spånjesus Skrivet juli 29, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 29, 2007 ...existerar det? nyfiket frågat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
harimakun Skrivet augusti 21, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 21, 2007 Det skulle vara roligt om det fanns! Antar att du menar "prog", som i progressiv. Program- eller programmerad musik är inte min grej. Jag gillar det lite mer musikaliska alternativet :). Hör gärna av dig om du hittar något intressant band! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Plast Skrivet september 6, 2007 Anmäl Share Skrivet september 6, 2007 Nu tänker jag tolka prog rätt brett, för jag vet inte riktigt vad du är ute efter men. :3 Bi Kyo Ran Lite samma stuk som King Crimson, väldigt bra. Har gjort soundtracket till Cromartie High School. Deras S/T är riktigt fin. Acid Mothers Temple Är ett helt kollektiv med band ungefär. Acid Mothers Temple + yada yada brukar det se ut, cool och galen psykadelisk rock. Afrirampo Två helt galna (och söta!) japanskor som spelar nån skum avantgarderockpunknånting med mycket kärlek till oljud. Ett av mina favoritband. Har dessutom ett band tillsammans med bandet ovan, kallat Acid Mothers Afrirampo. Koenji Hyakkei Har har vi japansk zeuhl i sitt esse. De ändrar stil en hel del med allt ifrån "vanlig" progrock till jazzfusion och fan vet vad annat. Riktigt svängigt och trevligt. Grundat av trummisen ifrån Ruins. Ruins Den här duon (eller ja, det har varit samma trummis hela tiden men basister har kommit och gått) spelade helt galet snygg progrock av olika sort. (Beroende på vem som hade basrollen för tillfället.) Väldigt influerat av Magma, men ordentligt mycket mer punkattityd och avantgardeutsvävningar. Taj Mahal Travellers Grymt experimentell grupp som spelade nån slags skum drone med en massa effekter. Lite svårsmält men värt att kolla in. Sen så finns Bondage Fruit, Far East Family Band och en massa annat bös, men pala. Gillar man progressiva japanskor så ska man också kolla in OOIOO Ni-Hao! Ex-Girl Limited Express (Has Gone?) (OOIOO är mest progressiva i sitt sound av de fyra, Limited Express (Has Gone?) är minst.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spola Skrivet december 20, 2007 Anmäl Share Skrivet december 20, 2007 Casiopeia? kanske är Fusion iofs... men de har Akira Jimbo på trummor :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
spånjesus Skrivet december 21, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 21, 2007 ojdå , var inte riktigt vad jag hade tänkt mig :S min tanke var nått i stil med Genesis, The Mars Volta, mr. Bungle. eller typ Dream Theater :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spola Skrivet december 22, 2007 Anmäl Share Skrivet december 22, 2007 Sex Machineguns har lite... lite lite lite lite prog influenser, mesta är bara ös :) Mars volta i februari... något att se? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg