hända när jag checkar in är väl att de säger att jag inte får ha det där och får lämna ifrån mig det någonstans. Vi får se hur jag gör. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg