Saya Skrivet juli 19, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2007 Som trogen läsare sedan den första boken var det en självklarhet att jag inte hade tålamod nog att vänta till lördag nu när boken de facto har hamnat på nätet. Har läst den två gånger, som så ofta är den sista boken i serien den bästa. Mycket tilltalande att allt flum och humor är som bortblåsta till förmån för död och en uns satir. 10/10, no less. Mindre spoiler [*:10rgabx9]Kapitlet om Snape och Lilys barndom tillsammans var förfärligt vackert. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SpiXx Skrivet juli 20, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2007 blir nog snart tvungen att ge hp en chans :P har varit en inbiten tolkien fan i hela mitt liv visavi att jag aldrig velat läsa mer än första hp boken som var extremt barnslig... Men å andra sidan läser jag eddings och det blir nästan inte värre än så :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juli 20, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2007 blir nog snart tvungen att ge hp en chans :P har varit en inbiten tolkien fan i hela mitt liv visavi att jag aldrig velat läsa mer än första hp boken som var extremt barnslig... Men å andra sidan läser jag eddings och det blir nästan inte värre än så :D HP-böckerna blir mycket bättre för varje bok som släppts och mer vuxnare/mörkare för varje gång. Du får ju tänka på att karaktärerna faktiskt åldras. ;) ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sneakan Skrivet juli 20, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2007 Jag är i ett litet dilemma..jag har läst de 4 första böckerna och tycte de va riktigt bra. Vill verkligen veta vad som händer i de senare böckerna men jag klarar bara inte av att läsa böcker längre:S Alla säger att de ska va så bra så får väl bita ihop och börja läsa igen:P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 22, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2007 köpte den igår, sträck läste till kl 400 imorse :P dne var väldig trevlig faktiskt, något dryg ibland imo, men helt okej 8/10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet juli 23, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2007 Helt godkänd, Gillade den verkligen 9/10 :D Mindre spoiler [*:3qff5g71]Kapitlet om Snape och Lilys barndom tillsammans var förfärligt vackert. Håller med det var fin historia :D Något jag skulle viljat haft är att få lite mer "vad händer efter" story.Visst man får veta att Ginny och Harry gifter sig får barn osv (samma med Ron och H... (får långt namn att skriva xD ). Men det skulle varit nice att få veta lite mer, vad gör han nu för tiden (jobb) och kanske lite mer info om människorna runt omkring (ok vi fick veta lite om Neville men...). Ja, jag tror ni fattar poängen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LoboSolitario Skrivet juli 23, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2007 Men å andra sidan läser jag eddings och det blir nästan inte värre än så :D Men inte "barnslig" på samma sätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SpiXx Skrivet juli 23, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2007 Nej självklart jag är mer åt Robin hobb (margreth ogden) hon skriver bra fantasy eller Terry GK Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 23, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2007 Nej självklart jag är mer åt Robin hobb (margreth ogden) hon skriver bra fantasy eller Terry GK jo båda två är toppen även om jag är lite besviken på soldat sonen trilogin, tyvärr. Robert Jordan och Christopher Paolini är även dem grymma författare! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet juli 23, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2007 Robert Jordan > all! >:D ( ;) ) Väntar på tolfte och sista boken, och jag antar att ni Potterfans har väntat ivrigt på denna. Hoppas den uppfyllde era förhoppningar, för jag vet precis hur jag kommer känna mig om den serie jag har följt i 14 år avslutas på fel sätt. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet juli 23, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2007 Jag ogillade spoiler att Snape var patetisk nog att angsta över Lily hela livet. Herregud karl, väx upp och gå vidare. Men på det stora hela var den bra, spännande och ofta rolig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 23, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2007 instämmer mer eller mindre (med Meatrose, hur som helst 1,5 år kvar till A memory of light :D dör han innan seriens slut så ska jag gå till hans grav och skrika; "God, why god!? What have we done to deserve this fate!?" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet juli 23, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2007 Jag var på väg att svara här, men det vore taskigt att dra iväg allt för mycket off topic. Jag skapade en ny tråd och svarade där istället. B) Click ---> The Wheel of Time Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet juli 24, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2007 Den första halvan var mest dryg, men det artade upp sig mer och mer till slutet, då den gammla HP atmosfären kom tillbaka (vilket egentligen är det enda unika HP böckerna har). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juli 27, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2007 Jag tyckte boken var ruskigt bra, dock så är jag lite smådeppig nu eftersom det inte finns någon fler bok att se fram emot, men ändå skönt att få ett avslut. Men jag tyckte slutet var lite fånigt på nåt sätt. Blev lite för invecklat för att det skulle vara bra. Jag hade hoppats på en riktigt bra och rolig duell mellan Harry och Voldermort, men riktigt så blev det ju inte. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SkuttyWan Skrivet augusti 13, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2007 Tycker böckerna bara gick utför från fjärde boken, vet inte, det passade mer när de var små och töntiga och det var mer barnbok över det hela. För mycket död och allvar känns fel när det kommer till HP, fast det kan också bara vara jag. Verkar iofs bara vara mest jag som tycker det. Sjunde boken var väl helt okej, även fast större delar av boken var sjukt dryga och det kändes som att epilogen var rippad från en kass fanfic. Namnen, NAMNEN. Jag älskar HP-böckerna och dess karaktärer men näe... Ska läsa om bok 1-4 en gång till. De är kärlek. :< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet augusti 13, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2007 skulle ge sista boken 9/10 och hela serien 8.5/10. Är riktigt bra böcker men vissa saker känns inte så genomtänkta. Alla gånger som folk påstått att potter ljugit, kunde dom inte bara läst hans tankar / gett honom den driken som tvingar en att tala sanning t.ex. ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg