Ashaz Skrivet oktober 22, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2009 The Wheel of Time turns, and Ages come and pass. What was, what will be, and what is, may yet fall under the Shadow. Let the Dragon ride again on the winds of time. Inte animuh men det ger jag fan i. Vet att det finns fler fans här på forumet. Trådar utanför Lekparken måste ha rimliga rubriker. -- Sceleris Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amarda Skrivet oktober 22, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2009 jag är själv ett stort fan av fantasy men har bara precis börjat läsa Robert Jordans böcker Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet oktober 22, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2009 Den första av dom tre sista, eh? Fick för länge sen alla utom 2-3 stycken på svenska, så jag fortsätter nog gärna att läsa på moderspråket för enkelthets skull. Ingen info om när en översättning kommer? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 22, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2009 ska beställa den om 20min Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet oktober 22, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2009 märkligt att den kostar 40 spänn mer på sfbok :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet oktober 22, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2009 Wheel of Time är en fantastisk bokserie. Läste den under större delen av mina tonårsdagar. Jag slutade tyvärr läsa runt bok 20-22 på svenska. Förra sommaren läste jag om bok 1-3 av de engelska utlagorna. Jag har en speciell "relation", "kärlek" eller vad man nu ska kalla det för dessa böcker. Kanske är det för att jag läste den under en så stor del av min uppväxt som jag har blivit så påverkad. Det känns som att man verkligen känner karaktärerna och världen som historien utspelar sig i på riktigt. Än idag går det knappt en dag utan att jag kommer att tänka på WoT, eller saker som "Undrar hur det skulle vara om Mat var här" När Robert Jordan dog för något år sedan så kände jag faktiskt uppriktig sorg. Inte i stil med de fanatiska MJ-fansen, men det kändes nästan som att någon som stått mig nära gått bort. Mina känslor för RJ kan närmast beskrivas som en enorm tacksamhet för alla känslor och upplevelser han gett mig genom sina böcker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet oktober 23, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2009 Trådar utanför Lekparken måste ha rimliga rubriker.-- Sceleris äsch då Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 23, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2009 /me längtar Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet oktober 26, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2009 Förvirrande. Det finns två upplagor. Den ena har 112 sidor mer. :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 26, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2009 Jag har beställt den "kortare", för det är den ända som kommit/kommer ut nu. :S Fast får den inte förrns nästa vecka står vecka 45 på bokus. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet oktober 26, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2009 Jag har beställt den "kortare", för det är den ända som kommit/kommer ut nu. :S Fast får den inte förrns nästa vecka står vecka 45 på bokus. Jag bestälde den längre. står att den skickas om 2-5 dagar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet november 3, 2009 Anmäl Share Skrivet november 3, 2009 Det var då fasen på tiden!!! Skickas innom 2-5 dagar stod det. Förra måndagen! Paketet innehåller: 1 st The Gathering Storm Jordan, Robert 1 st Battle Angel Alita: Last Order, Volume 3: Angel Eternal Kishiro, Yukito 1 st Battle Angel Alita: Last Order, Vol. 4 Kishiro, Yukito 1 st Battle Angel Alita: Last Order, Vol. 5 Kishiro, Yukito Spårning: 2009-11-03 10:01 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 3, 2009 Anmäl Share Skrivet november 3, 2009 OMG OMG OMG * You were kicked by Ayu (Stop repeating yourself!) * Attempting to rejoin channel #anime.se * Rejoined channel #anime.se SHIT FAN UNDERBART GRYMT seriöst jag kan knappt läsa vidare i boken så bra så... så... UNDERBART BRA herregud alltså är det bara jag som läser The Gathering storm här?! shit alltså Detta är efter mindre än halva boken! DEN ÄR SKIT BRA! Verkar inte vara någon skillnad på den kortare eller längre, för min var 112 sidor längre än vad det stod på bokus. Så bplem är bara listad som kortare den är i verkligheten inte kortare. Nu vet jag inte exakt hur mycket av denna som Brandon Sanderson har skrivit själv, men jag måste verkligen säga att han har gjort ett förbannat bra jobb! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 3, 2009 Anmäl Share Skrivet november 3, 2009 Skulle det här bli den allra sista? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet november 3, 2009 Anmäl Share Skrivet november 3, 2009 Skulle det här bli den allra sista? Det skulle ha blivit det, men han kunde inte få ihop allt i en bok så det blir tre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet november 3, 2009 Anmäl Share Skrivet november 3, 2009 Jag läste att Jordan sagt "nästa bok ska bli den sista om den så blir tvåtusen sidor", men Sanderson tyckte visst att det var overkill och delade upp det i tre böcker istället. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet november 3, 2009 Anmäl Share Skrivet november 3, 2009 Nu kan jag iofs förställa mig svaret på den frågan jag kommer ställa eftersom det trots allt ändå är ett ganska partiskt forum vi hamnat i... Är det värt att plocka upp Wheel of Time och läsa den? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet november 3, 2009 Anmäl Share Skrivet november 3, 2009 Nu kan jag iofs förställa mig svaret på den frågan jag kommer ställa eftersom det trots allt ändå är ett ganska partiskt forum vi hamnat i... Är det värt att plocka upp Wheel of Time och läsa den? Det tycker jag. Den finns på alla bibliotek, så bara leta reda på "the eye of the world" eller "farornas väg" som den första svenska hette och prova. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet november 3, 2009 Anmäl Share Skrivet november 3, 2009 Nu kan jag iofs förställa mig svaret på den frågan jag kommer ställa eftersom det trots allt ändå är ett ganska partiskt forum vi hamnat i... Är det värt att plocka upp Wheel of Time och läsa den? Det tycker jag. Den finns på alla bibliotek, så bara leta reda på "the eye of the world" eller "farornas väg" som den första svenska hette och prova. Bra idé, tänkte inte ens på att biblioteken... blir till att haffa in första boken när jag får vägarna förbi ett nästa gång! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jinha Skrivet mars 1, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2010 Någon som läst senaste boken? Något att ha eller vänta tills dom sista 2 böckerna släpps? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet mars 1, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2010 Någon som läst senaste boken? Något att ha eller vänta tills dom sista 2 böckerna släpps? Absolut något att ha, en väldigt välskriven och grymt bra bok! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet mars 1, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2010 Javisst ja. Om ingen hört det så ska det visst inte komma någon svensk översättning. Gamla böcker har visst också gått ur tryck märkte jag när jag skulle fylla igen en lucka i samlingen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet mars 1, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2010 Javisst ja. Om ingen hört det så ska det visst inte komma någon svensk översättning. Gamla böcker har visst också gått ur tryck märkte jag när jag skulle fylla igen en lucka i samlingen. Snudd på väl det, så dåliga som översättningarna var. Läs de engelska utgåvorna istället. Så bättrar ni på er engelska samtidigt. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet mars 1, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2010 Oh? Jag tycker inte det är något fel med den översättningen. Det är en del stavfel här och var som jag inte fattar hur dom kunde missa, men översättningen själv flyter på jättebra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jinha Skrivet mars 4, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 4, 2010 Håller med Volbla, funderar dock på att testa på engelska så jag vänjer mig när jag kommer till senaste boken. Ps. Frändebane låter hur coolt som helst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg