zionux Skrivet januari 12, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2011 inte jag men skulle vilja åka dit någon månad men, som sagt många tar japan nu som Anime-världen "kawaii" osv orden .. När man möter någon men som jag har i tankarna så är det inte så i dag läget. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Skrivet januari 12, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2011 Åker till Japan en gång om året älskar att besöka det och besöka polare men skulle aldrig vilja jobba där som en västerlänning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet februari 8, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2011 Du är inte i närheten av att vara anpassad till ett japanskt liv så länge du inte bor i landet. Detta. Vidare är jag less på alla ungdomar som tror att Japan är det förgyllda landet av guld och söthet där alla är "söta och snälla" eller "allt är så random xD och litet ^^". Get a grip. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet mars 15, 2011 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2011 Detta. Vidare är jag less på alla ungdomar som tror att Japan är det förgyllda landet av guld och söthet där alla är "söta och snälla" eller "allt är så random xD och litet ^^". Get a grip. Vet ni inte att Japan för svenskar är lite som USA är för spansktalande flyktingar? Man vill dit för där finns drömmen! Numer också mardrömmen med lite giftiga gaser och diverse andra pågående katastrofer. (hej hej igen, long time no see) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jennyf Skrivet mars 2, 2012 Anmäl Share Skrivet mars 2, 2012 det är viktigt att vara förberedd både fysiskt och psykiskDt när man reser utomlands, detta gäller lika mycket för japan som för något annat land. Bor själv i Fukuoka, väldigt trevlig stad och det är finns både mycket stadsliv och nära till natur, framförallt många stränder, vilket är trevligt när det är varmt ute. Det finns inte lika mycket västerlänningar här som i Tokyo, Kyoto och Osaka, men det finns en hel del språkskolor här som har gott rykte. Jag har haft en del kompisar som läst på en skola som heter GenkiJacs som ska vara bra och med resonliga priser. Något som kanske är en fördel med att bo i centrala Japan är att det är lättare att spontanresa runt i landet om du vill göra det under din vistelse. Hade jag själv valt en annan stad att bo i här så skulle det antagligen vara Kyoto, men Fukuoka är där jag trivs bäst :) det finns så många byggnader och människor i japan. jag har tänkt och trycka brevpapper av det bästa kortet som jag tagit på byggnaderna. ska snart hem. saknar föräldrarna jätte mycket. men önskar dig lycka till vad du än bestämmer dig. rekommenderar japan starkt...ha en bra helg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dark-Zakiya Skrivet juli 18, 2012 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2012 är mer nyfiken om någon är från JAPAN här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fullmetal<3inuyasha Skrivet augusti 2, 2012 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2012 Vill åka ditt,när vi åkte hem från London stod vi och tittade på villket flyg vi skulle ta. Det stod stockolm Arlanda 5.30. Sedan nedanför stod det Tokyo 6.00. Du fattar inte hur sugen jag vart att skipa flyget till sverige och hoppa på flyget till Tokyo. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
EminG Skrivet oktober 14, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2012 Hej jag har flyttat precis till Japan jag bor i tokyo (Edogawa som ligger runt 15 min med tåg till Akihabara station. är mer nyfiken om någon är från JAPAN här. Hej jag bor i Japan just nu. Men är inte från Japan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg