jagvillha Skrivet april 24, 2004 Anmäl Share Skrivet april 24, 2004 Det brukar komma RAW på måndagen och subb på tisdagen eller RAW redan på sändagen om jag inte har fel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Galathalion Skrivet april 27, 2004 Anmäl Share Skrivet april 27, 2004 *SPOILER* Sant att FMA är oerhört bra, rätt mängd humor och allvar i en fräsch kombo. Som jag grät när Hughes(osäker på min stavning) dog maha! jag vart inte så dålig själv på att lipa när min hjälte Hughes dog.. faan.. lipar aldrig te film.. men då.. jäklar vad jag lipa.. jag lipar tillome när dom nämner honom i serien.. ja.. det är förfärligt END/*SPOILER* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 28, 2004 Anmäl Share Skrivet april 28, 2004 *SPOILER* Det kan jag faktiskt hålla med om att det var lite tragiskt när Hughes dog. Han var ju faktiskt nästan en av de bästa personerna i serien så det vart inget roligt alls. END/*SPOILER* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 28, 2004 Anmäl Share Skrivet april 28, 2004 Se till att ni lägger spoiler varningar för de människor som INTE har sett Full Metal Alchemist. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 28, 2004 Anmäl Share Skrivet april 28, 2004 Se till att ni lägger spoiler varningar för de människor som INTE har sett Full Metal Alchemist. tänkte inte på det, men det ska tänkas på till nästa gång. Tänkte bara fortsätta på personen innan mig. >< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Galathalion Skrivet april 28, 2004 Anmäl Share Skrivet april 28, 2004 Se till att ni lägger spoiler varningar för de människor som INTE har sett Full Metal Alchemist. meh.. som att den inte är tillräckligt spoilad då när det gäller den biten, va? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
firewalker Skrivet april 28, 2004 Anmäl Share Skrivet april 28, 2004 vilket avsnitt är det på nu? och är det nån som vet något om homonculus, finns det lika många som dödssynderna(7) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 1, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2004 Oj, oj, oj vad nyfinka ni är. Det enda sättet att få reda på det är att vänta och se. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet maj 1, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2004 Jag har inte sett FMA... Set mycket men missat den. Är den verkligen så bra? kan någon sberrätta vad den handlar om?(Inga spoilers bara!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 1, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2004 Full Metal Alchemist, den serien är min personliga etta. Men om jag skall ge dig lite information. Detta är egentligen en spoiler eftersom allt rörande något du inte sett är en spoiler. FMA handlar om två pojkar Edward Eleric och Alphonse Elric som förlorat både sin far och mor i som dog i en sjukdom. Deras fader är borta och ingen känner till vem han är eller var han tagit vägen. I FMA finns det en form av teknik som kallas för Alkemi som tillåter en att med hjälp av olika tillsatser skapa saker. Materia och tanke blir ett i ett jämt utbyte. Hela serien handlar delvis om detta med jämna utbyten. För att få något måste du ge något för att balansera upp detta. Ed och Al har just innan seriens början lärt sig Alkemi och försöker sig på ett experiment. Detta misslyckas och bägge blir illa skadade... Låt oss säga att hela serien går ut på att de försöker ta reda på varför det gick fel och vad jämnt utbyte EGENTLIGEN är... Mycket djup anime, med perfekt blandning av humor, seriösitet, fakta och filosofi. Även en liten underton av religion. Den planeras på 52 avsnitt. Den är uppe i 29 Subbade hitills. Jag rekomenderar Anime-Keep's sub eftersom den inte finns att köpa, vad jag vet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet maj 3, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2004 Hmm... Lät rätt bra, nåväl den ligger nu på min lista för saker att skaffa ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet maj 11, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2004 Fullmetal Alchemist har nu blivit licenserad... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zab-Zero Skrivet maj 12, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2004 Inga problem! >:D alltid nice folk som fansubbar endå ;) *SPOILER* ja... varför i hela...FN skulle han dö för.... han va klart den besta i hela serien... SPOILER säger vi... :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 12, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2004 SPOILER Du vet, ibland så dör de bästa i serien bara för att de snokar så mycket att de komme ri em omöjlig situation. FMA markeradekraftigt att de var den sortens serie som vågade döda en viktig person. Och hans död var ju viktig för själva handlingen. Och det sättet han dog på fick en att bli rörd ovh verkligen känna sorgen. SPOILER Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g00fy Skrivet maj 12, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2004 Faan va illa att den har blivit licensierad, dem andra som släpper ändå har jag hört har dålig sub.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet maj 13, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2004 Fullmetal Alchemist har nu blivit licenserad... Men vissa fansubbare fortsäter väl i alla fall? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet maj 13, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2004 Fullmetal Alchemist har nu blivit licenserad... Men vissa fansubbare fortsäter väl i alla fall? Tyvärr så kommer några grupper att fortsätta, men ifall de slutar så kommer 'nya' att fortsätta... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet maj 13, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2004 Fullmetal Alchemist har nu blivit licenserad... Men vissa fansubbare fortsäter väl i alla fall? Tyvärr så kommer några grupper att fortsätta, men ifall de slutar så kommer 'nya' att fortsätta... ok, låter ju troligt. Varför har just denna anime blivit licenserad för om det är någon som vet det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 13, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2004 För att den är BÄST och att Bandai vill tjäna pengar... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet maj 13, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2004 För att den är BÄST och att Bandai vill tjäna pengar... Jo men änndå är det inte den bästa förklaringen för att licensera den, det tycker jag var lite dåligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Larvae Skrivet maj 13, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2004 självklart så licensieras dom serier som det går bäst i japan för, först av amerikanska företag, helt enkelt för att det är säkra kort. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet maj 13, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2004 För att den är BÄST och att Bandai vill tjäna pengar... Bandai? Visste inte att de hade en hand i det med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 13, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2004 I enlighet med Anime-Keep och Anbu som fan subbade den så slutade dom pga "Licensed by FUNimation. Buy the DVDs!" Så jag uräktar. Jag skrev fel... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet maj 15, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2004 Men förhoppningsvis kan man väl få tag i den på något sätt i alla fall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet maj 15, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2004 Förhoppningsvis enbart via FUNimation, men det kan man väl glömma. Alla fansubbar grupper följer inte fansub etiken eller vad man nu ska namnge den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg